2009-03-06, 23:02
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Näää Flexbärt...... nu har du klippt och klistrat igen.... kan man inte få läsa
bara EN enda av Dina egna åsikter....

Lär av BattleBitch, hon har funderat lite själv, och kommer inte bara med
"lärt sig utantill" text.

Även om hennes texter mer är av slaget: "Ojdå, hoppsan, har lilla jag missförstått dig så mycket? Tihi, fnizz."
Citera
2009-03-06, 23:03
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuerAeternus
Jag har hört att mormonerna har rätt! Det har jag sett på teeeveee.

Vad säger du om det?

Ah, String-Emil. Måste nästan kika in på hans site igen och skratta i skräckblandad förtjusning.
Citera
2009-03-06, 23:08
Medlem
Just det

Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Vissa har svar på allt, även om svaren är fel...

Så är det med Jv.
Citera
2009-03-06, 23:14
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Glodde lite snabbt i "Men bibeln hade rätt" där dom tar upp översvämningen, skit coolt. Men jag orkar inte skriva av flera sidor här i forumet

Men jag kan varmt rekommendera att köpa den!!!
Sjukt intressant för oss som tror på bibeln, och även de som inte tror
Skriv det viktigaste, gärna de delar som handlar om det som tagits upp. Exempelvis om hur de fick plats med alla djuren, kunde föda dem.. och hur de kunde förvara och ta hand om 10 miljoner arter som kräver olika miljöer och föda för att kunna leva. Alla detaljer och fakta som går att styrka är av intresse, inte egna teorier eller Sällskapets gissningar och tolkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Nått får du göra själv.
Skulle gjort det om du vore seriös.
Jag är seriös.
Citera
2009-03-06, 23:17
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Skriv det viktigaste, gärna de delar som handlar om det som tagits upp. Exempelvis om hur de fick plats med alla djuren, kunde föda dem.. och hur de kunde förvara och ta hand om 10 miljoner arter som kräver olika miljöer och föda för att kunna leva. Alla detaljer och fakta som går att styrka är av intresse, inte egna teorier eller Sällskapets gissningar och tolkningar.
Jag är seriös.

Det otroligaste med Noaks ark är inte hur de fick plats med alla arterna på en båt. Att alla jordens arter inte dog ut av inavel eller att alla växtätare inte blev dödade av rovdjuren när de släpptes ut är däremot helt omöjligt. Självklart är det omöjligt att få plats med miljontals arter med men om man tänker sig att de bara tog ett par från varje artgrupp eller liknande.
Citera
2009-03-06, 23:22
Medlem
Strunt

Vem har sagt att Blod är räddningen vid sjukdom? Vittnena vill ge sina barn den Bästa möjliga läkarvården och tar därför hjälp av de Bästa läkarna och tar därför del av blodfria transfusioner för att överleva på bästa sätt, så där har du fel![/quote]

Blod räddar liv. Inte sällan är det det enda som räddar liv. Jag har en hel mapp med fall om Jv och transfusionsvägran, rätt många fall där Jv dött. Också många fall där enbart blod kunnat rädda liv och verkligen har räddat liv. Jag blir upprörd över denna falska Jv-propagaqnda som är baserad på önsketänkande och inte på exakt kunskap.
Citera
2009-03-06, 23:28
Medlem
Citat:
Det är din tro, men inte kommer den att ge dig evigt liv!
En vacker dag kommer du att tänka, skit oxå hon hade rätt!!

Hm.
Det är den här attityden som är lite tråkig.
Citera
2009-03-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Varför inte? Är lite motsägelsefullt med:

Att inte anmäla när barnen utsatts för övergrepp är ju vidrigt. Ska inte gärningsmannen dömas för sitt brott utan det sopas under mattan?

Om fakta nu var att de bägge två var barn när de grejade sexuellt med varann så vad finns då att anmäla?
Citera
2009-03-06, 23:37
Medlem
Hmmm

Citat:
Ta aldrig något för givet! Bara för att jag har en religion som du inte gillar så betyder det inte att jag lever upp till din bild av "Jehovas Vittne"...

Inte lever du upp till Jvs egen bild av ett Jv heller. Det är klart utsagt att Jv inte skall debattera på sådana här forum.
Citera
2009-03-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Hm.
Det är den här attityden som är lite tråkig.

Men tyvärr så sant
Citera
2009-03-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Som sagt, jag har diskuterat detta förr, och varenda argument har varit felaktigt, men det är fritt fram att lägga fram dem igen. Roligt.

Here we go again...
Citera
2009-03-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Men tyvärr så sant

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto