Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Ditt sätt och agerande att kritisera sanningen och blint lita på motståndare har jag sett tidigare .. och det har inte slutat bra...
Jag ber dig, var kritisk mot BÅDA parter om du nu måste vara kritisk så ska du få se på sjutton ...
Dömande? Jag ser väl vad som skriver,
lögner och hur dom vänder mörker till ljus ... Men du måste ha del av den heliga anden för att kunna se det

Så jag
måste vara kritisk mot bägge parter? Även om jag inte tycker att jag kan vara det för att jag inte tycker att det är ngt jag kan kritisera?
Och på vilket sätt ska jag få se på 17?
Kan du verkligen säga, med handen på hjärtat, att du VET att det de (vilka du nu menar) skriver endast är lögner?
Vad hade du trott att du skulle hitta på FB? Nya studier? Massomvändelse?
Jag är här för att jag tycker det är ruskigt intressant att höra vad andra vet och kan om det jag trodde jag kunde allt om innan jag kom hit. Vad snopen jag blev!
I början körde jag på med alla "bevis" som jag tyckte att jag hade för både det ena och det andra, men såg sen att det inte va som jag trott. Bubblan sprack!
Men det gör ingenting!
Jag har fått nya sätt att se på saker och det är jätteintressant.
Och gamla funderingar/frågor som jag haft i så många år men som jag tryckt ner och lagt locket över har bubblat upp och jag kan vädra dem fritt -utan att bli dömd. Eller utesluten.
Sen tror jag inte på allt jag ser här...jag håller inte med om allt andra säger, lika lite som jag antar att alla andra här håller med mig...jag har diskuterat bla treenigheten med
Rottweilern &
foto och jag försöker förstå hur man kan tro så...men jag har inte anammat det i min egen tro.
Jag har sett mindre tilltalande sidor hos JV, bland personer, bland äldste, i andan i församlingen...sånt som jag inte tänkte skulle finnas hos de som har sanningen. Naturligtvis är alla ofullkomliga! Det är inte det jag menar. Men det är ngt som jag tycker fattas...ngt med känslan mot varandra och mot andra som inte är med.
Ngt som jag tycker borde finnas där.
Och jag anser att om jag har sanningen...om jag
vet sanningen i mitt hjärta, så långt jag nu som människa kan
veta sanningen, då finns den där oavsett om jag samtalar med människor här eller ngnannanstans...oavsett om jag försöker förstå och höra vad de har att säga eller inte.
"Sanningen ska göra er fria" är så bra ord.