2009-03-06, 18:41
Medlem
mufflonfårs avatar
Usch, känner flera personer som fått livet raserat pga JV. Stanna i JV resten av livet eller stig in i verkligheten som en frigiven fängelsefödd själ.

Naturligtvis drar jag inte alla lokala JV/sektförsamlingar över en kam, men det hör ju inte till saken.

Edit: Bad Boy Bubby är en rolig film.
Senast redigerad av mufflonfår 2009-03-06 kl. 18:45.
Citera
2009-03-06, 18:46
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufflonfår
Usch, känner flera personer som fått livet raserat pga JV. Stanna i JV resten av livet eller stig in i verkligheten som en frigiven fängelsefödd själ.

Naturligtvis drar jag inte alla lokala JV/sektförsamlingar över en kam, men det hör ju inte till saken.

Oerhört tråkigt för de personerna, men dom har ju valt allt själva. Det är ju ingen som har tvingat dom direkt!
Citera
2009-03-06, 18:46
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Känner du till lertavlorna på Bitish Museum som berättar om floden?
Hört talas om dem i JV-sammanhang, berätta gärna !
Citera
2009-03-06, 18:49
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo

Glodde lite snabbt i "Men bibeln hade rätt" där dom tar upp översvämningen, skit coolt. Men jag orkar inte skriva av flera sidor här i forumet

Men jag kan varmt rekommendera att köpa den!!!
Sjukt intressant för oss som tror på bibeln, och även de som inte tror
Citera
2009-03-06, 18:52
Medlem
mufflonfårs avatar
Citat:
Oerhört tråkigt för de personerna, men dom har ju valt allt själva. Det är ju ingen som har tvingat dom direkt!
Inte blivit tvingade? Dom blev indoktrinerade redan vid födseln. Hela släkten förbannade dessutom deras riktiga skolgång och oäkta lära.
Citera
2009-03-06, 18:53
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Inte blivit tvingade? Dom blev indoktrinerade redan vid födseln. Hela släkten förbannade dessutom deras riktiga skolgång och oäkta lära.

Du gör alltid ett eget val om du vill bli ett JV eller inte. Ingen kan tvinga dig!!
Det är så lätt i efterhand o skylla på andra, men framförallt fegt! Ynkryggar som inte kan stå för sitt val!!
Citera
2009-03-06, 18:57
Medlem
mufflonfårs avatar
Citat:
Du gör alltid ett eget val om du vill bli ett JV eller inte. Ingen kan tvinga dig!!
Det är så lätt i efterhand o skylla på andra, men framförallt fegt! Ynkryggar som inte kan stå för sitt val!!
Att människor gör fria val är den största illusion människan lever med. Särskilt vad gäller barns outvecklade hjärnor.
Citera
2009-03-06, 18:57
Medlem
Citat:

En bebis kan tyvärr inte göra det valet, och när 13-14år har gått så är det ofta försent
Citera
2009-03-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo

Nått får du göra själv.
Skulle gjort det om du vore seriös.
Citera
2009-03-06, 19:15
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Känner du till lertavlorna på Bitish Museum som berättar om floden?

Är det den här?
Jo, den berättar om Gilgamesh, du vet, eposet bibeln plagierade?

"This, the eleventh tablet of the epic, describes the meeting of Gilgamesh with Utnapishtim. Like Noah in the Hebrew Bible, Utnapishtim had been forewarned of a plan by the gods to send a great flood. He built a boat and loaded it with everything he could find. Utnapishtim survived the flood for six days while mankind was destroyed, before landing on a mountain called Nimush. He released a dove and a swallow but they did not find dry land to rest on, and returned. Finally a raven that he released did not return, showing that the waters must have receded."
Citera
2009-03-06, 19:49
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Att människor gör fria val är den största illusion människan lever med. Särskilt vad gäller barns outvecklade hjärnor.

Som jag skrivit innan så förblir du inte ett barn.

Du blir en trotsig och rebellisk tonåring och börjar göra sina egna val i livet, så även hos JV.

Skulle det var på något annat sätt så är det inte Jehovas Vittnens fel utan då är familjen inte riktigt frisk i knoppen om de tvingar någon, det är något Jehova inte godkänner!
Citera
2009-03-06, 19:49
Medlem
Citat:
Glodde lite snabbt i "Men bibeln hade rätt" där dom tar upp översvämningen, skit coolt. Men jag orkar inte skriva av flera sidor här i forumet

Men jag kan varmt rekommendera att köpa den!!!
Sjukt intressant för oss som tror på bibeln, och även de som inte tror

Som sagt det här med källkritik! Finns inte det bland Jv? Tydligen inte....

Inse att bibeln bara är gamla sagor från forntiden som saknar relevans i dagens samhälle..............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in