2009-03-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Nej, jag drar verkligen inte dig och personen i fråga över samma kam, förlåt mig.
Tänkte mer på det tredje JVt som var här, som bara svara med långa inklippta citat.

Du har alltid varit resonabel,

Jag hoppades och kanske trodde att det va på det sättet oxå.

Du har mkt intressant att komma med ang -75 och jag önskar jag hade ngt (pratbart) JV här att ta upp det med.
Just detta verkar oftast viftas bort som en bagatell och det är alltid vanliga JV som får skulden för att de gick för långt i sina fantasier.
Citera
2009-03-10, 19:38
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Är du medlem på riktigt alltså?

Hur mycket av dina inkomster "skänker" du till församlingen?
Vart tror du delar av den hamnar?...

I en Rolls-Royce samling i USA

Vem är er Hösta andlige ledare (mänsklig alltså) vart bor han? vad samlar han på? inse att du är lurad, som så många andra.
Jag har personligen sett familjer splittras av Er hjärntvätt och era fina "hot" om att endast vittnen skall överleva "the big day" (som iofs aldrig inträffar)

Jag är ledsen om jag skulle rucka din trasiga bild av världen, men det tror jag inte går efter som ditt sinne redan är infekterat.

Jag ber för dig.
/C

Jag väntar svar från dig sen tidigare ...

Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Jehovas är inte farliga, bara ovanligt korkade.

Gurun i USA har världens största samling Rolls-Royce bilar t.ex (undrar vart han får alla pengar ifrån)

en annan sak..

Jehovas Vittnen har ett flertal gånger väntat på jordens undergång, dock har det ju inte hänt på något av dom utsatta datumen, borde man inte reflektera över det?

-Nehe, shit vi hade fel igen, aja, ska vi säga 7:e april nästa år då?

/C
Vem är gurun?

Vi har aldrig förutspått jordens undergång, men vid flera tillfällen så har det vart medlemmar som har hoppats på att harmageddon skall komma.
Senast redigerad av BattleBitch 2009-03-10 kl. 19:42.
Citera
2009-03-10, 19:39
Medlem
...

Blundar, vill att du själv tänker efter, du borde ju veta vart dina surt förvärvade slantar hamnar lille vän.

fortsätter be för dig...

"Through the years prior to 1975, the Governing Body (men basically in charge of the running of the organization) made a number of predictions of years that certain things were to happen. 1975 was their last attempt at prediction. Today, they will deny 1975 ever appeared in their literature and that it was the fault of the members for reading into the prophecy surrounding 1975.
So you could say that they are very careful with dates and will not make predictions using a specific date today."

inte så konstigt att du förnekar 1975 va? ni ska ju det...
Senast redigerad av Cheef 2009-03-10 kl. 19:42.
Citera
2009-03-10, 19:40
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag köper (numera) inte allt. Jag köper ingenting faktiskt.
Föredrar att verkligen fundera över om det är ngt jag kan tro på först.

Kretsen är inte fullkomliga och har aldrig varit det. Undrar om jag inte skrev det här förra året ngngång...
Blev iaf då ifrågasatt om jag ens va ett JV.

Med tanke på att du inte verkar ha kvar så många läror som du tror på så är det klart att man ifrågasätter om du är ett JV.

För vad jag har förstått så är det knapp något du tror på längre? Du verkar ha börjat tvivla på allt... Dina inlägg låter så sorgsna som jag skrev i PM, jag blir så ledsen när jag läser vissa saker faktiskt
Citera
2009-03-10, 19:41
Medlem
Citat:
Hahahaa, Ok, jag är snäll, du får halva rätt, eller nej 1/4-del. För det stod inte i litteraturen utan var ett tal, eller hur?

Väntar på svar på mina tidigare inlägg:Citat:

"Om du är en ung person, måste du också inse att du aldrig kommer att bli gammal i det nuvarande systemet. Varför inte? Eftersom alla bevis för uppfyllelsen av Bibelns profetior visar att detta korrupta system kommer att försvinna inom några få år. Om den generation som observerat början av de "sista dagarna" år 1914, sade Jesus: "Denna generation kommer alls inte att försvinna förräns allt detta inträffar." Därför kommer du som yngre person aldrig att få någon karriär som detta system erbjuder."

och.

Och eftersom min ålder reda har varit på tapeten här, så kan jag tala om att jag 1969 var en ung person, och att jag nu tyvärr är på väg att bli gammal i det nuvarande systemet.

Det är sant att jag aldrig kommer att få någon karriär i detta system, men det är tyvärr till stor det Sällskapets fel.
Det ansåg inte vara någonn mening med att studera.

Men jag skulle ha hunnit med en karriär, så tveklöst var de falska profeter.

OBS, nej jag är inte bitter, som är ett av dina favorituttryck om oss alla.
Jag har det bra, har ett bra liv med ett arbete jag trivs med.
Citera
2009-03-10, 19:45
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Väntar på svar på mina tidigare inlägg:Citat:

"Om du är en ung person, måste du också inse att du aldrig kommer att bli gammal i det nuvarande systemet. Varför inte? Eftersom alla bevis för uppfyllelsen av Bibelns profetior visar att detta korrupta system kommer att försvinna inom några få år. Om den generation som observerat början av de "sista dagarna" år 1914, sade Jesus: "Denna generation kommer alls inte att försvinna förräns allt detta inträffar." Därför kommer du som yngre person aldrig att få någon karriär som detta system erbjuder."

och.

Och eftersom min ålder reda har varit på tapeten här, så kan jag tala om att jag 1969 var en ung person, och att jag nu tyvärr är på väg att bli gammal i det nuvarande systemet.

Det är sant att jag aldrig kommer att få någon karriär i detta system, men det är tyvärr till stor det Sällskapets fel.
Det ansåg inte vara någonn mening med att studera.

Men jag skulle ha hunnit med en karriär, så tveklöst var de falska profeter.

OBS, nej jag är inte bitter, som är ett av dina favorituttryck om oss alla.
Jag har det bra, har ett bra liv med ett arbete jag trivs med.

Jag har inte hela artikeln så jag kan inte kommentera det.
Allt jag har googlat fram visar från äldre litteratur att sällskapet kraftigt gick ut med att vi lever i "de sista dagarna" (som vi fortfarande gör) och att man inte skulle räkna uta datum, det varnade det tom för!
Senast redigerad av BattleBitch 2009-03-10 kl. 19:51.
Citera
2009-03-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Lustigt att du väljer att citera Franz när han i sin bok Samvetskris skriver om denna tid så talar han inte om ett förskjutande av ansvar utan om ett förnekande av misstag: (Crisis of Conscience, sid. 212)

Det har funnits åtminstone två Franz i styrande kretsen...den hon citerade var inte Raymond Franz.
Citera
2009-03-10, 19:51
Medlem
Citat:
Men du ville låtsas som att du inte vart ett JV när man läser dina inlägg, känns fruktansvärt oärligt!

Det kanske är lite skillnad på att vara ett döpt JV och en odöpt ev förkunnare...

För JV är det en rätt stor skillnad, det vet du väl.

Schabo har tydligen inte varit ett (döpt) JV.
Citera
2009-03-10, 19:52
Medlem
Citat:
Jag hoppades och kanske trodde att det va på det sättet oxå.

Du har mkt intressant att komma med ang -75 och jag önskar jag hade ngt (pratbart) JV här att ta upp det med.
Just detta verkar oftast viftas bort som en bagatell och det är alltid vanliga JV som får skulden för att de gick för långt i sina fantasier.

Förstår att du önska ett JV att prata med. Men var försiktig!
Det är svårt att veta vem man kan lita på, och många har blivit angivna av vänner och familj.

Det här med 1975 är märkligt, innan 1975 så måste man, om man var ett troget JV, inte bara tro på, utan även predika om 1975.
Dvs man var skyldig att studera detta med sina bibelstudier, och placera på fältet all denna litteratur om 1975 som kom ut då.

De personer som var mer tveksamma till att predika ett årtal, fick allvarliga samtal med de äldste.

Och sedan ska plötsligt allt vara glömt.
Och de som hade förhoppningar, ja, de får skylla sig själva!
Citera
2009-03-10, 19:53
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Det kanske är lite skillnad på att vara ett döpt JV och en odöpt ev förkunnare...

För JV är det en rätt stor skillnad, det vet du väl.

Schabo har tydligen inte varit ett (döpt) JV.

Om man har tillhört en församling och känner till sanningen och sen vänder sig i från och börjar motarbeta det, så blir jag oerhört besviken, precis som Jehova.

Känns inte heller ärligt att säga att man "inte är JV" ... det är som en "vit lögn"...
Citera
2009-03-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Från att ha trott att Jehovas Vittnen alltid varit glada och snälla människor reviderar jag min felaktiga ståndpunkt till att de tydligen är maniska, otrevliga och rentav illsinniga också. Inte olik andra människor förvisso, men det verkar i JV's gå till extremism. Så ja då är JV farliga, framförallt på individ-nivå men även för samhället och (med)mänskligheten om JV skulle bli alltför stora och få ökat inflytande.

Tack till den som öppnat mina ögon, jag ska nu slänga min genom åren samlade bunt av Vakttornet och Vakna! jag fått då det förakt och ondska JV's utövare visar prov på nu inte ens är värd att läsas i studiesyfte.

Trist att du känner så, men jag förstår dig fullständigt.

Ta med dig en tanke om att alla inte är så bara...
Citera
2009-03-10, 19:57
Medlem
Citat:
Jag har inte hela artikeln så jag kan inte kommentera det.
Allt jag har googlat fram visar från äldre litteratur att sällskapet kraftigt gick ut med att vi lever i "de sista dagarna" (som vi fortfarande gör) och att man inte skulle räkna uta datum, det varnade det tom för!

Oh, det med hela artikeln igen.
Det är bara DIN rättighet att citera småstycken.

Gå till församlingens bibliotek och slå upp den aktuella tidningen då.

Att inte hela artikeln finns gör det väl inte svårt att förstå ett par meningar som verkligen är tydliga nog.

Om man är i stånd att förstå det man läser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in