2009-03-10, 18:37
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Men vad i....

Nej, så vitt jag vet är inte Time er litteratur. Men Knorr var er president. (Om du inte visste det, så kan du kolla det, det borde finnas på watchtower.org.) Det han sade måste väl anses vara vittnenas ståndpunkt? Knorr höll ett tal, där han sade att Harmageddon skulle komma hösten 1975. Time citerade honom.

Har du så svårt att förstå?

Jag måste säga att det är trist att du blir hånad för din stavning, det är väldigt otrevligt. Jag vet att jag skrev något om din stavning i ett tidigare inlägg, men jag menade det inte som kritik utan jag sa bara att jag kände igen ditt sätt att skriva.

Men att du blir otrevligt bemött beror mycket på din egen otrevliga attityd, det måste du väl ändå inse? Du kallar oss lögnare, det är långt ifrån trevligt. Avfälling är också rätt otrevligt. Samt osant.

Att vi inte tror som du gör oss inte till lögnare, att vi tar fram fakta som motbevisar dina gör oss inte till lögnare. Jag undrar hur du klarar dig i den "riktiga världen"? Behandlar du folk lika illa där?

Du har påstått att JV har gått ut i litteraturen med år/ datum men ännu har jag inte sett ett enda bevis, kan det vara så svårt att få fram?

Verkar mer som att det inte finns mer än en artikel från Times, där vi inte vet tillförlitligheten till vad som sagts.

Då kände du säkert igen min dyslexi.
Senast redigerad av BattleBitch 2009-03-10 kl. 18:40.
Citera
2009-03-10, 18:39
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Skamsen, ja, det är verkligen vad du borde vara.
Tar till värre och värre skällsord efterhand som argumenten tryter.
Först lögnare, sedan avfällingar och nu antikrister.

Du är inte rädd för att döma din nästa.

Du är som en barnunge, som inte får sin vilja!

Hur var det nu med det du skrev om att "den som sig i leken ger..."

Snart ska du väl avregga dig också, i ren ilska?

Och förresten, varför drar du in mig, jag har väl inte PM:at dig om din stavning?
Har till min förskräckelse sett att jag har varit för snabb och själv stavat fel några gånger

Du kan vara lugn, jag är inte den som avregistrerar mig. Men jag kan när jag känner att gränsen är nådd dra mig ur diskussionen.

Jag dömer inte, jag konstaterar utifrån va ni skriver... 1+1= 2
Citera
2009-03-10, 18:49
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
När ni börjar PM:a om mig och hånar mig för min stavning. Det tycker jag är fruktansvärt av vuxna människor!
Tycker att du, Gitte och Bella_Donna har uppträtt precis värdigt för antikrister

Tja, hånar jag dig så gör jag det öppet. Det är väl bättre?
Citera
2009-03-10, 18:50
Bannlyst
Citat:
Du har påstått att JV har gått ut i litteraturen med år/ datum men ännu har jag inte sett ett enda bevis, kan det vara så svårt att få fram?

Verkar mer som att det inte finns mer än en artikel från Times, där vi inte vet tillförlitligheten till vad som sagts.

Ja, jag har sagt att Jv gått ut med årtal eftersom de har gjort just det. Det är extremt svårt att ge dig bevis, eftersom du kräver att man ska lägga ut hela artiklar (själv tar du dig rätten att klippa och klistra så att det passar vad du vill säga). Jag har inte tillgång till er litteratur, men jag har sett vad bland andra Gitte har lagt fram åt dig. Men hennes bevis och fakta avvisar du ju bara, även när de kommer från Vakna! och Vakttornet.

Det är inte konstigt att du inte ser att det står svart på vitt, i er egen litteratur, att Sällskapet vid flera tillfällen profeterat om Harmageddon. Du är ju förbjuden av Sällskapet att se det...

Det från Time är längtifrån det enda bevis som lagts fram åt dig, det var ett i mängden och ett synnerligen bra sådant då det kom från en helt oberoende källa. Varken från watchtower eller från någon "avfällingssida", utan från en välsedd amerikansk tidskrift.

Visst kan sanningshalten ifrågasättas, Knorr kunde ju ha ljugit...Ska du kalla er forne president lögnare nu också?

Du är inte lite fräck och högmodig när du dels kallar oss lögnare och avfällingar, och nu också Antikrister! Förstår du vidden av vad du slänger ur dig?! Det är alldeles oerhörda anklagelser du kommer med!

Konstigt att de flesta av de ganla "vännerna" från den församling jag tillhörde inte anser mig vara en avfälling, att t om flera av äldstebröderna både hälsar på mig och pratar med mig, medan du sitter och helt iskallt kallar mig både avfällning och Antikrist! Ska du kalla äldstebröderna och vännerna i "min" gamla församling för Antikrist nu?

Du borde som sagt skämmas. Rejält.
Citera
2009-03-10, 18:50
Medlem
Citat:

Eftersom du kräver att vi citerar hela artikeln, och inte tillåter att vi klipper in från avfällingsidor, så blir det lite väl jobbigt.
Sitta och skriva av flera långa Vakttornsartiklar, det har i alla fall inte jag lust med.

Men en liten godbit kan du få:
Var själv och lyssnade på ett offentligt föredrag på en sammankomst omkring 1970.
Föredraget hette:

VEM ERÖVRAR VÄRLDEN PÅ 1970-TALET?

Kan du gissa vad svaret på frågan var?
Inte det?
Då indrar jag, om inte meningen var att säga att Guds rike skulle upprättas under 1970-talet, vad kan då ha varit meningen med ett sådant föredrag?

Kom gärna med något förslag!

OBS Jag har kvar det tryckta sammankomstprogrammet!
Citera
2009-03-10, 18:54
Bannlyst
Citat:
Du kan vara lugn, jag är inte den som avregistrerar mig. Men jag kan när jag känner att gränsen är nådd dra mig ur diskussionen.

Jag dömer inte, jag konstaterar utifrån va ni skriver... 1+1= 2

Du dömer inte...? Det är precis det du gör! Du som är så duktig på att räkna kan ju ta och räkna hur många ggr du kallat oss lögnare och avfällingar nu.

"Döm inte, på det att ni icke må bli dömda själva".
Citera
2009-03-10, 18:55
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ja, jag har sagt att Jv gått ut med årtal eftersom de har gjort just det. Det är extremt svårt att ge dig bevis, eftersom du kräver att man ska lägga ut hela artiklar (själv tar du dig rätten att klippa och klistra så att det passar vad du vill säga). Jag har inte tillgång till er litteratur, men jag har sett vad bland andra Gitte har lagt fram åt dig. Men hennes bevis och fakta avvisar du ju bara, även när de kommer från Vakna! och Vakttornet.

Det har jag missat, visa det igen

Citat:
Det är inte konstigt att du inte ser att det står svart på vitt, i er egen litteratur, att Sällskapet vid flera tillfällen profeterat om Harmageddon. Du är ju förbjuden av Sällskapet att se det...

Det från Time är längtifrån det enda bevis som lagts fram åt dig, det var ett i mängden och ett synnerligen bra sådant då det kom från en helt oberoende källa. Varken från watchtower eller från någon "avfällingssida", utan från en välsedd amerikansk tidskrift.

Visst kan sanningshalten ifrågasättas, Knorr kunde ju ha ljugit...Ska du kalla er forne president lögnare nu också?

Du är inte lite fräck och högmodig när du dels kallar oss lögnare och avfällingar, och nu också Antikrister! Förstår du vidden av vad du slänger ur dig?! Det är alldeles oerhörda anklagelser du kommer med!

Konstigt att de flesta av de ganla "vännerna" från den församling jag tillhörde inte anser mig vara en avfälling, att t om flera av äldstebröderna både hälsar på mig och pratar med mig, medan du sitter och helt iskallt kallar mig både avfällning och Antikrist! Ska du kalla äldstebröderna och vännerna i "min" gamla församling för Antikrist nu?

Du borde som sagt skämmas. Rejält.

Tro du vad du vill, så tror jag vad jag vill.
En dag trillar poletten ner.
Citera
2009-03-10, 18:58
Bannlyst
Citat:

Nej du. Leta själv. Det finns i tråden. Annars kommer du bara anklaga mig för att ha förfalskat inläggen eller något.

Visst får du tro vad du vill, men låt bli att kalla andra lögnare och abfällingar och Antikrister.

Min polett trillade ner för länge sedan. Din vågar jag inte uttala mig om.
Citera
2009-03-10, 19:00
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Du dömer inte...? Det är precis det du gör! Du som är så duktig på att räkna kan ju ta och räkna hur många ggr du kallat oss lögnare och avfällingar nu.

"Döm inte, på det att ni icke må bli dömda själva".

Än så länge har ni ju ljugit allihopa om datum! Ännu har jag inte fått se en enda artikel från V eller VT... Vad ska jag tro? Att ni inte ljuger? Att ni driver med mig?

Vem är antikrist?

Till dem som förnekar att Jesus är Kristus och Guds Son hör oundvikligen alla som förnekar något eller allt av det Bibeln lär om honom: hans ursprung, hans plats i Guds anordning, hans tjänst, hans läror, hans profetior och att han uppfyllde de hebreiska skrifternas profetior om den utlovade Messias. Till dessa hör också alla som motarbetar honom eller som försöker ersätta honom som Guds förordnade överstepräst och kung. Detta framgår av andra bibelställen som uttrycker i stort sett samma tanke utan att använda uttrycket ”antikrist”. Jesus sade till exempel: ”Den som inte är med mig, han är emot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar.” (Lu 11:23) Andra Johannes 7 visar att sådana kan agera som bedragare. Därför måste ”antikrist” också inbegripa ”falska messiasgestalter” och ”falska profeter” och alla dem som utför kraftgärningar i Jesu namn men som Jesus ändå räknar som sådana ”som utövar laglöshet”. (Mt 24:24; 7:15, 22,*23)

Med tanke på Jesu princip om att det som görs mot hans sanna efterföljare också görs mot honom (Mt 25:40, 45; Apg 9:5) måste uttrycket omfatta dem som förföljer hans lärjungar, vilket betyder att det omfattar det symboliska ”stora Babylon” och dem som kallas ”den onde slaven” i en av Jesu liknelser. (Lu 21:12; Upp 17:5,*6; Mt 24:48–51)

Johannes riktar särskild uppmärksamhet på att avfällingar tillhör dem som utgör antikrist genom att han nämner dem som ”har utgått från oss” och alltså har övergett den kristna församlingen. (1Jo 2:18,*19) Antikrist inbegriper därför ”laglöshetens människa”, eller ”tillintetgörelsens son”, som Paulus nämner, och de ”falska lärare” som Petrus fördömer för att de har bildat fördärvbringande sekter och som till och med förnekar ”den ägare som har köpt dem”.

Dina gärningar visar vem du är, jag behöver inte döma någon och gör inte.
Citera
2009-03-10, 19:02
Medlem
Citat:

--------------------------------------------------------------------------------

Att slutet skulle komma var det ingen tvekan om det framkommer i klartext i detta Vakna från 22 maj 1969, s.15 (amerikansk utgåva);

Citat:
"Om du är en ung person, måste du också inse att du aldrig kommer att bli gammal i det nuvarande systemet. Varför inte? Eftersom alla bevis för uppfyllelsen av Bibelns profetior visar att detta korrupta system kommer att försvinna inom några få år. Om den generation som observerat början av de "sista dagarna" år 1914, sade Jesus: "Denna generation kommer alls inte att försvinna förräns allt detta inträffar." Därför kommer du som yngre person aldrig att få någon karriär som detta system erbjuder."
Citera
2009-03-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
--------------------------------------------------------------------------------

Att slutet skulle komma var det ingen tvekan om det framkommer i klartext i detta Vakna från 22 maj 1969, s.15 (amerikansk utgåva);

Citat:
"Om du är en ung person, måste du också inse att du aldrig kommer att bli gammal i det nuvarande systemet. Varför inte? Eftersom alla bevis för uppfyllelsen av Bibelns profetior visar att detta korrupta system kommer att försvinna inom några få år. Om den generation som observerat början av de "sista dagarna" år 1914, sade Jesus: "Denna generation kommer alls inte att försvinna förräns allt detta inträffar." Därför kommer du som yngre person aldrig att få någon karriär som detta system erbjuder."

Detta var egentligen inlagt av annan skribent. Tack Scaabo.

Och eftersom min ålder reda har varit på tapeten här, så kan jag tala om att jag 1969 var en ung person, och att jag nu tyvärr är på väg att bli gammal i det nuvarande systemet.

Det är sant att jag aldrig kommer att få någon karriär i detta system, men det är tyvärr till stor det Sällskapets fel.
Det ansåg inte vara någonn mening med att studera.

Men jag skulle ha hunnit med en karriär, så tveklöst var de falska profeter.

OBS, nej jag är inte bitter, som är ett av dina favorituttryck om oss alla.
Jag har det bra, har ett bra liv med ett arbete jag trivs med.
Citera
2009-03-10, 19:19
Medlem
Citat:
Än så länge har ni ju ljugit allihopa om datum! Ännu har jag inte fått se en enda artikel från V eller VT... Vad ska jag tro? Att ni inte ljuger? Att ni driver med mig?

Vem är antikrist?
Dina gärningar visar vem du är, jag behöver inte döma någon och gör inte.

Inget av detta passar in på mig, och jag är övertygad om att det inte heller passar in på Bella-Donna, har glömt vem den tredje personen var som du nämnde i sammanhanget.

Motarbetar verkligen inte Jesus. Och förnekar honom inte. osv

Att motarbeta en religion som jag anser inte håller måttet gör mig inte till antikrist.
Om så vore fallet så skulle Sällskapet vara de största av antikrister, så som de har fördömt alla andra religioner!

OBS För säkerhets skull, jag sa inte, och anser inte heller att JV är antikrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in