2009-05-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Jamen, den här iden borde väl komma från nåt? Är det från Bibeln så undrar jag var?....

.....och kom nu inte med några lösryckta verser. (det här var inte till dig UlphSwenson)

Tadaa!!

Hur Jehova leder sitt folk
De som utgör den enda sanna kristna organisationen i våra dagar får inte några uppenbarelser genom änglar och är inte inspirerade av Gud. Men de har den inspirerade Heliga skrift, som innehåller uppenbarelser av Guds tankar och vilja. Som organisation och som enskilda individer måste de godta Bibeln som Guds sanningsord, studera den noggrant och låta den vara verksam i dem. (1*Thess. 2:13) Men hur kommer de fram till den rätta förståelsen av Guds ord?
Bibeln själv säger: ”Hör inte uttydningar Gud till?” (1*Mos. 40:8) Om de vid sitt studium av Bibeln stöter på ett avsnitt som är svårt att förstå, måste de försöka finna andra inspirerade avsnitt som kastar ljus över ämnet. Därigenom låter de Bibeln tolka sig själv, och av detta försöker de förstå ”mönstret” av sanning som finns i Guds ord. (2*Tim. 1:13) Jehova leder dem till denna förståelse genom sin heliga ande. Men för att få andens ledning måste de odla dess frukt och vara lyhörda för dess antydningar, och de får inte bedröva eller motarbeta den. (Gal. 5:22, 23, 25; Ef. 4:30) Genom att nitiskt tillämpa det de lär sig fortsätter de dessutom att bygga upp sin tro som en grundval för att få en allt klarare förståelse av hur de skall göra Guds vilja i den värld som de inte är någon del av. — Luk. 17:5; Fil. 1:9, 10.
Jehova har alltid lett sitt folk till en klarare förståelse av sin vilja. (Ps. 43:3) Följande exempel kan illustrera på vilket sätt han har lett dem: Om en person har varit i ett mörkt rum en längre tid, är det då inte bäst att han utsätts för ljuset gradvis? På liknande sätt har Jehova låtit sanningens ljus lysa fram över sitt folk undan för undan. (Jämför Johannes 16:12, 13.) Det har varit som ordspråket säger: ”De rättfärdigas stig är lik det klara ljuset som blir ljusare och ljusare tills det är full dag.” — Ords. 4:18.
Jehovas sätt att handla med sina utvalda tjänare på Bibelns tid bekräftar att en klar förståelse av hans vilja och uppsåt ofta uppnås gradvis. Abraham förstod således inte helt och fullt hur Jehovas uppsåt i förbindelse med ”säden” skulle genomföras. (1*Mos. 12:1—3, 7; 15:2—4; jämför Hebréerna 11:8.) Daniel fattade inte vad den slutliga utgången skulle bli av de profetior som han nedtecknade. (Dan. 12:8, 9) När Jesus var på jorden, medgav han att han inte hade vetskap om dagen och timmen för slutet på den nuvarande tingens ordning. (Matt. 24:36) Apostlarna förstod inte till att börja med att Jesu kungarike skulle vara ett himmelskt kungarike, att det inte skulle upprättas i det första århundradet och att till och med hedningar kunde ärva det. — Luk. 19:11; Apg. 1:6, 7; 10:9—16, 34, 35; 2*Tim. 4:18; Upp. 5:9, 10.
Det bör inte förvåna oss att Jehova också i våra dagar ofta har lett sitt folk som en framåtskridande organisation, i det han gradvis har upplyst sina tjänare om Bibelns sanningar. Det är inte sanningarna som sådana som ändras. Sanning förblir sanning. Jehovas vilja och uppsåt, som de beskrivs i Bibeln, står fast. (Jes. 46:10) Men hans tjänares förståelse av dessa sanningar blir undan för undan klarare ”i rätt tid”, när Jehovas tid är inne. (Matt. 24:45; jämför Daniel 12:4, 9.) Ibland kan deras uppfattning behöva ändras på grund av mänskliga misstag eller missriktat nit.
Vid olika tillfällen i Jehovas vittnens nutida historia har till exempel deras nitälskan och entusiasm för hävdandet av Jehovas suveränitet lett till förhastade förväntningar beträffande när slutet för Satans onda tingens ordning skall komma. (Hes. 38:21—23) Men Jehova har inte i förväg uppenbarat den exakta tidpunkten. (Apg. 1:7) Jehovas folk har därför fått ändra sina uppfattningar i den här frågan.
Sådana ändringar när det gäller uppfattningar betyder inte att Guds uppsåt har ändrats. Inte heller är de en antydan om att slutet på den här ordningen nödvändigtvis ligger långt fram i tiden. Uppfyllelsen av Bibelns profetior om ”avslutningen på tingens ordning” bekräftar tvärtom att slutet är nära. (Matt. 24:3) Betyder då det förhållandet att Jehovas vittnen har haft en del förhastade förväntningar att de inte är ledda av Gud? Nej, lika lite som lärjungarnas fråga om huruvida ”kungariket” var nära förestående i deras dagar betydde att de inte var utvalda och ledda av Gud! — Apg. 1:6; jämför Apostlagärningarna 2:47; 6:7.
Varför är Jehovas vittnen så säkra på att de har den sanna religionen? Därför att de tror på och godtar det som enligt Bibeln skulle känneteckna de sanna tillbedjarna. Deras nutida historia, som har behandlats i tidigare kapitel i den här boken, visar att de inte bara som enskilda individer, utan också som organisation, uppfyller kraven: De försvarar lojalt Bibeln som Guds heliga sanningsord (Joh. 17:17); de håller sig fullständigt avskilda från världens förehavanden (Jak. 1:27; 4:4); de bär vittnesbörd om Guds namn, Jehova, och förkunnar att Guds kungarike är mänsklighetens enda hopp (Matt. 6:9; 24:14; Joh. 17:26); de hyser sann kärlek till varandra. — Joh. 13:34, 35.

Jehovas vittnen - Förkunnare av Guds Kungarike (1994, kap 31, s. 708, 709)
Citera
2009-05-04, 14:16
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Har funderat på det.
Eftersom jag nu har JV i ryggsäcken så verkar det för mig logiskt att Jesu efterföljare har samma tankegång om saker och ting, precis som de lärjungar som personligen följde honom när han var här.
Att tron blir en. Inte massa olika åsikter och bråk om vem som har rätt.

Men jag tror ändå inte att medlemsskap ett samfund är den enda räddningen...för då behöver Gud inte läsa hjärtan.

Det låter fint att var och en fristående kan följa Jesus men bibeln talar oxå om församlingar...de första kristna och Paulus & co.

Jag är kluven.

Jag håller med dig. Självklart är församlingen oerhört viktig, det tänker jag inte sticka under stolen med. Men som trosbekännelsen heter: "Vi tror på den heliga Anden,den heliga, universella kyrkan, de heligas gemenskap," Den heliga anden är alltså den universella kyrkan, och det är tack vare att vi har DHA i vår kropp som vi blir endel av kyrkan - församlingen. Och alla som tror på Jesus och som muntligt har bekänt han som Herre och i sitt hjärta trott att Gud har uppväckt Jesus från dem döda får Den heliga Anden som gåva av Fadern.

Men sedan kommer det ju på sätt och vis en process där DHA arbetar med oss, och skall forma oss efter Faderns vilja. Anden skall lära oss att förlåta, att lägga undan våran egoistiska natur, att undervisa oss i Guds ord och uppenbara ordet för oss, att göra oss fullkomliga i vårt sätt att vara emot andra människor, för detta sade faktiskt Jesus att vi skulle vara. Och ingenting av detta klarar vi av egen kraft, vi behöver Guds ande som hjälpare och som ger oss kraft att sluta upp att synda, att leva rättfärdigt, och att bli fullkomlig.

Att följa Guds vilja är "tror jag personligen" att leva i Den heliga Andens frukter, och att dela med sig. Att visa världen genom en undervisning i gärningar att såhär är min Gud, och att sedan ge Gud all äran för det. Jag tror att Gud vill att vi skall leva i kärlek och älska varandra i Jesu Namn, så att världen kan se våra goda gärningar och prisa våran fader i himlen. Eftersom det är Gud själv som är drivkraften till våra goda gärningar. Och när vi lever så som Jesus undervisade då bär vi god frukt. Jag personligen tror faktiskt i grund och botten att den dagen då Jesus kommer tillbaka så kommer även Jehovas vittnen att uppstå till evigt liv. Jag är säker på att det finns Jvn som lever i kärlek till sin nästa och som lever som Jesus lär, men samtidigt så tror jag att Maximillian Kolbe och Moder Theresa också också kommer uppstå till evigt liv och dem var katoliker. Så i grund och botten så tror jag inte att man är räddad endast för att man tillhör en viss organisation, utan jag tror att den som följer Faderns vilja och låter Anden vägleda en i kärlek, frid, glädje, vänlighet, godhet osv. är en sann Jesu efterföljare.

Jag skall visa en film, den är cirka en timme lång. Om du inte har tid nu, så kolla på den när du har tid, för den är värd att lyssna på. Shane är en sådan person som jag anser och faktiskt tror är en Kristi efterföljare, Han har lärt mig mycket genom sin bok och sin föreläsning!=) Jag rekomenderar att du ser den föreläsningen med honom! =)

http://www.youtube.com/watch?v=QPANKUHabx4
Senast redigerad av Rottweilern 2009-05-04 kl. 14:23.
Citera
2009-05-04, 14:20
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Alla kan be om helig ande.
Men den styrande kretsen är väl på ngt sätt xtra inkopplad med den...
Å andra sidan är de inte det när man frågar...då är de bara vanliga människor. Vilket de naturligtvis är. Men ändå ledda av anden på ett speciellt sätt. Men ändå inte. De är Guds språkrör på jorden. Men ändå inte inspirerade som de som skrev bibeln.

.....ngn som kan förklara detta för mig....?

Men enligt jehovas vittnen så är det väl endast de 144000 som får Den heliga Anden som gåva? Du vet, sigillet?:P Om alla kan be om helig ande, tar Gud tillbaka sina Ande efter ett tag då, eftersom inte alla jehovas vittnen tillhör de 144 000? Det låter lite förvirrande det du säger, och jag förstår att du funderar över detta!
Citera
2009-05-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
Tadaa!!

Hur Jehova leder sitt folk

Det är inte sanningarna som sådana som ändras. Sanning förblir sanning. Jehovas vilja och uppsåt, som de beskrivs i Bibeln, står fast. (Jes. 46:10) Men hans tjänares förståelse av dessa sanningar blir undan för undan klarare ”i rätt tid”, när Jehovas tid är inne. (Matt. 24:45; jämför Daniel 12:4, 9.) Ibland kan deras uppfattning behöva ändras på grund av mänskliga misstag eller missriktat nit.
Vid olika tillfällen i Jehovas vittnens nutida historia har till exempel deras nitälskan och entusiasm för hävdandet av Jehovas suveränitet lett till förhastade förväntningar beträffande när slutet för Satans onda tingens ordning skall komma. (Hes. 38:21—23) Men Jehova har inte i förväg uppenbarat den exakta tidpunkten. (Apg. 1:7) Jehovas folk har därför fått ändra sina uppfattningar i den här frågan.
Sådana ändringar när det gäller uppfattningar betyder inte att Guds uppsåt har ändrats. Inte heller är de en antydan om att slutet på den här ordningen nödvändigtvis ligger långt fram i tiden. Uppfyllelsen av Bibelns profetior om ”avslutningen på tingens ordning” bekräftar tvärtom att slutet är nära. (Matt. 24:3) Betyder då det förhållandet att Jehovas vittnen har haft en del förhastade förväntningar att de inte är ledda av Gud? Nej, lika lite som lärjungarnas fråga om huruvida ”kungariket” var nära förestående i deras dagar betydde att de inte var utvalda och ledda av Gud! — Apg. 1:6; jämför Apostlagärningarna 2:47; 6:7.

Men att lärjungarna hade en fråga eller fler, eller att vissa av forntidens bibelskribenter inte fattade innebörden i allt de skrev ner, är inte samma sak som att kasta ut obestridliga tillfälliga sanningar till miljoner människor.
Eller?
Citera
2009-05-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Jag håller med dig. Självklart är församlingen oerhört viktig, det tänker jag inte sticka under stolen med. Men som trosbekännelsen heter: "Vi tror på den heliga Anden,den heliga, universella kyrkan, de heligas gemenskap," Den heliga anden är alltså den universella kyrkan, och det är tack vare att vi har DHA i vår kropp som vi blir endel av kyrkan - församlingen. Och alla som tror på Jesus och som muntligt har bekänt han som Herre och i sitt hjärta trott att Gud har uppväckt Jesus från dem döda får Den heliga Anden som gåva av Fadern.

Men sedan kommer det ju på sätt och vis en process där DHA arbetar med oss, och skall forma oss efter Faderns vilja. Anden skall lära oss att förlåta, att lägga undan våran egoistiska natur, att undervisa oss i Guds ord och uppenbara ordet för oss, att göra oss fullkomliga i vårt sätt att vara emot andra människor, för detta sade faktiskt Jesus att vi skulle vara. Och ingenting av detta klarar vi av egen kraft, vi behöver Guds ande som hjälpare och som ger oss kraft att sluta upp att synda, att leva rättfärdigt, och att bli fullkomlig.

Att följa Guds vilja är "tror jag personligen" att leva i Den heliga Andens frukter, och att dela med sig. Att visa världen genom en undervisning i gärningar att såhär är min Gud, och att sedan ge Gud all äran för det. Jag tror att Gud vill att vi skall leva i kärlek och älska varandra i Jesu Namn, så att världen kan se våra goda gärningar och prisa våran fader i himlen. Eftersom det är Gud själv som är drivkraften till våra goda gärningar. Och när vi lever så som Jesus undervisade då bär vi god frukt. Jag personligen tror faktiskt i grund och botten att den dagen då Jesus kommer tillbaka så kommer även Jehovas vittnen att uppstå till evigt liv. Jag är säker på att det finns Jvn som lever i kärlek till sin nästa och som lever som Jesus lär, men samtidigt så tror jag att Maximillian Kolbe och Moder Theresa också också kommer uppstå till evigt liv och dem var katoliker. Så i grund och botten så tror jag inte att man är räddad endast för att man tillhör en viss organisation, utan jag tror att den som följer Faderns vilja och låter Anden vägleda en i kärlek, frid, glädje, vänlighet, godhet osv. är en sann Jesu efterföljare.

Jag skall visa en film, den är cirka en timme lång. Om du inte har tid nu, så kolla på den när du har tid, för den är värd att lyssna på. Shane är en sådan person som jag anser och faktiskt tror är en Kristi efterföljare, Han har lärt mig mycket genom sin bok och sin föreläsning!=) Jag rekomenderar att du ser den föreläsningen med honom! =)

http://www.youtube.com/watch?v=QPANKUHabx4

Ok, ska kolla filmen vid tillfälle.

Jag måste bara ställa ett par frågor med JV ögon nu...

Det där med att muntligt bekänna...hur? Genom ngt dop?
Enligt Jesus var dopet viktigt/ett krav.
Det var först efter sitt dop som han blev godkänd som Guds son.

Med DHAs hjälp får vi styrka att sluta synda...vad är synd?
JV menar ju att det finns många detaljer som är synd...sex före äktenskap, homosexualitet, förorena kroppen på olika sätt (rökning, sprit osv)...alla detaljer i människors liv står det om i bibeln, hur man ska leva och vad som på ngt sätt krävs för att kalla sig i närheten av "rättfärdig".

Sen kan ingen människa bli fullkomlig...Jesus är den enda som vandrat på jorden som varit fullkomlig.

JV menar oxå att detta med att visa godhet och kärlek till andra, "att vara en god människa", naturligtvis e bra men att det inte räcker utan att det är predikandet i första hand som är det viktiga -och i och med att man gör det visar man kärlek till nästan.

Men din tanke är då att man genom handling i vardagen visar kärlek och så sätt "predikar" om Jesus och Gud....?
Citera
2009-05-04, 14:40
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
De rättfärdigas stig är lik gryningens ljus, som växer i klarhet tills det är full dag.” (ORDSPRÅKSBOKEN 4:18)
Så man rättfärdigar alla felaktiga läror tack vare två meningar i ordspråksboken?
Citera
2009-05-04, 14:45
Medlem
Citat:
Men enligt jehovas vittnen så är det väl endast de 144000 som får Den heliga Anden som gåva? Du vet, sigillet?:P Om alla kan be om helig ande, tar Gud tillbaka sina Ande efter ett tag då, eftersom inte alla jehovas vittnen tillhör de 144 000? Det låter lite förvirrande det du säger, och jag förstår att du funderar över detta!

Njae...
De 144000 är Kristi medarvingar till riket, de har en speciell uppgift då de ska regera med honom i himlen.
Den stora skaran ska leva på jorden för evigt under detta himmelska styre.
Det är detta som skiljer grupperna.

Men alla är bröder, ingen är mer än ngn annan.

Och alla får del av Guds ande när man ber om den. Även den stora skaran behöver styrka och vägledning i livet så då hjälper helig ande till. Och det är inget som tas tillbaka.
Citera
2009-05-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Så man rättfärdigar alla felaktiga läror tack vare två meningar i ordspråksboken?

Glöm inte Johannes 16:12-13: Jag har ännu mycket att säga er, men ni förmår inte bära det just nu. 13*Men när denne kommer, sanningens ande, skall han vägleda er in i hela sanningen, för han skall inte tala av egen ingivelse, utan vad han hör skall han tala, och han skall ge till känna de kommande tingen för er.
Citera
2009-05-04, 14:51
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Ni påstår att Gud ändrar sig. Inte Guds ord och inte jag. Men ni.

Fel.
Läs om läs rätt!
Citera
2009-05-04, 15:12
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ok, ska kolla filmen vid tillfälle.

Jag måste bara ställa ett par frågor med JV ögon nu...

Det där med att muntligt bekänna...hur? Genom ngt dop?
Enligt Jesus var dopet viktigt/ett krav.
Det var först efter sitt dop som han blev godkänd som Guds son.

Med DHAs hjälp får vi styrka att sluta synda...vad är synd?
JV menar ju att det finns många detaljer som är synd...sex före äktenskap, homosexualitet, förorena kroppen på olika sätt (rökning, sprit osv)...alla detaljer i människors liv står det om i bibeln, hur man ska leva och vad som på ngt sätt krävs för att kalla sig i närheten av "rättfärdig".

Sen kan ingen människa bli fullkomlig...Jesus är den enda som vandrat på jorden som varit fullkomlig.

JV menar oxå att detta med att visa godhet och kärlek till andra, "att vara en god människa", naturligtvis e bra men att det inte räcker utan att det är predikandet i första hand som är det viktiga -och i och med att man gör det visar man kärlek till nästan.

Men din tanke är då att man genom handling i vardagen visar kärlek och så sätt "predikar" om Jesus och Gud....?

Självklart är dopet oerhört viktigt, men dopet kommer ju efter att man har kommit till tro på Kristus. Man kan väl inte döpas först och sedan komma till tro efter det? Dopet är ju en gärning som är baserad på tron, att man dör tillsammans med Kristus!

Så därför måste tron komma först och Paulus sade i Rom 10:9-10: "Ty Om du med din mun bekänner att Jesus är Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda skall du bli räddad. Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning"

Jesus var Guds son redan i Marias sköte. i Lukas 1;35 står det "Men Ängeln sade till henne: Helig ande skall komma över dig, och den Högstes kraft skall vila över dig. Därför skall barnet kallas Heligt och Guds son"

Synden menas att missa vägen eller att missa målet, vad jag har förstått. Att falla för frestelse, det är ingen synd att bli frestad, utan att falla för frestelsen. Men Guds ande är med oss, och stärker oss, och vägleder oss. Och om vi skulle falla vilket väldigt många av oss gör, så finns nåden och förlåtelsen i Jesu namn.

Du säger att ingen kan bli fullkomlig, men Jesus säger såhär i matt 5:48: "Var fullkomliga, så som er Fader i himmelen är fullkomlig" Och då hade Jesus precis talat om vårat sätt att bemöta andra människor. Att vi skall älska ALLA människor och inte bara dem som älskar oss. Och vi skall visa vänlighet emot ALLA och inte bara emot dem som visar vänlighet emot oss. Eftersom tullindrivarna och hedningarna gör likadant. Jesus menade alltså att eftersom Fadern låter det regna över både rättfärdiga och orättfärdiga, och han låter solen skina över både onda och goda människor så skall vi visa kärlek och vänlighet både emot rättfärdiga och orättfärdiga. Då blir vi fullkomliga, enligt Jesus själv!

Jag håller med Jehovas vittnen, vi skall ha muntlig undervisning för människor, men jag tror att det är minst lika viktigt att förkunna undervisningen genom gärningar där vi använder Den heliga Andens frukter. Eftersom vi då visar i gärningar hur Gud är och vem han är!=)
Citera
2009-05-04, 15:21
Medlem
Citat:
Självklart är dopet oerhört viktigt, men dopet kommer ju efter att man har kommit till tro på Kristus. Man kan väl inte döpas först och sedan komma till tro efter det? Dopet är ju en gärning som är baserad på tron, att man dör tillsammans med Kristus!

Så därför måste tron komma först och Paulus sade i Rom 10:9-10: "Ty Om du med din mun bekänner att Jesus är Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda skall du bli räddad. Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning"

Jesus var Guds son redan i Marias sköte. i Lukas 1;35 står det "Men Ängeln sade till henne: Helig ande skall komma över dig, och den Högstes kraft skall vila över dig. Därför skall barnet kallas Heligt och Guds son"

Synden menas att missa vägen eller att missa målet, vad jag har förstått. Att falla för frestelse, det är ingen synd att bli frestad, utan att falla för frestelsen. Men Guds ande är med oss, och stärker oss, och vägleder oss. Och om vi skulle falla vilket väldigt många av oss gör, så finns nåden och förlåtelsen i Jesu namn.

Du säger att ingen kan bli fullkomlig, men Jesus säger såhär i matt 5:48: "Var fullkomliga, så som er Fader i himmelen är fullkomlig" Och då hade Jesus precis talat om vårat sätt att bemöta andra människor. Att vi skall älska ALLA människor och inte bara dem som älskar oss. Och vi skall visa vänlighet emot ALLA och inte bara emot dem som visar vänlighet emot oss. Eftersom tullindrivarna och hedningarna gör likadant. Jesus menade alltså att eftersom Fadern låter det regna över både rättfärdiga och orättfärdiga, och han låter solen skina över både onda och goda människor så skall vi visa kärlek och vänlighet både emot rättfärdiga och orättfärdiga. Då blir vi fullkomliga, enligt Jesus själv!

Jag håller med Jehovas vittnen, vi skall ha muntlig undervisning för människor, men jag tror att det är minst lika viktigt att förkunna undervisningen genom gärningar där vi använder Den heliga Andens frukter. Eftersom vi då visar i gärningar hur Gud är och vem han är!=)

När man då hittat tron och vill döpa sig...då måste man ju söka sig till en församling...?
Och då e frågan, vilken?
Om man då t ex tycker att homosexuella (handlingar!) inte har ngn plats i den rena tron då måste man hitta en kyrka/ett samfund som står för det.
Eller om man tycker att utomäktenskapligt sex är fel, eller kanske skilsmässor eller aborter, då måste man hitta ngt trossamfund som står för det.

Allt detta (och annat) är fel enligt bibeln...eller?

Spelar ens livsföring ngn roll när man säger sig följa Jesus?

Vill inte verka intensiv men det är viktigt att du svarar på detta...tack.
Citera
2009-05-04, 15:37
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
När man då hittat tron och vill döpa sig...då måste man ju söka sig till en församling...?
Och då e frågan, vilken?
Om man då t ex tycker att homosexuella (handlingar!) inte har ngn plats i den rena tron då måste man hitta en kyrka/ett samfund som står för det.
Eller om man tycker att utomäktenskapligt sex är fel, eller kanske skilsmässor eller aborter, då måste man hitta ngt trossamfund som står för det.

Allt detta (och annat) är fel enligt bibeln...eller?

Spelar ens livsföring ngn roll när man säger sig följa Jesus?

Vill inte verka intensiv men det är viktigt att du svarar på detta...tack.

Oj vilka bra frågor du ställer!=) Det bästa vore ju att ställa frågan direkt till Gud, att han vägleder en med frågorna som man har, och hur han vill att man skall leva sitt liv. Därför att många saker som känns fel idag, kanske inte fanns på Jesus tid, och då gäller det att ställa frågor som: "Vad tycker du om detta Jesus? Hur skall jag leva? Hur skall jag välja? och hur skall jag se på saker och ting?"

När du skriver: "Spelar ens livsföring ngn roll när man säger sig följa Jesus?" Hur exakt menar du då? Du får ursäkta, men jag har svårt för ord som jag inte så ofta läser!:P Så jag förstår inte riktigt hur du menar! :$
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in