2009-05-05, 08:30
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Nej kanske inte i det fallet.

Men jag har fått höra från t ex personer i min församling att det (många,några?)ggr hänt att det funnits en person som bett intensivt till Gud om att de skulle få lära känna honom eller ngt liknande och samma dag eller dan efter har JV plingat på.

Men jag vet oxå att dylika saker även händer utanför JVs organisation.

Så vad som egentligen ligger bakom det kan man ju fundera över.
Jo det händer nog utanför organisationen också. Samma sak även i andra religioner skulle jag tro.
Citera
2009-05-05, 08:59
Bannlyst
Citat:
....Betyder det då att Gud faktiskt leder vittnena till människor...?

Nämen lägg av, nu ska du inte vända mina egna ord mot mig så där!

Ja, det skulle naturligtvis kunna innebära just det. Men det kan ju också vara som Golachab säger.

Men visst, det kan vara som Jv säger. Jag har ju inga bevis för motsatsen.
Citera
2009-05-05, 09:14
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ska jag vara kritisk bara för att de inte är JV?

Nu är det så att jag helst är kritisk mot åsikter jag inte kan hålla med om...oavsett vem som yttrar dem.

Känner du dem privat?
Vet du hur deras liv är och har varit?

Nej du BB, dömande vill jag inte hålla på med.

Ditt sätt och agerande att kritisera sanningen och blint lita på motståndare har jag sett tidigare .. och det har inte slutat bra...

Jag ber dig, var kritisk mot BÅDA parter om du nu måste vara kritisk så ska du få se på sjutton ...

Dömande? Jag ser väl vad som skriver, lögner och hur dom vänder mörker till ljus ... Men du måste ha del av den heliga anden för att kunna se det
Citera
2009-05-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Nämen lägg av, nu ska du inte vända mina egna ord mot mig så där!

Ja, det skulle naturligtvis kunna innebära just det. Men det kan ju också vara som Golachab säger.

Men visst, det kan vara som Jv säger. Jag har ju inga bevis för motsatsen.

Jopp nu ska jag vända och vrida så du faller på eget grepp!

Det som e bra inom JV kanske är ngt att ta fasta på...?
Allt som kan få en människa att se livet med hopp och framtidstro...för att få leva i evighet e ju inte fy skam.

Jag vet inte hur allt ligger till, men det sker iaf att människor får besök i samband med att de bett om det...men liknande händer som sagt på annat håll oxå.

Vem vet vilken plan som ligger och lurar för oss alla.
Citera
2009-05-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Ditt sätt och agerande att kritisera sanningen och blint lita på motståndare har jag sett tidigare .. och det har inte slutat bra...

Jag ber dig, var kritisk mot BÅDA parter om du nu måste vara kritisk så ska du få se på sjutton ...

Dömande? Jag ser väl vad som skriver, lögner och hur dom vänder mörker till ljus ... Men du måste ha del av den heliga anden för att kunna se det

Trevligt, nu va det min tur få en skopa av den dömande sleven...

För att förstå vad du menar behöver jag ställa några frågor bara.

1. Vad är det för speciellt med mitt sätt och mitt agerande?

2. Vad exakt har jag kritiserat inom sanningen?

3. När har jag blint litat på motståndare?

4. På vilket sätt har det inte slutat bra?

5. Har jag inte del av helig ande?
Citera
2009-05-05, 10:55
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Trevligt, nu va det min tur få en skopa av den dömande sleven...

För att förstå vad du menar behöver jag ställa några frågor bara.

Tyvärr har jag inte tid att gå igenom alla 179 sidor och spalta upp för dig svaren på dina frågor och det är jag övertygad om att du har förståelse för

Svar på 4. ett exempel är en som letade fel på läran för att få orsak till skilsmässa och lämna partner och familj ... När man letar fel blir det aldrig bra!
Citera
2009-05-05, 11:19
Medlem
Citat:

Så jag måste vara kritisk mot bägge parter? Även om jag inte tycker att jag kan vara det för att jag inte tycker att det är ngt jag kan kritisera?

Och på vilket sätt ska jag få se på 17?

Kan du verkligen säga, med handen på hjärtat, att du VET att det de (vilka du nu menar) skriver endast är lögner?

Vad hade du trott att du skulle hitta på FB? Nya studier? Massomvändelse?

Jag är här för att jag tycker det är ruskigt intressant att höra vad andra vet och kan om det jag trodde jag kunde allt om innan jag kom hit. Vad snopen jag blev!

I början körde jag på med alla "bevis" som jag tyckte att jag hade för både det ena och det andra, men såg sen att det inte va som jag trott. Bubblan sprack!

Men det gör ingenting!
Jag har fått nya sätt att se på saker och det är jätteintressant.

Och gamla funderingar/frågor som jag haft i så många år men som jag tryckt ner och lagt locket över har bubblat upp och jag kan vädra dem fritt -utan att bli dömd. Eller utesluten.

Sen tror jag inte på allt jag ser här...jag håller inte med om allt andra säger, lika lite som jag antar att alla andra här håller med mig...jag har diskuterat bla treenigheten med Rottweilern & foto och jag försöker förstå hur man kan tro så...men jag har inte anammat det i min egen tro.

Jag har sett mindre tilltalande sidor hos JV, bland personer, bland äldste, i andan i församlingen...sånt som jag inte tänkte skulle finnas hos de som har sanningen. Naturligtvis är alla ofullkomliga! Det är inte det jag menar. Men det är ngt som jag tycker fattas...ngt med känslan mot varandra och mot andra som inte är med.
Ngt som jag tycker borde finnas där.

Och jag anser att om jag har sanningen...om jag vet sanningen i mitt hjärta, så långt jag nu som människa kan veta sanningen, då finns den där oavsett om jag samtalar med människor här eller ngnannanstans...oavsett om jag försöker förstå och höra vad de har att säga eller inte.

"Sanningen ska göra er fria" är så bra ord.
Citera
2009-05-05, 11:21
Medlem
Citat:
Tyvärr har jag inte tid att gå igenom alla 179 sidor och spalta upp för dig svaren på dina frågor och det är jag övertygad om att du har förståelse för

Svar på 4. ett exempel är en som letade fel på läran för att få orsak till skilsmässa och lämna partner och familj ... När man letar fel blir det aldrig bra!

Alla 179 sidor?
Varför måste du gå igenom 179 sidor?

Du behövde inte ta upp alla 179 sidor i dina påståenden mot mig, så varför nu?

Det går bra med korta svar. För har du sagt såna saker behöver du förklara vad du menar.

Vem letar fel? Jag?
Citera
2009-05-05, 13:05
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Så jag måste vara kritisk mot bägge parter? Även om jag inte tycker att jag kan vara det för att jag inte tycker att det är ngt jag kan kritisera?

Och på vilket sätt ska jag få se på 17?

Kan du verkligen säga, med handen på hjärtat, att du VET att det de (vilka du nu menar) skriver endast är lögner?

Vad hade du trott att du skulle hitta på FB? Nya studier? Massomvändelse?

Jag är här för att jag tycker det är ruskigt intressant att höra vad andra vet och kan om det jag trodde jag kunde allt om innan jag kom hit. Vad snopen jag blev!

I början körde jag på med alla "bevis" som jag tyckte att jag hade för både det ena och det andra, men såg sen att det inte va som jag trott. Bubblan sprack!

Men det gör ingenting!
Jag har fått nya sätt att se på saker och det är jätteintressant.

Och gamla funderingar/frågor som jag haft i så många år men som jag tryckt ner och lagt locket över har bubblat upp och jag kan vädra dem fritt -utan att bli dömd. Eller utesluten.

Sen tror jag inte på allt jag ser här...jag håller inte med om allt andra säger, lika lite som jag antar att alla andra här håller med mig...jag har diskuterat bla treenigheten med Rottweilern & foto och jag försöker förstå hur man kan tro så...men jag har inte anammat det i min egen tro.

Jag har sett mindre tilltalande sidor hos JV, bland personer, bland äldste, i andan i församlingen...sånt som jag inte tänkte skulle finnas hos de som har sanningen. Naturligtvis är alla ofullkomliga! Det är inte det jag menar. Men det är ngt som jag tycker fattas...ngt med känslan mot varandra och mot andra som inte är med.
Ngt som jag tycker borde finnas där.

Och jag anser att om jag har sanningen...om jag vet sanningen i mitt hjärta, så långt jag nu som människa kan veta sanningen, då finns den där oavsett om jag samtalar med människor här eller ngnannanstans...oavsett om jag försöker förstå och höra vad de har att säga eller inte.

"Sanningen ska göra er fria" är så bra ord.

"Den som menar sig stå må se till att han inte faller"

Ditt sätt att resonera visar att du inte har tagit varningarna från Jehova till hjärtat .. Tänk att ormen lyckades lura Eva trots att hon stod i direktkontakt med Jehova ... Hur illa är inte du ute då

Med handen på hjärtat så kan jag säga vad Gitte och Bella_Donna är för några .. Jag har mött dom innan! De är inte på Guds sida Ser du inte det så är jag rädd att ljuset redan har slocknat hos dig...

Men det är bra Jehova som vet och dömer ... Tills dess så...
Citera
2009-05-05, 13:30
Medlem
Citat:
"Den som menar sig stå må se till att han inte faller"

Ditt sätt att resonera visar att du inte har tagit varningarna från Jehova till hjärtat .. Tänk att ormen lyckades lura Eva trots att hon stod i direktkontakt med Jehova ... Hur illa är inte du ute då

Med handen på hjärtat så kan jag säga vad Gitte och Bella_Donna är för några .. Jag har mött dom innan! De är inte på Guds sida Ser du inte det så är jag rädd att ljuset redan har slocknat hos dig...

Men det är bra Jehova som vet och dömer ... Tills dess så...

Vill du vara så vänlig att svara på mina frågor som jag ställde tidigare.

Och faktiskt så kom det nya nu....

1. På vilket sätt resonerar jag som visar det du anklagar mig för?
2. Var har du mött Bella och Gitte förr?
3. Ser du att ljuset har slocknat hos mig? Hur då?

Du smörade rätt bra för Bella och Gitte för några inlägg sen (eller va det bara Bella kanske)....på vilket sätt har du sen dess blivit upplyst?
Dela gärna med dig av denna ytterst viktiga info som du anklagar mig för att inte se. (Som du själv tydligen inte såg förrän nu).

Du säger som ett duktigt JV att Jehova dömer...men du är där och tjuvdömer lite på egen hand ändå. Aja baja, ta till dig vad Gud säger om sådant och tänk dig för innan det är för sent.
Citera
2009-05-05, 13:34
Medlem
BattleBitch...printar ner dessa igen och hoppas på svar...

Citera
2009-05-05, 14:25
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Vill du vara så vänlig att svara på mina frågor som jag ställde tidigare.

Och faktiskt så kom det nya nu....

1. På vilket sätt resonerar jag som visar det du anklagar mig för?
2. Var har du mött Bella och Gitte förr?
3. Ser du att ljuset har slocknat hos mig? Hur då?

Du smörade rätt bra för Bella och Gitte för några inlägg sen (eller va det bara Bella kanske)....på vilket sätt har du sen dess blivit upplyst?
Dela gärna med dig av denna ytterst viktiga info som du anklagar mig för att inte se. (Som du själv tydligen inte såg förrän nu).

Du säger som ett duktigt JV att Jehova dömer...men du är där och tjuvdömer lite på egen hand ändå. Aja baja, ta till dig vad Gud säger om sådant och tänk dig för innan det är för sent.

Vi dömer alla oss själva genom våra handlingssätt ... Jag ser bara handlingarna!

Du har fått svar på ditt PM så jag svarar inte här på dina frågor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in