Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Du har påstått att JV har gått ut i litteraturen med år/ datum men ännu har jag inte sett ett enda bevis, kan det vara så svårt att få fram?
Verkar mer som att det inte finns mer än en artikel från Times, där vi inte vet tillförlitligheten till vad som sagts.
Då kände du säkert igen min dyslexi.

Ja, jag har sagt att Jv gått ut med årtal eftersom de har gjort just det. Det är extremt svårt att ge dig bevis, eftersom du kräver att man ska lägga ut hela artiklar (själv tar du dig rätten att klippa och klistra så att det passar vad du vill säga). Jag har inte tillgång till er litteratur, men jag har sett vad bland andra
Gitte har lagt fram åt dig. Men hennes bevis och fakta avvisar du ju bara, även när de kommer från
Vakna! och
Vakttornet.
Det är inte konstigt att du inte ser att det står svart på vitt, i er egen litteratur, att Sällskapet vid flera tillfällen profeterat om Harmageddon. Du är ju förbjuden av Sällskapet att se det...
Det från Time är längtifrån det enda bevis som lagts fram åt dig, det var ett i mängden och ett synnerligen bra sådant då det kom från en helt oberoende källa. Varken från watchtower eller från någon "avfällingssida", utan från en välsedd amerikansk tidskrift.
Visst kan sanningshalten ifrågasättas, Knorr kunde ju ha ljugit...Ska du kalla er forne president lögnare nu också?
Du är inte lite fräck och högmodig när du dels kallar oss lögnare och avfällingar, och nu också
Antikrister! Förstår du vidden av vad du slänger ur dig?! Det är alldeles oerhörda anklagelser du kommer med!
Konstigt att de flesta av de ganla "vännerna" från den församling jag tillhörde inte anser mig vara en avfälling, att t om flera av äldstebröderna både hälsar på mig och pratar med mig, medan du sitter och helt iskallt kallar mig både avfällning och Antikrist! Ska du kalla äldstebröderna och vännerna i "min" gamla församling för Antikrist nu?
Du borde som sagt skämmas. Rejält.