2009-03-10, 18:11
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Det är inte min mening att verka oärlig, men det var ju tur att du fick forska lite själv så fick du inblick i ett forum för folk som lämnat Jehovas Vittnen, det är en oväderlig faktabank som du förhoppningsvis kommer ta del mer av.

Tycker att det var ett vanligt forum med en grupp tragiska ryggdunkare som som hoppas kunna förstöra för fler JV bara för att dom har sabbat sina egna liv genom att vända sig bort från Sanningen.
Citera
2009-03-10, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Tar om det från början. Vart i litteraturen står det att "Harmageddon kommer 1975" ?

Jag citerar schabo-labos inlägg igen:

Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Ja vad sa JV egentligen om 1975? Den ansedda tidningen Time skrev en artikel om vad VT:s dåvarande president Knorr sade från podiet vid en sammankomst i usa 1969. Intressant läsning. Kul med ett opartiskt referat eller hur?

"In fact, they fully expect the cataclysm of Armageddon within the next few years. The latest calculations of this energetic, eschatology-minded sect date the end of the world in autumn, 1975."

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,901074-1,00.html

Du ser alltså att president Knorr (som väl knappast klassas som avfälling, eller?) säger att att världen kommer gå under på hösten 1975. Inget datum, således, men väl en årstid och ett årtal.

Citat:
Allt ligger i betraktarens ögon.
Ni är flertalet här som bär er så illa åt att man skäms för er.
Vuxna människor som mobbas, hånar och är elaka! Fruktansvärt!

Well, de flesta betraktarna anser att du argumenterar fruktansvärt illa.

Hur bär vi oss illa åt? Att vi diskuterar med dig, motbevisar dig och ställer frågor, är det att bära sig illa åt tycker du? Vet du var du befinner dig? Du är på ett diskussionsforum, där man diskuterar. Vad ville du när du hoppade in i tråden? Omvända oss? Tala oemotsagd? Trodde du verkligen att alla bara skulle svälja allt du slänger ur dig?

Tala om bete sig illa, du som förbjuder oss att ta fakta från andra sidor än watchtower.org, du som är allmänt otrevlig och skriker "avfälling" och "lögnare" åt folk som är vare sig det ena eller det andra...

Som sagt, folk kan tro att alla JV är som du. Det kommer inte bättra på ert rykte. Frågan om Jehovas vittnen är farliga kan t om besvaras med ett "Ja" när man ser dina inlägg.

Lär dig av Leviticus. Han kan diskutera. Han är trevlig, även när folk är otrevliga mot honom. Han kan argumentera. Han är en bra representant för JV, medan du borde skämmas.
Citera
2009-03-10, 18:18
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Allt ligger i betraktarens ögon.
Ni är flertalet här som bär er så illa åt att man skäms för er.
Vuxna människor som mobbas, hånar och är elaka! Fruktansvärt!

Det kanske du skulle tänkt på innan du kom hit och började raljera själv? Du har dragit det på dig själv.
Citera
2009-03-10, 18:18
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Jag citerar schabo-labos inlägg igen:

Läs om Läs RÄTT!

Citat:
Tar om det från början. Vart i litteraturen står det att "Harmageddon kommer 1975" ?
Citera
2009-03-10, 18:22
Bannlyst
Citat:
Läs om Läs RÄTT!

LÄS SJÄLV!!! President Knorr sade det! Time citerade honom! Vad är det för fel på dig?

EDIT: Dessutom kan du hitta massor av liknande uttalanden i din kära litteratur. Titta i gamla Vakttornet och Vakna! från 1965 och framåt. Ska vi behöva göra allt arbete åt dig? Lite lat, månne...?
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-03-10 kl. 18:24.
Citera
2009-03-10, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Ja att organisationen är viktigare än individen, tydligen t om än kontakten till Jehova.

Hur kom du fram till det? Lite nyfiken!
Citera
2009-03-10, 18:26
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Det kanske du skulle tänkt på innan du kom hit och började raljera själv? Du har dragit det på dig själv.

När ni börjar PM:a om mig och hånar mig för min stavning. Det tycker jag är fruktansvärt av vuxna människor!
Tycker att du, Gitte och Bella_Donna har uppträtt precis värdigt för antikrister
Citera
2009-03-10, 18:27
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
LÄS SJÄLV!!! President Knorr sade det! Time citerade honom! Vad är det för fel på dig?

EDIT: Dessutom kan du hitta massor av liknande uttalanden i din kära litteratur. Titta i gamla Vakttornet och Vakna! från 1965 och framåt. Ska vi behöva göra allt arbete åt dig? Lite lat, månne...?

Är Times vår litteratur?

Jag har redan sökt och visat upp vad jag fått fram, allt pekar på er som lögnare!
Citera
2009-03-10, 18:28
Medlem
Lord Ashfords avatar
Jehovas vittnen (aka lättlurade suckers) är extremt farliga. De kan vara extremt påträngande ibland också. Kommer i horder och ska konvertera hit och dit.

http://www.youtube.com/watch?v=vHt5USBMxkc

Så ska man handskas med dem.
Citera
2009-03-10, 18:32
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Hur kom du fram till det? Lite nyfiken!
Av en del svar och citat jag sett representanter för organisationen gett.
Citera
2009-03-10, 18:33
Bannlyst
Citat:
Är Times vår litteratur?

Jag har redan sökt och visat upp vad jag fått fram, allt pekar på er som lögnare!

Men vad i....

Nej, så vitt jag vet är inte Time er litteratur. Men Knorr var er president. (Om du inte visste det, så kan du kolla det, det borde finnas på watchtower.org.) Det han sade måste väl anses vara vittnenas ståndpunkt? Knorr höll ett tal, där han sade att Harmageddon skulle komma hösten 1975. Time citerade honom.

Har du så svårt att förstå?

Jag måste säga att det är trist att du blir hånad för din stavning, det är väldigt otrevligt. Jag vet att jag skrev något om din stavning i ett tidigare inlägg, men jag menade det inte som kritik utan jag sa bara att jag kände igen ditt sätt att skriva.

Men att du blir otrevligt bemött beror mycket på din egen otrevliga attityd, det måste du väl ändå inse? Du kallar oss lögnare, det är långt ifrån trevligt. Avfälling är också rätt otrevligt. Samt osant.

Att vi inte tror som du gör oss inte till lögnare, att vi tar fram fakta som motbevisar dina gör oss inte till lögnare. Jag undrar hur du klarar dig i den "riktiga världen"? Behandlar du folk lika illa där?
Citera
2009-03-10, 18:36
Medlem
Citat:
När ni börjar PM:a om mig och hånar mig för min stavning. Det tycker jag är fruktansvärt av vuxna människor!
Tycker att du, Gitte och Bella_Donna har uppträtt precis värdigt för antikrister

Skamsen, ja, det är verkligen vad du borde vara.
Tar till värre och värre skällsord efterhand som argumenten tryter.
Först lögnare, sedan avfällingar och nu antikrister.

Du är inte rädd för att döma din nästa.

Du är som en barnunge, som inte får sin vilja!

Hur var det nu med det du skrev om att "den som sig i leken ger..."

Snart ska du väl avregga dig också, i ren ilska?

Och förresten, varför drar du in mig, jag har väl inte PM:at dig om din stavning?
Har till min förskräckelse sett att jag har varit för snabb och själv stavat fel några gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in