2009-05-04, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Jag ber för alla vilsna själar som är fast i den ondes våld ... precis som bibeln säger.

Jag antyder inte, din text talar sitt tydliga språk

Okej. Du vill ha en "battle" och det ska du få. Nu har jag faktiskt fått nog av dig. Du surrar om pannkakor och saft och vägrar sedan utveckla resonemanget. Det visar ju bara att du inte kan.

Du kan inte förklara varför blod är fel men blodbeståndsdelar är rätt. Du vägrar förklara varför Watchtower tycker att barn hellre ska dö än få blod. Som Leviticus påpekade, Jv säger att barndop är fel, men att barn dör för att de inte får blodtransfusioner är rätt.

Jv har erkänt att de varit falska apostlar, jag länkade till en film med det. Men den tittade du förstås inte på, eftersom dina ögon är förblindade av det evigt blinkande "ljuset".

Så, BattleBitch. Hur känns det att inte kunna tala med egna ord? Hur känns det att förlja falska apostlar?

Jag följer inte Satan, hur vågar du säga det? Har du ingen som helst respekt för andra människors tro? Du spottar på mig och min tro, och min gemenskap med Jesus och Gud!

Jag följer Jesus och Gud. Du följer ett gäng gamla gubbar som mixtrar med Guds ord Bibeln och leker Gud med andras liv!

Du följer en organisation som tagit livet av mängder av människor, och gör det nu i denna stund!

Just nu kanske en småbarnsmor dör på förlossningsbordet för att stora blödningar uppstod, men hon vägrade ta emot blod.

Just nu kanske en liten pojke dör för att hans föräldrar vägrar låta honom få blod.

Allt på grund av att en gäng gamla gubbar har en lampa som inte funkar som den ska. Allt på grund av att en gäng gubbar har tolkat Bibeln som att man hellre ska dö än ta emot blod. Men delar av blod är visst okej...

Det är sådana ledare du följer.

Vem av oss följer fel ledare?
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-05-04 kl. 21:07.
Citera
2009-05-04, 21:02
Medlem
JoliQuZs avatar
Okej jag känner en snubbe som är jehovas vittne men han vill tydligen inte diskutera sånt med mig, men de jag vet är att de inte får ta emot blod av andra vid tex operationer sen får de inte runka?...

Vad är deras budskap? Gud ska stråla upp de till "paradiset" on the judgement day eller något sånt trams det vet jag.. Sen undrar jag varför de inte får runka?

Jag är inte så insatt i deras religion eller någon annan religion överhuve taget, tycker de mesta är trams och "vår herre" säger ju bara massa saker som vi inte får göra, sån snubbe vill jag inte följa...

Lite off topic men men
Citera
2009-05-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Jag är inte så insatt i deras religion eller någon annan religion överhuve taget, tycker de mesta är trams och "vår herre" säger ju bara massa saker som vi inte får göra, sån snubbe vill jag inte följa...

Lite off topic men men

Det som Gud förbjuder är till vårt eget bästa i längden.

Senan är "onani" inte ett förbud, bara en full ovana.
Och ingen tvingar dig att följa den som kan ge oss det eviga livet.

http://www.watchtower.org/z/kt/article_01.htmOm man har sex med flera personer innan sitt äktenskap så kommer man ju vid dessa tillfällen att samla på sig ”rester” från dessa personer och bära de inom sig även fast man inte märker, känner eller ser det.
Det handlar nog mest om att vara så ”Ren” som möjligt och att ge den fina gåvan till sin blivande hustru.
Dessutom är det väl inte så bra med begagnat. Kan lätt komma upp tanken "h*n var bättre på att ..... "

Det står inget om onani i Bibeln. Den där Onan, han ville inte föra släkten vidare, och det har inte med onani att göra.
Det Bibeln i så fall visar är att onani är en ful vana som kan leda till omoraliskhet och vad har man i tankarna när man onanerar, hmm den som ser på en annan kvinna ... o s v.
Och om man är gift så vägrar man ju sin hustru sin rätt.

1 Tessalonikerna 4:3 – 5
”Ty detta är Guds vilja; att ni helgas, att ni avhåller er från otukt; att var och en av er skall veta hur man blir herre över sitt eget kärl i helighet och ära, inte i lystet sexuellt begär, sådant som de nationer har som inte känner Gud.”

1 Korintierna 6:16
”Eller vet ni inte att den som förenar sig med en sköka blir till en enda kropp med henne? Ty: ”De två” säger han, ”skall bli ett kött.”

Kolosserna 3:5, 6
”Döda därför era lemmar, som är på jorden, vad beträffar otukt, orenhet, sexuell lidelse, skadligt begär, och vinningslystnad, som är avgudadyrkan. På grund av sådant kommer Guds vrede.”

Matteus 5:28
”Men jag säger er att var och en som håller i med att se på en kvinna, så att han grips av begär till henne, redan har begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.”
Citera
2009-05-04, 21:35
Medlem
Citat:
Vad är deras budskap?

http://www.watchtower.org/z/index.html
Citera
2009-05-04, 21:45
Medlem
JoliQuZs avatar
Okej, jag fattar nada med vad det står i bibeln förstår inte deras muppade ord.

Tog min oskuld när jag var 13 och de e jag glad för, olika brudar är olika bra... Så om man gifter sig oskuld o sen är sin fru åt helvete i sängen?
Och varför skulle onani va något dåligt?

Sen har jag gjort en del dumma grejjer i mitt liv och de lär väl bli en del mer... Så jag kommer nog till helvetet iaf, men om de finns ett guds paradis så borde de ju finnas ett satans paradis?
Så om man synder tillräckligt mycket så kan man få någon hög post i helvetet?

Och har svårt att tro på alla historier i bibeln, där hände de ju magiska saker hal tiden.. Varför inte nu?
Citera
2009-05-04, 21:46
Medlem
Citat:
Bileln varnar för att inte bli förblindad och ta del av "demonernas bord" ... Man kan inte både tjäna Gud och Satan...

2 Kor. 11: 14*Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel. 15*Därför är det inget stort om också hans tjänare ständigt omskapar sig till rättfärdighetens tjänare. Men deras slut skall vara i överensstämmelse med deras gärningar.

2 Thessalonikerna 2:9 Men den laglöses närvaro är enligt Satans verksamhet åtföljd av varje kraftgärning och av lögnaktiga tecken och under

1 Petrus 5:8 Bevara er besinning, var på er vakt. Er motståndare, Djävulen, går omkring som ett rytande lejon och söker någon att sluka.

Johannes 8:44 Ni är från er fader Djävulen, och ni är villiga att göra vad er fader har begär till. Denne var en människomördare då han började, och han stod inte fast i sanningen, därför att sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han enligt sitt eget sinnelag, eftersom han är en lögnare och lögnens fader.

Räcker inte detta så har jag mer

Objektiv efterforskning är "demonernas bord"? Det finns alltså inga bevis?Återstår enbart en blind tro.
Dina bibelcitat kan vara lika tillämpliga på din egen religion. Nånsin tänkt på det?
Jag har några verser till dig med;

"Ni älskade, tro inte varje inspirerat uttalande, utan pröva de inspirerade uttalandena för att se om de kommer från Gud, eftersom många falska profeter har gått ut i världen". - 1 Joh 4:1

"så vet: När profeten talar i HERRENS namn och det han säger inte sker och inte går i uppfyllelse, då är detta något som HERREN inte har talat. I sin förmätenhet har profeten talat. Du skall inte vara rädd för honom." - 5 Mos 18:22

"Om någon då säger till er: Se, här är Messias, eller: Se, där är han, så tro det inte. Falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra tecken och under för att om möjligt leda de utvalda vilse. Men var på er vakt! Jag har sagt er allt i förväg." - Mark 13:21-23

Jag har också fler.
Citera
2009-05-04, 21:55
Medlem
Citat:
Du kanske ska vara liiite mera kritisk mot både Gitte och Bella_Donna så kommer du snart att genomskåda allt...

Jag har gjort det och tycker synd om dom nu ... Jag är uppenbart ledsen för deras skull!

Ska jag vara kritisk bara för att de inte är JV?

Nu är det så att jag helst är kritisk mot åsikter jag inte kan hålla med om...oavsett vem som yttrar dem.

Känner du dem privat?
Vet du hur deras liv är och har varit?

Nej du BB, dömande vill jag inte hålla på med.
Citera
2009-05-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Objektiv efterforskning är "demonernas bord"? Det finns alltså inga bevis?Återstår enbart en blind tro.
Dina bibelcitat kan vara lika tillämpliga på din egen religion. Nånsin tänkt på det?
Jag har några verser till dig med;

"Ni älskade, tro inte varje inspirerat uttalande, utan pröva de inspirerade uttalandena för att se om de kommer från Gud, eftersom många falska profeter har gått ut i världen". - 1 Joh 4:1

"så vet: När profeten talar i HERRENS namn och det han säger inte sker och inte går i uppfyllelse, då är detta något som HERREN inte har talat. I sin förmätenhet har profeten talat. Du skall inte vara rädd för honom." - 5 Mos 18:22

"Om någon då säger till er: Se, här är Messias, eller: Se, där är han, så tro det inte. Falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra tecken och under för att om möjligt leda de utvalda vilse. Men var på er vakt! Jag har sagt er allt i förväg." - Mark 13:21-23

Jag har också fler.

Det är tänkvärt.
Att alltid jämföra det man hör med Guds ord.
Det gäller JV lika mkt som ngn annan.
Senast redigerad av Leviticus 2009-05-04 kl. 22:12.
Citera
2009-05-04, 22:51
Bannlyst
Citat:
Du kanske ska vara liiite mera kritisk mot både Gitte och Bella_Donna så kommer du snart att genomskåda allt...

Jag har gjort det och tycker synd om dom nu ... Jag är uppenbart ledsen för deras skulla

Nej men så rart av dig att du är ledsen för min skull... Som sagt, du har ingen som helst respekt för andra människors tro och gemenskap med Gud, du dömer och härjar och sitter på ditt Vakttorn och låter dig ledas av andra.

Andra säger åt dig vad du ska tro, vad du ska säga, hur du ska klä dig, vad du får göra i sängen med din man, vad du får äta, hur du ska göra om du råkar ut för en svår olycka med massiv blodförlust som följd...

Och det är synd om mig? Ja, jag säger då det...(Förresten, vaddå "uppenbart ledsen"? Vad har "uppenbart" med saken att göra? )

Och nu ska du tala om för Leviticus hur han ska förhålla sig till mig och Gitte. Vem är den dömande här?

Leviticus respekterar min tro, han spottar inte på mina åsikter och kallar mig inte Satans barn. Du, däremot, visar ingen respekt utan kommer med dina "lille vän", "jag ska be för dig", osv.

Du pratar hela tiden om att man inte ska döma, men det är precis vad du gör!
Citera
2009-05-04, 22:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andorra
Satan spelar med sina sista kort nu det är bara att söka på Illuminati,NWO för att se hans onda hemska avslutning. Steve Jackson vet nog inte riktigt hur rätt hans kortspel från 1995 har.(http://www.youtube.com/watch?v=eiwF_aEp4YI&hl=sv).
Varför skapa ett kortspel istället för att hålla planerna hemliga?
Citera
2009-05-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Du pratar hela tiden om att man inte ska döma, men det är precis vad du gör!

Jag känner mig benägen att hålla med och drar mig till minnes några ord av Jesus som ingick i ett övningstal jag hade en gång för länge sen:
7*Sluta upp med att döma för att ni inte skall bli dömda; 2*med den dom som ni dömer med skall ni nämligen bli dömda; och med det mått som ni mäter med skall det mätas åt er. 3*Varför ser du då flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? 4*Eller hur kan du säga till din broder: ’Låt mig ta bort flisan ur ditt öga’, när, se, det är en bjälke i ditt eget öga? 5*Hycklare! Ta först bort bjälken ur ditt eget öga, och så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders öga.
Matteus 7:1-5 NW, studieutgåvan
Citera
2009-05-04, 23:19
Medlem
Citat:
Okej, jag fattar nada med vad det står i bibeln förstår inte deras muppade ord.

Tog min oskuld när jag var 13 och de e jag glad för, olika brudar är olika bra... Så om man gifter sig oskuld o sen är sin fru åt helvete i sängen?
Och varför skulle onani va något dåligt?

Sen har jag gjort en del dumma grejjer i mitt liv och de lär väl bli en del mer... Så jag kommer nog till helvetet iaf, men om de finns ett guds paradis så borde de ju finnas ett satans paradis?
Så om man synder tillräckligt mycket så kan man få någon hög post i helvetet?

Och har svårt att tro på alla historier i bibeln, där hände de ju magiska saker hal tiden.. Varför inte nu?

Helvetet finns inte, ett försök av präster att skrämma till lydnad.
I och med Jesus och apostlarna dog så fick vi Bibeln och "övernaturliga# tecken behövdes inte längre.
Det är svårt att förstå Bibeln, det är som när man började skolan, man fick lära sig lite i taget och då av en som redan kunde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in