Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Jag är inte så insatt i deras religion eller någon annan religion överhuve taget, tycker de mesta är trams och "vår herre" säger ju bara massa saker som vi inte får göra, sån snubbe vill jag inte följa...
Lite off topic men men

Det som Gud förbjuder är till vårt eget bästa i längden.
Senan är "onani" inte ett förbud, bara en full ovana.
Och ingen tvingar dig att följa den som kan ge oss det eviga livet.
http://www.watchtower.org/z/kt/article_01.htmOm man har sex med flera personer innan sitt äktenskap så kommer man ju vid dessa tillfällen att samla på sig ”rester” från dessa personer och bära de inom sig även fast man inte märker, känner eller ser det.
Det handlar nog mest om att vara så ”Ren” som möjligt och att ge den fina gåvan till sin blivande hustru.
Dessutom är det väl inte så bra med begagnat. Kan lätt komma upp tanken "h*n var bättre på att ..... "
Det står inget om onani i Bibeln. Den där Onan, han ville inte föra släkten vidare, och det har inte med onani att göra.
Det Bibeln i så fall visar är att onani är en ful vana som kan leda till omoraliskhet och vad har man i tankarna när man onanerar, hmm den som ser på en annan kvinna ... o s v.
Och om man är gift så vägrar man ju sin hustru sin rätt.
1 Tessalonikerna 4:3 – 5
”Ty detta är Guds vilja; att ni helgas, att ni avhåller er från otukt; att var och en av er skall veta hur man blir herre över sitt eget kärl i helighet och ära, inte i lystet sexuellt begär, sådant som de nationer har som inte känner Gud.”
1 Korintierna 6:16
”Eller vet ni inte att den som förenar sig med en sköka blir till en enda kropp med henne? Ty: ”De två” säger han, ”skall bli ett kött.”
Kolosserna 3:5, 6
”Döda därför era lemmar, som är på jorden, vad beträffar otukt, orenhet, sexuell lidelse, skadligt begär, och vinningslystnad, som är avgudadyrkan. På grund av sådant kommer Guds vrede.”
Matteus 5:28
”Men jag säger er att var och en som håller i med att se på en kvinna, så att han grips av begär till henne, redan har begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.”