Citat:
Ursprungligen postat av
sandra92
Grejen är att de är de jag funderar på. Men har toleransen uppe på metadon nu så är osäker på om de skulle göra jobbet.
Menar du att du funderar på att ta en avsiktlig överdos? Det rekommenderar jag verkligen inte. Risken för hjärnskador är för stor. Får inte hjärnan syre vilket blir effekten av en andningsdepression så blir det skador. Risken finns att du vaknar upp på ett sjukhus och inte ens kan röra på dig, kanske inte ens kunna andas själv. Jag vet en person som ligger så (oavsiktlig överdos), vill inte ens hälsa på för det är så hemskt att se, inte att personen inte kan röra på sig utan för att man ser i ögonen att personen är medveten, fast hopplöst fast i sin egen hjärna och kropp, tänk då att vara den personen, bara ligga där dygnet runt tills du dör, kanske helt medveten eller med en halvförstörd hjärna vilket kanske är ännu jobbigare. Ska man ta livet av sig med heroin så kan man inte bara chansa, "antingen så går det eller så går det inte" för så fungerar det inte, ska man dö så får man ta en dos som man med råge är säker på kommer ha avsedd verkan och sen kanske dubbla den, sen får man lägga på ytterligare saker som benzo och alkohol. Men risken att bli en grönsak finns i alla fall och tycker man livet suger nu så är det inget emot det ödet. Som sagt, rekommenderas verkligen inte i det syftet, det är inte så enkelt som det verkar i alla fall.
Jag trodde länge att heroinöverdos var det ultimata sättet att dö på, men efter ett antal överdoser så är det av allt att döma bara ett enormt illamående som kommer över en i upp till en minut, och sen vaknar man, antar att det är ungefär samma även om man inte vaknar, men snabbt går det ju i alla fall, men skönt tvivlar jag verkligen på att det skulle vara.