2009-05-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Oj vilka bra frågor du ställer!=) Det bästa vore ju att ställa frågan direkt till Gud, att han vägleder en med frågorna som man har, och hur han vill att man skall leva sitt liv. Därför att många saker som känns fel idag, kanske inte fanns på Jesus tid, och då gäller det att ställa frågor som: "Vad tycker du om detta Jesus? Hur skall jag leva? Hur skall jag välja? och hur skall jag se på saker och ting?"

När du skriver: "Spelar ens livsföring ngn roll när man säger sig följa Jesus?" Hur exakt menar du då? Du får ursäkta, men jag har svårt för ord som jag inte så ofta läser!:P Så jag förstår inte riktigt hur du menar! :$

Men hur ser du på de här frågorna?

Var finns sanningen? Var finns de rätta riktlinjerna att gå efter om det nu inte är ett samfunds enhet man ska tillhöra?

Kan alla som kallar sig kristna leva på olika sätt med olika syn på vad Gud tycker är viktigt?
Kommer inte ngn då att ha fel?

Jag menade att spelar ens liv -hur man lever med tanke på alla detaljer om livet som bibeln går in på- ngn roll?
Citera
2009-05-04, 15:50
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men hur ser du på de här frågorna?

Var finns sanningen? Var finns de rätta riktlinjerna att gå efter om det nu inte är ett samfunds enhet man ska tillhöra?

Kan alla som kallar sig kristna leva på olika sätt med olika syn på vad Gud tycker är viktigt?
Kommer inte ngn då att ha fel?

Jag menade att spelar ens liv -hur man lever med tanke på alla detaljer om livet som bibeln går in på- ngn roll?

hehe du ställer frågan: Vart finns sanningen? Mitt svar är att Sanningen är i Himlen och sitter på Faderns högra sida! Jag tror att vilka frågor vi än har så måste vi söka dem genom kärleken. Därför att vi är ingenting utan kärleken, vi vinner ingenting om vi inte har kärleken i vårt hjärta, i vårt sinne och i våra liv. Jag tror personligen att vi måste söka Andens frukter för att kunna få kunskap, och vishet ifrån den heliga Anden. Sök först kärleken, sedan kommer säkert allt det andra också efter Faderns vilja!

Om man direkt försöker ge sig på kunskapen om Gud och hans vilja men inte har någon kärlek, då är man ingenting, och jag tror att allt blir fel då!
Citera
2009-05-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
hehe du ställer frågan: Vart finns sanningen? Mitt svar är att Sanningen är i Himlen och sitter på Faderns högra sida! Jag tror att vilka frågor vi än har så måste vi söka dem genom kärleken. Därför att vi är ingenting utan kärleken, vi vinner ingenting om vi inte har kärleken i vårt hjärta, i vårt sinne och i våra liv. Jag tror personligen att vi måste söka Andens frukter för att kunna få kunskap, och vishet ifrån den heliga Anden. Sök först kärleken, sedan kommer säkert allt det andra också efter Faderns vilja!

Om man direkt försöker ge sig på kunskapen om Gud och hans vilja men inte har någon kärlek, då är man ingenting, och jag tror att allt blir fel då!

Jo det va ngt med en skrällande cymbal....

Men du har inte svarat på mina frågor.....
Citera
2009-05-04, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Fel.
Läs om läs rätt!

Här ska du få något att läsa om. Kan du sedan utveckla det utomordentligt konstiga resonemanget så att vi alla förstår det vore det bra. För jag är inte den enda som vill ha en mer utförlig förklaring.

Citat:
Saft ... är inte saft i bara formen vatten...
Pannkakor ... är inte pannkakor som bara ägg...
Osv...
Citera
2009-05-04, 18:15
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Här ska du få något att läsa om. Kan du sedan utveckla det utomordentligt konstiga resonemanget så att vi alla förstår det vore det bra. För jag är inte den enda som vill ha en mer utförlig förklaring.

Det spelar ingen roll vad jag skriver ... du är förblindad och ser inte ljuset.
Jag kan tyvärr inte göra något mer än att be för dig i hopp om att din ögon öppnas.
Citera
2009-05-04, 18:28
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vad jag skriver ... du är förblindad och ser inte ljuset.
Jag kan tyvärr inte göra något mer än att be för dig i hopp om att din ögon öppnas.

Det är väl ändå att göra det lite väl lätt för sig?
Den som inte ser saken som JV är förblindad? Berhövs inga bevis?

Bibeln talar om att kolla fakta och inhämta bevis.
Varför faller JV's lära samman när man gör det?
Det enda man har kvar då är blind tro. Är den värd nåt?
Citera
2009-05-04, 19:35
Medlem
ron_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Om en läkare förbjöd en alkoholist att dricka sprit och han då istället fick det i sitt blod via dropp, var han då lydig mot sin läkare! Apg 15:28, 29

Du vägrar svara på mitt inlägg några sidor tillbaka va?
Citera
2009-05-04, 19:57
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det är väl ändå att göra det lite väl lätt för sig?
Den som inte ser saken som JV är förblindad? Berhövs inga bevis?

Bibeln talar om att kolla fakta och inhämta bevis.
Varför faller JV's lära samman när man gör det?
Det enda man har kvar då är blind tro. Är den värd nåt?

Bileln varnar för att inte bli förblindad och ta del av "demonernas bord" ... Man kan inte både tjäna Gud och Satan...

2 Kor. 11: 14*Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel. 15*Därför är det inget stort om också hans tjänare ständigt omskapar sig till rättfärdighetens tjänare. Men deras slut skall vara i överensstämmelse med deras gärningar.

2 Thessalonikerna 2:9 Men den laglöses närvaro är enligt Satans verksamhet åtföljd av varje kraftgärning och av lögnaktiga tecken och under

1 Petrus 5:8 Bevara er besinning, var på er vakt. Er motståndare, Djävulen, går omkring som ett rytande lejon och söker någon att sluka.

Johannes 8:44 Ni är från er fader Djävulen, och ni är villiga att göra vad er fader har begär till. Denne var en människomördare då han började, och han stod inte fast i sanningen, därför att sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han enligt sitt eget sinnelag, eftersom han är en lögnare och lögnens fader.

Räcker inte detta så har jag mer
Citera
2009-05-04, 20:06
Bannlyst
Citat:
Bileln varnar för att inte bli förblindad och ta del av "demonernas bord" ... Man kan inte både tjäna Gud och Satan...

2 Kor. 11: 14*Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel. 15*Därför är det inget stort om också hans tjänare ständigt omskapar sig till rättfärdighetens tjänare. Men deras slut skall vara i överensstämmelse med deras gärningar.

2 Thessalonikerna 2:9 Men den laglöses närvaro är enligt Satans verksamhet åtföljd av varje kraftgärning och av lögnaktiga tecken och under

1 Petrus 5:8 Bevara er besinning, var på er vakt. Er motståndare, Djävulen, går omkring som ett rytande lejon och söker någon att sluka.

Johannes 8:44 Ni är från er fader Djävulen, och ni är villiga att göra vad er fader har begär till. Denne var en människomördare då han började, och han stod inte fast i sanningen, därför att sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han enligt sitt eget sinnelag, eftersom han är en lögnare och lögnens fader.

Räcker inte detta så har jag mer

Du kallar mig förblindad, du som inte kan prata med egna ord utan måste använda dig av Vakttornets ord...

Om ljuset blinkar är det nog fel på glödlampan och dags att byta ut den mot en ny. Som inte blinkar utan lyser starkt.

Om du inte kan ge en bra förklaring på ditt pannkaksresonemang tolkar jag det som att du inte vet vad du ska säga. Du kanske är vilse i pannkakan?

Jag ser helst att du inte ber för mig, btw. Jag kan be själv, tack så mycket.

EDIT Våga inte antyda att jag följer Satan! Du vet inget om mig!
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-05-04 kl. 20:08.
Citera
2009-05-04, 20:23
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna

Jag ser helst att du inte ber för mig, btw. Jag kan be själv, tack så mycket.

EDIT Våga inte antyda att jag följer Satan! Du vet inget om mig!

Jag ber för alla vilsna själar som är fast i den ondes våld ... precis som bibeln säger.

Jag antyder inte, din text talar sitt tydliga språk
Citera
2009-05-04, 20:32
Medlem
Citat:
Jag ber för alla vilsna själar som är fast i den ondes våld ... precis som bibeln säger.

Jag antyder inte, din text talar sitt tydliga språk

Men snälla nån vad är det du skriver?.....Det gick bra ett tag men nu är du igång i gamla gängor igen!...
Citera
2009-05-04, 20:35
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men snälla nån vad är det du skriver?.....Det gick bra ett tag men nu är du igång i gamla gängor igen!...

Du kanske ska vara liiite mera kritisk mot både Gitte och Bella_Donna så kommer du snart att genomskåda allt...

Jag har gjort det och tycker synd om dom nu ... Jag är uppenbart ledsen för deras skull!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in