2016-03-03, 12:57
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Tja,
Tar suboxone dagligen ca 3 mg, hur lång tid behöver jag vänta med att ta heroin för att inte bli sjuk?

Fyrtioåtta timmar.
Citera
2016-03-03, 14:48
Medlem
Citat:
Tja,
Tar suboxone dagligen ca 3 mg, hur lång tid behöver jag vänta med att ta heroin för att inte bli sjuk?

Du blir inte sjuk. Jonket har bara ingen effekt. Tvärtom blir du dålig (sub efter jonk)
Citera
2016-03-03, 15:13
Bannlyst
Krockar Metadon med Heroin? Har tagit metadon i några veckor och ATn på detta är förjävlig. Panikångest och overklighetskänsla... Värre AT än Heroin helt klart, fyfan.

Men jag har tagit Metadon efter Heroin och det fungerar bra, borde väl fungera o blanda då? Bara att jag fr mindre effekt på Heroetin.
Citera
2016-03-04, 17:47
Medlem
Citat:
Tja,

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Fyrtioåtta timmar.

Kan funka helt okej efter 6 timmar om man tar mer, efter 12 får jag nästan full effekt. 48 så får man väl 100 % effekt men onödigt att vänta så länge om man verkligen är sugen.
Citera
2016-03-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Kan funka helt okej efter 6 timmar om man tar mer, efter 12 får jag nästan full effekt. 48 så får man väl 100 % effekt men onödigt att vänta så länge om man verkligen är sugen.

Tog subutex senast för ungefär 4 timmar sen, är bra sugen så får dra i mig en liten snok och testa. länge sen jag tog jonk senast så är bra sugen
Citera
2016-03-05, 10:40
Medlem
Jag har inte rört någon drog på 5 månader och innan det har jag gått på opiater i ca.6 år och heroin de senaste året. Hur mycket kan jag ta nu? Jag tog 0.2g per dos innan (iv)
Citera
2016-03-06, 03:22
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunners008
Jag har inte rört någon drog på 5 månader och innan det har jag gått på opiater i ca.6 år och heroin de senaste året. Hur mycket kan jag ta nu? Jag tog 0.2g per dos innan (iv)
Beror helt på kvaliteten på varorna. Om det inte är extremt dåligt, så är 0,2a ALLDELES för mycket för någon utan tolerans. Jag drar i mig en hel boll per dos (IV), dvs 0,2g, men jag har gått på jonk dagligen i ca 2år. Jag kan iallafall säga om du skulle kört i dig 0,2 av min boll utan tolerans så skulle du ha tvärdött dirrr.
Citera
2016-03-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Beror helt på kvaliteten på varorna. Om det inte är extremt dåligt, så är 0,2a ALLDELES för mycket för någon utan tolerans. Jag drar i mig en hel boll per dos (IV), dvs 0,2g, men jag har gått på jonk dagligen i ca 2år. Jag kan iallafall säga om du skulle kört i dig 0,2 av min boll utan tolerans så skulle du ha tvärdött dirrr.
Okej men ska jag ta 0.1 då eller t.o.m så lite som 0.05?
Citera
2016-03-06, 13:56
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunners008
Okej men ska jag ta 0.1 då eller t.o.m så lite som 0.05?
Svårt att säga.. Vissa har mer "Basic tolerance" än andra. Känner 2 polare, den ena kan ta 50mg utan problem IV, medans den andra polaren slutande andas och blev pulslös på den dosen.

Dock så vägde hon typ 40kg o va 160cm lång.. Men jag skulle börja med 50mg om jag vore du. Varför chansa liksom. Bättre o arbeta dig uppåt, då kommer du veta din dos.
Citera
2016-03-06, 16:38
Medlem
Före jag dör så blir det Heroin IV SJÄLVKLART. Andra dagen Metamfetamin IV
Citera
2016-03-14, 07:15
Medlem
Citat:
Tja,

Du blir inte sjuk om du tar heroin efter sub, effekten uteblir bara. Tar du däremot sub efter heroin blir du sjuk, har varit med om riktigt våldsam abstinens efter den kombinationen och jag förvånades över att det hade skrivits så lite om det här på forumet.

Du bör hur som helst vänta minst 12 timmar, helst 24.

24 timmar efter senaste sub-intag bör du ha närmast full effekt. 48 timmar är överdrivet och inte alls nödvändigt. Däremot skulle jag rekommendera minst 24-36 timmar (och helst 48) innan man tar sub efter heroin, för att undvika att riskera att bli sjuk. Tro mig, ni vill inte vara med om det.
Citera
2016-03-14, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Tar en del opiater och har kört på "brunt gatu h" köpt i sthlm-trakten. Jag gillar ej sprutor och kan ej röka så jag snorar det. Jag har läst lite om att köra im, vad säger ni om det? Har läst att det kan vara farligt.

Kompisen jag kommer, om jag nu testar, kunna sätta nålen bra, är utbildad och arbetat ned liknande grejer. Jag fixar rena och nya verktyg också.

Är det något att testa? IV är inget jag är redo att göra.

ALltså, det finns ju egentligen ingen anledning, IM är något man kör om man inte kan hitta en ven och är desperat. Du får inte bättre effekt än om du "snorar" det.Själv har jag dock aldrig förstått varför folk tar heroin på något annat sätt än intravenöst. Det är ju själva rushen som är "grejen" med heroin, tar man det på annat vis duger det ju precis lika bra med någon annan opiat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in