2009-03-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Dessutom skall man ha läst upp en offentlig restriktion för mannen ifråga. Detta innebär att han måste ha erkänt sin skuld eller delar av sin skuld inför de äldste.

Nu har jag inte läst om det är Jehovas vittnen du talar om-

inga restriktion läses upp
Citera
2009-03-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Läsa i Vakttornet menar du? .

Nej Bibeln Guds ord är det man ska läsa och bilda sin egen uppfattning.
Citera
2009-03-28, 20:10
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Nu har jag inte läst om det är Jehovas vittnen du talar om-

inga restriktion läses upp

Sist på tjänstemötet finns ju punkten pålysningar. Vid ett sådant tillfälle läser den presiderande tillsyningsmannen upp ett meddelande att broder X på grund av obibliskt uppförande får restriktioner. Exempelvis att mister X inte får gå ensam i tjänsten eller förbud mot att hålla tal, svara på mötena eller att vara behjälplig i litteraturdisken, ta hand om ljudanläggningen osv. Restriktionerna kan vara offentliga eller "tysta", beroende på syndens karaktär, om den är allmänt känd osv.
Citera
2009-03-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Sist på tjänstemötet finns ju punkten pålysningar. Vid ett sådant tillfälle läser den presiderande tillsyningsmannen upp ett meddelande att broder X på grund av obibliskt uppförande får restriktioner. Exempelvis att mister X inte får gå ensam i tjänsten eller förbud mot att hålla tal, svara på mötena eller att vara behjälplig i litteraturdisken, ta hand om ljudanläggningen osv. Restriktionerna kan vara offentliga eller "tysta", beroende på syndens karaktär, om den är allmänt känd osv.

Har jag då aldrig hört, så det får stå till dig
Citera
2009-03-28, 21:59
Medlem
Citat:

Det stämmer att det kan bli restriktioner, Ja men det läses INTE upp offentligt inför hela församlingen.

Det som läses upp är när ngn broder/syster lämnat Jehovas vittnen, men det läses inte upp av vilken anledning, dvs om personen ifråga blivit utesluten eller valt att själv lämmna organisationen.
Citera
2009-03-28, 22:55
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

MEN DU ÄR INGET JEHOVAS VITTNEN SÅ SLUTA OCH LEK ETT!!!!
DU SVARAR FEL PÅ SÅ MÅNGA FRÅGOR ATT DU SKÄMMER UT OSS SOM ÄR VITTNEN!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Det stämmer att det kan bli restriktioner, Ja men det läses INTE upp offentligt inför hela församlingen.

Det som läses upp är när ngn broder/syster lämnat Jehovas vittnen, men det läses inte upp av vilken anledning, dvs om personen ifråga blivit utesluten eller valt att själv lämmna organisationen.

JO, det läses upp!
Offentlig tillrättavisning enligt OD boken sid.152 så pålyses det att "Anna Andersson har blivit tillrättavisad"...
Citera
2009-03-28, 23:00
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Läsa i Vakttornet menar du? För ur bibeln går det inte att dra dina slutsatser.
Din Gud är en småaktig och grym Gud som hakar upp sig på detaljer typ utformning av avrättningsredskap, årtal, kommatecken och versaler och dömer människor som ovärdiga efter det. En sån Gud är långt ifrån kärleksfull och jag är glad att din Gud inte har något med bibelns Gud att göra. Det tragiska är att så många bra människor har lurats till att tro på din Gud. Jag kan bara hoppas att de en dag inser fakta.

Den som lever får se ... tråkigt bara om du inser att du anklagat fel person & gjort fel val i livet
Citera
2009-03-28, 23:11
Medlem
Stöter inte alls på dom så ofta men när dom väl plingar på dörren så är det altid en äldre dam och en ung snygg tjej typ..Jag orkar aldrig med deras babblande så jag säger hejdå och då ska dom direkt hålla på bli förbannade
Citera
2009-03-28, 23:32
Medlem
JO, det läses upp!
Offentlig tillrättavisning enligt OD boken sid.152 så pålyses det att "Anna Andersson har blivit tillrättavisad"...[/quote]

Nej, det läses inte upp efter den nya EU lagen som kom för några är sedan,
Citera
2009-03-29, 00:04
Medlem
Citat:
JO, det läses upp!
Offentlig tillrättavisning enligt OD boken sid.152 så pålyses det att "Anna Andersson har blivit tillrättavisad"...

Nej, det läses inte upp efter den nya EU lagen som kom för några är sedan,[/quote]

Intressant!
Så JV rättar sig mer efter EU-lagen än efter Bibeln?
Citera
2009-03-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke

Lite fegt kan man väl tycka!
Kanske hade den som tex lämnar själv föredragit att just det hade lästs upp, i stället för att utsättas för allehanda spekulationer om olika slag av omoraliskhet som uteslutningsorsak!
Citera
2009-03-29, 09:45
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Nej, det läses inte upp efter den nya EU lagen som kom för några är sedan,

BULL SHIT! Sen när började lagarna att gå före Guds ord?

Vi hade en offenlig tillrättavisning nyligen!

Snälla Flexbärt, sluta att sitta här o låtsas vara ett JV när du inte är något, du skriver så många fel så att vi JV skäms!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in