2009-03-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Ja de visas kärleksfullt till rätta för att sedan kunna vandra på livets väg igen.

En utesluten har syndat mot Gud utan att ångra sig.

Gäller din kärlek också till livstidsdömda syndare som mördat e t c, de ska kärleksfullt slippa fängelse och vandra fritt, ungefär så du menar?

Är du ett döpt JV?
Citera
2009-03-08, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Nu är du ute o cyklar vännen min.
Ingenting händer av att du sitter o skriver i forum... Har du hört något annat så glöm det, helt fel!

Så ni får kalla er t ex BattleBitch? Ni får sitta och "chatta" i timmar, ni får diskutera med "avfällingar"?

Ni får även bete er som du (eller din tvilling) gjorde på Familjeliv, gorma och vara otrevliga till den grad att ni blir avstängda?

Tänk så JV förändras...
Citera
2009-03-08, 22:10
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Helt rätt, den var given honom. Han visste att han skulle få den.
Men han fick den inte förens 1914, det kan man "lätt" räkna fram
Den var given, inte få. Han hade den.. inte att han skulle få den. Det står ju klart och tydligt. Plus att 1914 ej lätt går att räkna ut det har ju framkommit i tråden.
Citera
2009-03-08, 22:11
Medlem
Citat:
Man behöver inte se hjärtat för att konstatera när någon har syndat.
Ångrar du dig inte så får man skylla sig själv... Bibeln säger klart vad som gäller!

Behöver man inte se hjärtat??!

Ok...Gud kan överlåta dömandet till dig.
Citera
2009-03-08, 22:13
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Näe en mammut med gräs i munnen bekräftar ju inte en syndaflod.. men hur har de tänkt egentligen? Jag fattar inte, det borde finnas MASSOR av bevis, men det enda som finnas är gräs i mammutmun.

Tanken är att vattenmassorna runt jorden orsakade en kraftig växthuseffekt, och att, när dessa vattenmassor föll ner, detta växthuslager försvann och "lät kyla strömma ner över polerna" och blixtfrysa några enstaka mammutar.

Hela argumentet är så jävla fullt med fel att man kan skriva hela uppsatser om det.

Någon högt uppsatt inom JV har antagligen läst lite om växthuseffekten och sett att vattenånga är en (svag) växthusgas, men hela det argumentet faller ju på att vattenmassorna skulle vara så tjocka att inget ljus skulle kunna nå till marknivå och hetta upp den så vattnet kunde reflektera värmen tillbaks igen.

Kyla är inget som kan "strömma". Kyla är avsaknad av värme. Det är värme som strömmar, och mark och hav skulle innehållit för mycket värme för att kunna orsaka några blixtfrysningar. Om man är vilse i skogen och tvingas övernatta utan möjlighet att göra upp lägereld, vad ska man göra då? Lägga sig så nära en stor sten som möjligt. Detta för att stenen lagrat solvärme hela dagen.

Sen har vi det där med mammuten. JV säger att polerna blev kalla efter syndafloden... men hur kommer det sig då att mammuten redan var anpassad för ett liv i extrem kyla? Allt från pälsen (luftfylld) till rena ämnesomsättningsfenomen visar på ett djur som var van vid att överleva hårda, hårda vintrar.

Kort sagt; JVs påståenden om att syndafloden har någon som helst grund i vetenskapen är en stor, fet, ångande hög åsneskit till lögn.
Senast redigerad av Snorlyktan 2009-03-08 kl. 22:15.
Citera
2009-03-08, 22:14
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
...ni?...

Ja, folk här...
Citera
2009-03-08, 22:14
Medlem
Citat:
Jehova ser ditt hjärta, när du är redo så kommer du tillbaka. Du vet hur det går till!

...men hjärtat behövdes ju inte kollas på...?????!

öh
Citera
2009-03-08, 22:16
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Behöver man inte se hjärtat??!

Ok...Gud kan överlåta dömandet till dig.

Gud kräver att församlingen hålls ren... Han har förklarat för oss att syndare skall uteslutas o hur allt ska gå till...

Det försår man ju att en drinkare eller någon som har sex när det passar inte kan vara en del av Jehovas rena organisation!
Citera
2009-03-08, 22:16
Medlem
Citat:
Jehova såg förmodligen detta förakt och hårdheten i ditt hjärta... annars hade du aldrig blivit utesluten!

Detta är inte speciellt bra skrivet.

Jag skäms i denna stund.
Citera
2009-03-08, 22:18
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
...men hjärtat behövdes ju inte kollas på...?????!

öh

Jehova leder äldstebröderna.... Jehova ser till hjärtat.
Citera
2009-03-08, 22:19
Medlem
Citat:
Jag menar allvar...
Eftersom du är utesluten och uppenbarligen inte har kärleken kvar till Jehova, så ser jag inte längre meningen med vår diskussion!

Du uttrycker dig otroligt dömande BattleBitch.
Det passar inte ihop med det fel du faktiskt gör bara genom att vara här.
Citera
2009-03-08, 22:21
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Detta är inte speciellt bra skrivet.

Jag skäms i denna stund.

Skäms du över sanningen?
Att Jehova kanske såg detta komma... förmodligen, då han ser till hjärtat, det är väl inget att skämmas för.

Lukas 9:26 Ty vemhelst som skäms för mig och för mina ord, honom skall Människosonen skämmas för när han kommer i sin och Faderns och de heliga änglarnas härlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
JV saknar Jehovas Välsignelse då de beter sig som falska profeter i sitt
högmod och förutspår domedagen. Enligt bibeln finns det klart beskrivet
hur man ser en falsk profet. Beskrivningen stämmer bra på JV. Tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in