2009-03-10, 19:21
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
--------------------------------------------------------------------------------

Att slutet skulle komma var det ingen tvekan om det framkommer i klartext i detta Vakna från 22 maj 1969, s.15 (amerikansk utgåva);

Citat:
"Om du är en ung person, måste du också inse att du aldrig kommer att bli gammal i det nuvarande systemet. Varför inte? Eftersom alla bevis för uppfyllelsen av Bibelns profetior visar att detta korrupta system kommer att försvinna inom några få år. Om den generation som observerat början av de "sista dagarna" år 1914, sade Jesus: "Denna generation kommer alls inte att försvinna förräns allt detta inträffar." Därför kommer du som yngre person aldrig att få någon karriär som detta system erbjuder."

Men? Inga datum eller år
Citera
2009-03-10, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Men? Inga datum eller år

Sluta att tjata om datum.
Jag tror inte att någon har hävdat att JV har sagt datum.
Citera
2009-03-10, 19:26
Medlem
Citat:
Jaha, du raderade ditt inlägg.

Jag skulle kunna komma med hur mycket fakta som helst.

Men eftersom jag inte får lov att klippa i artiklarna, utan det är en rättighet som bara du har, så blir det ganska jobbigt.

Och jag är övertygad om att alla som läser här, utom ni som är JV, inser hur det är med JV och 1975.

Och så drar vi inte alla över samma kam. Eller över samma kant. Eller var man nu drar folk nånstans.
Citera
2009-03-10, 19:27
Medlem
Citat:
Men? Inga datum eller år

Här har du ett årtionde i alla fall!

VEM ERÖVRAR VÄRLDEN PÅ 1970-TALET?

Inget att säga om det.
Citera
2009-03-10, 19:28
Medlem
Citat:
Återigen, jag ser inga profetior med datum som ni har talat om. Ljuger ni för mig?

Jag tror inte det är ett datum de menar. Det är årtalet 1975 som det pratas om.
Citera
2009-03-10, 19:29
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Sluta att tjata om datum.
Jag tror inte att någon har hävdat att JV har sagt datum.

Ok, årtal då, inte ens det har du gett mig? Skandal!!
Citera
2009-03-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Och så drar vi inte alla över samma kam. Eller över samma kant. Eller var man nu drar folk nånstans.

Nej, jag drar verkligen inte dig och personen i fråga över samma kam, förlåt mig.
Tänkte mer på det tredje JVt som var här, som bara svara med långa inklippta citat.

Du har alltid varit resonabel,
Citera
2009-03-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Vad tycker ni Vittnen om Styrande kretsen och den trogne och omdömesgille slaven? De skriver ju fina ord om sig själva i litteraturen och de plus folk från 144 000 är ju naturligtivs högt i rankningen bland er. Köper ni alla teorier och slutsatser på ett bräde eller tänker ni efter själva först?

Jag köper (numera) inte allt. Jag köper ingenting faktiskt.
Föredrar att verkligen fundera över om det är ngt jag kan tro på först.

Kretsen är inte fullkomliga och har aldrig varit det. Undrar om jag inte skrev det här förra året ngngång...
Blev iaf då ifrågasatt om jag ens va ett JV.
Citera
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Här har du ett årtionde i alla fall!

VEM ERÖVRAR VÄRLDEN PÅ 1970-TALET?

Inget att säga om det.

Hahahaa, Ok, jag är snäll, du får halva rätt, eller nej 1/4-del. För det stod inte i litteraturen utan var ett tal, eller hur?
Citera
Medlem
...Battlebitch...

Är du medlem på riktigt alltså?

Hur mycket av dina inkomster "skänker" du till församlingen?
Vart tror du delar av den hamnar?...

I en Rolls-Royce samling i USA

Vem är er Hösta andlige ledare (mänsklig alltså) vart bor han? vad samlar han på? inse att du är lurad, som så många andra.
Jag har personligen sett familjer splittras av Er hjärntvätt och era fina "hot" om att endast vittnen skall överleva "the big day" (som iofs aldrig inträffar)

Jag är ledsen om jag skulle rucka din trasiga bild av världen, men det tror jag inte går efter som ditt sinne redan är infekterat.

Jag ber för dig.
/C
Citera
2009-03-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ok, årtal då, inte ens det har du gett mig? Skandal!!

Det har jag visst det, både här och på fl. Och flera andra har också!
Men eftersom du vill ha hela artikeln, så kan du fortsätta att sticka huvudet i sanden.
Citera
2009-03-10, 19:35
Medlem
Citat:
Hahahaa, Ok, jag är snäll, du får halva rätt, eller nej 1/4-del. För det stod inte i litteraturen utan var ett tal, eller hur?

Tryckt i sammankomstprogrammet, som jag fortfarande har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in