Citat:
Ursprungligen postat av
Kasstillvaro
Ett sug att testa heroin har vuxit starkare och starkare sedan någon gång i grundskolan och nu börjar jag känna att det är dags. Tidigare erfarenhet är kola (20-30 gånger), amfetamin(5-8 ggr), E (5 ggr), gräs (30-40 ggr) och alkohol (8-9 år). Är inte alls inne i några horsarkretsar men skulle kunna få tag på okej varor. Jag är framförallt bara så jävla nyfiken. Lever ett städat liv med bra ekonomi, bra lägenhet, stadiga polare och familj. Är väl egentligen den enda i hela bekantskapskretsen som är kriminell utöver helgknarkande polare. Jag lever däremot inte vad de kallar en "kriminell livsstil" utan är enbart ute efter pengar, de flesta vännerna och familjemedlemmarna vet inte och skulle aldrig kunna ana vad jag gör.
Har ingen beroendeproblematik men lider av vissa ångestbesvär som däremot inte hindrar mig i vardagen överhuvudtaget. Ingen diagnos eller så.
Vad tror ni? Kan man, med min bakgrund, hålla sig till en gång och aldrig mer? En läkarstudent till polare som pysslat lite med heroin, tjack och allt däremellan har sagt att han kan ställa upp som sällskap och sätta silen. Under de här förutsättningarna lär jag väl dessutom få ett ganska bra rus för att vara första gången? Hört att många blir besvikna och att det tar ett par försök innan det blir riktigt bra.
Sådär tänkte jag med fentanyl, och då hade jag redan provat relativt mycket krypton, tram, kodein, oxy, morfin. Det funkade inte så bra, jag har lyckats sköta studierna någorlunda men nu ligger jag här ett halvår senare med en AT som heter duga, trots att jag trappat ned rätt mycket och förberett mig för att sluta. Jag klarade alltid med de andra opioiderna att hålla mig till ett par gånger i veckan max men vissa opioider är så satans lömskt beroendeframkallande. Testa inte ens, är mitt tips.
EDIT: Såg nu att du redan testat, aja hoppas du kan hålla dig borta från det i framtiden då.