2016-06-07, 12:49
Medlem
Ja jävlar vad dålig man har varit mellan varven och åren.
Det värsta abstinensymtom för mig är fortfarande mina nerver, främst ut i armarna och benen.
Det är en smärta och spasmer som inte sitter i musklerna utan det känns mer som det sitter inne i skelettet eller utmed skelettet på något underligt vis som från benen sprider sig upp i magen och ut i armarna.

Har vid flera tillfällen för några sekunder trott att jag brutit händerna ller smalbenen då jag slagit och sparkat såpass hårt mot något objekt för att försöka få några sekunder ifrån dessa nervsmärtor.

Det i kombination med myrkrypen som också antagligen genereras från nerverna...

Spy gör jag heller aldrig på abstinens konstigt nog. Aldrig gjort. Magen däremot blir ju helt ut och innåtvänd det är jag relativt säker händer 100% av alla som går igenom abs.

Sedan är det för mig rätt markant skillnad när det kommer till abstinens mellan alla olika opiater och opioider.. Fentanyl har för mig personligen varit RELATIVT skonsam om jag ska jämnföra mot år av horsemissbruk/oxikodon/hydromorfon och LÅNGA metadonabstinenser som ALDRIG vill gå över.

Men så har jag heller inte haft några av dessa MONSTER fenta-missbruk som jag har läst om, folk som fått stor tillgång till rent Fentanyl citrat-pulver... har läst riktiga mardrömshistorier som jag tror man inte önskar sin värsta fiende! Bokstavligt talat DÖDLIGA abstinenser när vi talar om dessa grader av missbruk och doser...
Citera
2016-06-09, 11:26
Medlem
Jag hajar att det är skönt med lite fetare doser, jag är också opiattorsk, men insåg ganska direkt när min opiatbana startade för runt 20 år sen att jag klarade mig bra på smådoser, oavsett opiat, jag tog/tar aldrig mer än att jag kan föra mig vardagliga sammanhang.

Min längsta/värsta AT var från subutex tre månader med 4 mg/dag. Det tog sån jävla tid att bli helt bra. Sedan dess har jag bara råkat ut för en avtändning knappt värd namnet.

Men jag inser nu efter min senaste H-vända på 4 dagar + lite sub några dagar att jag ska hålla lite avstånd från herr H, kommer ihåg att jag tänkte, precis efter att jag tagit en snort, att den hör skiten måste jag köpa upp ett bra lager på och bara ta vid speciella tillfällen. Visst, tjena, kommer bli speciellt varje dag tror jag...

Nä för mig får det nog bli opiater med lång halveringstid, blir inte samma överraskningar då.
Citera
2016-06-20, 20:40
Medlem
CoopColas avatar
Tja! Jag har tagit H i lite mindre än ett halvår, i genomsnitt en boll per dag, har enbart snortat. Men nu har jag bestämt mig för att ta en långvarig paus. Imorgon kommer jag att ta sista bollen. Jag har bara tagit kortare uppehåll på max en vecka tidigare men då har jag oftast haft metta att tillgå. Jag har märkt att jag blir frisk på enbart 20mg metadon.

Jag har en flaska 80mg metadon, 28st 150mg lyrica samt 15mg alpra samt mirtazipin för sömn. Hur tycker ni jag ska lägga upp det för att tända av på bästa sätt? Alpran ska komma med post så den har jag först i slutet av veckan, torsdag/fredag skulle jag tippa på.

Väldigt tacksam för hjälp från någon med koll!
Citera
2016-06-20, 21:22
Medlem
Ett sug att testa heroin har vuxit starkare och starkare sedan någon gång i grundskolan och nu börjar jag känna att det är dags. Tidigare erfarenhet är kola (20-30 gånger), amfetamin(5-8 ggr), E (5 ggr), gräs (30-40 ggr) och alkohol (8-9 år). Är inte alls inne i några horsarkretsar men skulle kunna få tag på okej varor. Jag är framförallt bara så jävla nyfiken. Lever ett städat liv med bra ekonomi, bra lägenhet, stadiga polare och familj. Är väl egentligen den enda i hela bekantskapskretsen som är kriminell utöver helgknarkande polare. Jag lever däremot inte vad de kallar en "kriminell livsstil" utan är enbart ute efter pengar, de flesta vännerna och familjemedlemmarna vet inte och skulle aldrig kunna ana vad jag gör.

Har ingen beroendeproblematik men lider av vissa ångestbesvär som däremot inte hindrar mig i vardagen överhuvudtaget. Ingen diagnos eller så.

Vad tror ni? Kan man, med min bakgrund, hålla sig till en gång och aldrig mer? En läkarstudent till polare som pysslat lite med heroin, tjack och allt däremellan har sagt att han kan ställa upp som sällskap och sätta silen. Under de här förutsättningarna lär jag väl dessutom få ett ganska bra rus för att vara första gången? Hört att många blir besvikna och att det tar ett par försök innan det blir riktigt bra.
Citera
2016-06-20, 22:36
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Ett sug att testa heroin har vuxit starkare och starkare sedan någon gång i grundskolan och nu börjar jag känna att det är dags. Tidigare erfarenhet är kola (20-30 gånger), amfetamin(5-8 ggr), E (5 ggr), gräs (30-40 ggr) och alkohol (8-9 år). Är inte alls inne i några horsarkretsar men skulle kunna få tag på okej varor. Jag är framförallt bara så jävla nyfiken. Lever ett städat liv med bra ekonomi, bra lägenhet, stadiga polare och familj. Är väl egentligen den enda i hela bekantskapskretsen som är kriminell utöver helgknarkande polare. Jag lever däremot inte vad de kallar en "kriminell livsstil" utan är enbart ute efter pengar, de flesta vännerna och familjemedlemmarna vet inte och skulle aldrig kunna ana vad jag gör.

Har ingen beroendeproblematik men lider av vissa ångestbesvär som däremot inte hindrar mig i vardagen överhuvudtaget. Ingen diagnos eller så.

Vad tror ni? Kan man, med min bakgrund, hålla sig till en gång och aldrig mer? En läkarstudent till polare som pysslat lite med heroin, tjack och allt däremellan har sagt att han kan ställa upp som sällskap och sätta silen. Under de här förutsättningarna lär jag väl dessutom få ett ganska bra rus för att vara första gången? Hört att många blir besvikna och att det tar ett par försök innan det blir riktigt bra.

Tror du helt seriöst att det kommer bli en engångsgrej? Du har i dagsläget ett psykiskt sug efter att få en sil med heroin, för att få uppleva känslan. Och det här är när du inte har någon aning om hur skönt det kommer vara.. Tror du verkligen att du kommer känna dig nöjd och mättad efter att ha fått jungfrusilen, när du fått uppleva det skönaste du någonsin upplevt? Självklart kommer du, precis som alla andra, vilja uppleva känslan om och om igen.

Inom kort är den förut fina vardagen en grådassig misär och den finaste bilden du kan fantisera fram är synen utav blodsvaret som forsar in i pumpen....

Ber om ursäkt ifall texten blev rörig eller något, är moffad som ett miffo.
Citera
2016-06-20, 22:39
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro

Jag skulle avråda dig. När du väl har testat kommer du aldrig, aldrig att glömma hur det känns. Oavsett vad du säger nu så är det väldigt enkelt att lura sig själv till att "bara ta en till" eller "Nu har min kran H som är mycket bättre än det förra, vill prova hur det känns" och liknande. Talar av egen erfarenhet, tyvärr.

Så vill du inte riskera att fastna i ett heroinmissbruk så strunta i att testa öht. Ligger även väldigt mycket i det personen ovan mig säger.
Citera
2016-06-22, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Tror du helt seriöst att det kommer bli en engångsgrej? Du har i dagsläget ett psykiskt sug efter att få en sil med heroin, för att få uppleva känslan. Och det här är när du inte har någon aning om hur skönt det kommer vara.. Tror du verkligen att du kommer känna dig nöjd och mättad efter att ha fått jungfrusilen, när du fått uppleva det skönaste du någonsin upplevt? Självklart kommer du, precis som alla andra, vilja uppleva känslan om och om igen.

Inom kort är den förut fina vardagen en grådassig misär och den finaste bilden du kan fantisera fram är synen utav blodsvaret som forsar in i pumpen....

Ber om ursäkt ifall texten blev rörig eller något, är moffad som ett miffo.

Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag skulle avråda dig. När du väl har testat kommer du aldrig, aldrig att glömma hur det känns. Oavsett vad du säger nu så är det väldigt enkelt att lura sig själv till att "bara ta en till" eller "Nu har min kran H som är mycket bättre än det förra, vill prova hur det känns" och liknande. Talar av egen erfarenhet, tyvärr.

Så vill du inte riskera att fastna i ett heroinmissbruk så strunta i att testa öht. Ligger även väldigt mycket i det personen ovan mig säger.

Tack så mycket för era svar.

Nu testade jag i alla fall. Dumt förstås men nu är det gjort och visst fan hade ni rätt. Något bättre har jag inte känt. Just efter att min polare skjutit sa jag att det var som om jag hade ena handen i paradiset. Allt blev plötsligt rätt. Jag har däremot gett mig fan på att jag skulle göra detta en gång och aldrig mer. Nu lägger jag av med allt, även koffein och nikotin.
Citera
2016-06-22, 11:50
Medlem
0ldMans avatar
Hur har ni råd att gå på heroin? Det är ju ganska kostsamt. Kör ni i två veckor direkt när pengarna kommer och sen ligger med avtändning fram tills nästa gång pengarna kommer?
Citera
2016-06-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Hur har ni råd att gå på heroin? Det är ju ganska kostsamt. Kör ni i två veckor direkt när pengarna kommer och sen ligger med avtändning fram tills nästa gång pengarna kommer?

Inbrott, stöld, rån, utpressning, prostitution, drogförsäljning, eko-brott etc. etc... De enda gränserna som finns är ju din egna kreativitet och driftighet.
Citera
2016-06-22, 17:55
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Typ så. Får jag tag på ett parti av något säljer jag iväg det. Letar inte direkt aktivt efter saker att sälja, men ibland dyker läget upp och då säljer jag. Pysslar en del med eko-brott när det är ont om pengar och jag är riktigt sugen.. Jag tar det förvisso bara i näsan och ca en boll per dag, så inte alls lika jobbigt för mig att tända av som det är för de som skjuter. Men det är inte rolig iaf...
Citera
2016-06-26, 00:44
Medlem
bananajoe33s avatar
Hur jämför ni denna med säg dolcontin? Är det brutalt mycket bättre?
Citera
2016-06-26, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Hur jämför ni denna med säg dolcontin? Är det brutalt mycket bättre?

Beror enligt mig på hur du administrerar det. Injicieras det inte är båda ungefär lika dåliga, men injiceras det så är heroinet allt bättre. Fast moffe är ju bra skönt IV det med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in