2009-10-23, 11:24
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Du visar upp en fruktansvärt kall och cynisk attityd.
Jag har inte "många vänner som behöver blod väldigt ofta", däremot en nära släkting´som dog eftersom h-n inte kunde opereras utan blod.

Du tycker inte det är fel att önska att någon ska gå och dö så länge det är ett JV. Jag är långt ifrån kall, men jag klarar inte av folk som du.
Citera
2009-10-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
På vilket sätt faller deras kronologi ihop?
.

Svårt att förstå??

OK, vi tar det enkelt.

Litteraturen skrev att den 7e dagen, efter de 6 skapelsedagarna, var 7000 år lång.
Den började, enligt litteraturen, när männinskan hade skapats.

1975 hade det gått 6000 år av denna dag.

De sista 1000 åren var vikta för 1000-årsriket.

Det var därför man förväntade sig att Harmageddon skulle komma 1975, ev tidigare.

Men det hände alltså inte.

Nu har det gått 6034 år sedan Adam skapades, och 1000- årsriket får inte längre plats i Guds 7e dag.

JVs kronologi höll alltså inte!
Citera
2009-10-23, 11:28
Medlem
Citat:
Du tycker inte det är fel att önska att någon ska gå och dö så länge det är ett JV. Jag är långt ifrån kall, men jag klarar inte av folk som du.

Nu får du väl ge dig.
Var har jag skrivit, eller ens antytt, att jag önskar att något JV ska dö???
Citera
2009-10-23, 11:33
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Svårt att förstå??

OK, vi tar det enkelt.

Litteraturen skrev att den 7e dagen, efter de 6 skapelsedagarna, var 7000 år lång.
Den började, enligt litteraturen, när männinskan hade skapats.

1975 hade det gått 6000 år av denna dag.

De sista 1000 åren var vikta för 1000-årsriket.

Det var därför man förväntade sig att Harmageddon skulle komma 1975, ev tidigare.

Men det hände alltså inte.

Nu har det gått 6034 år sedan Adam skapades, och 1000- årsriket får inte längre plats i Guds 7e dag.

JVs kronologi höll alltså inte!

Är det när Adam skapades man ska räkna ifrån?
Citera
2009-10-23, 11:42
Medlem
Citat:
Är det när Adam skapades man ska räkna ifrån?

"Det var iallafall 6000 år sedan Adam skapades om jag inte minns fel."
-som du själv skrev.

Visst, strängt taget skulle man räkna från Evas skapelse i stället, eftersom Guds vilodag började därefter.

Men styrande kretsen menade att det bara gick några veckor eller månader mellan Adams och Evas skapelse!
Citera
2009-10-23, 11:58
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
"Det var iallafall 6000 år sedan Adam skapades om jag inte minns fel."
-som du själv skrev.

Visst, strängt taget skulle man räkna från Evas skapelse i stället, eftersom Guds vilodag började därefter.

Men styrande kretsen menade att det bara gick några veckor eller månader mellan Adams och Evas skapelse!

Helt rätt. Förmodar att det var därför som detta årtal var speciellt för JV. Men jag har inte påstått att kronologin, som du påstod föll som ett korthus, hade något med Adams skapelse att göra.
Citera
2009-10-23, 12:19
Medlem
Citat:
Helt rätt. Förmodar att det var därför som detta årtal var speciellt för JV. Men jag har inte påstått att kronologin, som du påstod föll som ett korthus, hade något med Adams skapelse att göra.

Man påstod att 1000-årsriket skulle börja 1975, eftersom det då var 6000 år sedan människan skapades, eftersom detta 1000-årsrike skulle få plats inom den 7e dagen på 7000 år.
Dessa uträkningar var kronologi, man talade också om kronologi i sammanhanget.
Och det stämde inte.

Öppna ögonen.
Citera
2009-10-23, 12:29
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Man påstod att 1000-årsriket skulle börja 1975, eftersom det då var 6000 år sedan människan skapades, eftersom detta 1000-årsrike skulle få plats inom den 7e dagen på 7000 år.
Dessa uträkningar var kronologi, man talade också om kronologi i sammanhanget.
Och det stämde inte.

Öppna ögonen.

När du skriver "öppna ögonen" så anser du vad? Att jag går omkring och "blundar" för "din verklighet"? Är inte detta nedlåtande? Varför är det ok för dig att skriva nedlåtande saker om inte jag får göra detsamma?

Jag frågar ännu en gång: Är det den dag Adam skapades som är den dag då dessa 6000 år påbörjas?
Citera
2009-10-23, 12:41
Medlem
Citat:
När du skriver "öppna ögonen" så anser du vad? Att jag går omkring och "blundar" för "din verklighet"? Är inte detta nedlåtande? Varför är det ok för dig att skriva nedlåtande saker om inte jag får göra detsamma?

Jag frågar ännu en gång: Är det den dag Adam skapades som är den dag då dessa 6000 år påbörjas?

Det var vad Sällskapet menade innan 1975, eller rättare sagt att de började med Evas skapelse, som de menade var inom några månader efter Adam.

Haha, så mycket för din sk humor, du har "Öppna ögonen" i varje inlägg, men jag får inte använda det.
Citera
2009-10-23, 15:29
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Det var vad Sällskapet menade innan 1975, eller rättare sagt att de började med Evas skapelse, som de menade var inom några månader efter Adam.

Haha, så mycket för din sk humor, du har "Öppna ögonen" i varje inlägg, men jag får inte använda det.

Ett par månader efter Adam? Återkommer i det ämnet. En fråga till dom som kan bibeln bättre än mig, står det i bibeln när Eva är skapad?

Du tycker alltså inte det är fel att kommentera mitt ganska milda uttalande och samtidigt blunda för ett riktigt grovt? Du vill verkligen inte erkänna det?

Du verkar tolka alla mina inlägg som små påhopp? Är det inte så att du tycker det är jobbigt att jag skriver överhuvudtaget? =) Möjligtvis kan jag komma med syrliga kommentarer men oftast med glimten i ögat, vilket inte alltid är så lätt att förstå över internet.

Benny_H hoppade på mig ganska duktigt, och jag gav tillbaka. Vad kommenterade du? Jo, att jag gav tillbaka. Kan inte se någon annan orsak än att jag inte tycker som du, och det är låg nivå.
Citera
2009-10-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
(DSK) vilkeyt förklenande uttryck!

DSK är en förkortning för enkelhetens skull.
Varför är det förklenande?
Är den styrande kretsen nåt heligt för dig?
Kanske nåt lite högre än vanliga människor?
Det verkar ju så av din reaktion.
Citera
2009-10-23, 15:58
Medlem
Citat:
Intressant. Det jag undrar är ju då ifall detta är autentiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=uUAjLUa93_I

Här har du en väldigt dåligt gjord "video" där man direkt fattar att rösten är pålagd. Jag säger inte att ljudupptagningen från "ditt" klipp är fejk, men allt går om man vill.

Missade du det som står i infon till videon du länkar till?
"Obviously, this is not a real news cast."
Eller valde du att bortse från det för att vinkla det som du vill?
Nej du säger inte att det är fejk, du bara antyder det.
Det finns gott om folk som minns det där talet så ditt försök håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in