2009-03-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Läs vad jag skrev till schabo-labo.

När du har den kunskapen jag har så vill man inte ha något som helst att göra med de människorna och deras påhitt o texter.

Det är inte kunskap du har , det är TRO.

Kunskap är något man vet, tro är det inte.
Citera
2009-03-09, 22:04
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Så så, nu börjar du låta som FlexBärt.

Du har inte vart i närheten av vad jag har sett och upplevt, men tanke på hur du skriver. Så jag förstår att det är svårt för dig att förstå hur det är att möta mörkret VS ljuset.

I vilket fall så vill jag inte ha något med det att göra, det är mitt val, vare sig ni respekterar det eller inte!
Citera
2009-03-09, 22:07
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Slaven är ju självutnämd och de lovprisar sig själva i skrifterna, se här vad jag skrev om dem tidigare;

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15488167&postcount=309

Plus att alla de bibelcitat kan man använda mot Sällskapet men det ser inte du eftersom du är en del av Jehovas Vittnen. Falska profter, det är ju Sällskapets ledning, de har ju förutsagt massor men ändrar sig hela tiden. Åratal och om slutet osv.

Sällskapet har aldrig satt ett datum på Harmageddon, mig veterligen!
Citera
2009-03-09, 22:09
Medlem
schabo-labo

Vad är det för sidor som får BattleBitch att göra en FlexBärt och tala i tungor??
Citera
2009-03-09, 22:13
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Vet inte, har inte granskat er litteratur tillräckligt ännu. Men den gamla profetsian var ju att den generation som upplevde 1914 ej skulle försvinna.
Citera
2009-03-09, 22:15
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
schabo-labo

Vad är det för sidor som får BattleBitch att göra en FlexBärt och tala i tungor??
Silentlambs, jwfacts, finns massor av sidor för folk som valt att lämna Jehovas vittnen. Hjälpkällan är en utmärkt svensk variant och så finns det norska forum.
Citera
2009-03-09, 22:16
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Vet inte, har inte granskat er litteratur tillräckligt ännu. Men den gamla profetsian var ju att den generation som upplevde 1914 ej skulle försvinna.

Jag skrev datum... Har aldrig sett datum för Harmageddon som alla ljuger att det finns.... men men... Sånt man får leva med!

Ljus över profetiorna står det i bibeln att det skall komma, så det är helt bibel enligt.
Senast redigerad av BattleBitch 2009-03-09 kl. 22:22.
Citera
2009-03-09, 22:16
Medlem
semuors avatar
Självklart är jehovas-människor livsfarliga. Finns inget så farligt som ren och skär hjärntvättning. Jag säger då det
Citera
2009-03-09, 22:21
Medlem
BattleBitchs avatar
Well, Well, Gott folk.
Eftersom inte respekt för mig visas så ser jag ingen mening med att svara på provocerande frågor och bemöta obefogade attacker på min religion!

Kommer att "hang around" här på FB och svara där jag känner för det.

Är det någon som seriöst & uppriktigt har en fråga så finns PM funktionen då jag gärna svarar på frågor om oss JV!

/ So long....
Citera
2009-03-09, 22:26
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Well, Well, Gott folk.
Eftersom inte respekt för mig visas så ser jag ingen mening med att svara på provocerande frågor och bemöta obefogade attacker på min religion!

Kommer att "hang around" här på FB och svara där jag känner för det.

Är det någon som seriöst & uppriktigt har en fråga så finns PM funktionen då jag gärna svarar på frågor om oss JV!

/ So long....

Som sagt, om du vill missionera här på Flashback får du också vara beredd att svara på frågor, även om de är obekväma för dig.

Ärligt talat undrar jag hur stark din tro är egentligen; det finns många troende här som fått betydligt svårare frågor (muslimen flygande mattan t.ex.) och som inte bara behåller lugnet utan svarar så gott hon kan.
Är du så jävla rädd för att hamna trubbel med de äldste om du börjar tänka själv för att kunna besvara en fråga, då har du problem med tron. Sorry, men så är det.

Så jag förstår om du stoppar svansen mellan benen nu. Ha't så skoj med att påbörja diskussioner du senare kan fly ifrån på annat håll.
Citera
2009-03-09, 22:28
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Du missade tydligen vakttorncitaten jag la upp. De sa t.o.m. uttryckligen att världen skulle gå under innan 1914. När 1915 kom ändrade de sig och sa att världen går under inom en snar framtid.

Men jag förstår att du inte känner till sånt; du vågar ju inte ta åt dig information annat än den du blir skedmatad med från Brooklyn, och de säger ju åt JV att inte läsa gamla Vakttornet eller Vakna.
Citera
2009-03-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Du missade tydligen vakttorncitaten jag la upp. De sa t.o.m. uttryckligen att världen skulle gå under innan 1914. När 1915 kom ändrade de sig och sa att världen går under inom en snar framtid.

Men jag förstår att du inte känner till sånt; du vågar ju inte ta åt dig information annat än den du blir skedmatad med från Brooklyn, och de säger ju åt JV att inte läsa gamla Vakttornet eller Vakna.

Ja uppenbart är ju detta för alla som inte är hjärntvättade av Jv-sekten. Likadant med 1975. Helt otroligt att man lyckades behålla några medlemmar efter det. Givetvis så tappade man otroligt många i den vevan särskilt de som ruinerade sig ekonomiskt på de falska "profetiorna".

För att travestera på Life of Brian "det föds en idiot varje minut" så det finns alltid en till att lura.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in