2009-03-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Du beter dig mkt konstigt måste jag ju bara säga.

Älska din nästa som dig själv...

Flexbärt...älskar du inte dig själv?

Kan bara hänvisa till att bokstäver är sterila och att min skrivkonst och uttrycks förmåga inte är den bästa.
Mena emellertid väl ska du veta.

Jag älskar mig själv i den mening att jag är nöjde med det jag i min oförmåga kan prestera.
Citera
2009-03-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Kan bara hänvisa till att bokstäver är sterila och att min skrivkonst och uttrycks förmåga inte är den bästa.
Mena emellertid väl ska du veta.

Jag älskar mig själv i den mening att jag är nöjde med det jag i min oförmåga kan prestera.

Tack för att du äntligen svarar mig.
Citera
2009-03-14, 01:10
Medlem
Imirons avatar
Alla fundamentalister kan vara farliga. Utöver det så är de antagligen inte farliga som personer, men däremot är Jehovas Vittnen som organisation farlig.
Citera
2009-03-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Vilken bibel hittar du det i? Eller det kanske var dina egna tankar?

Det står i nya testamentet att den som förnekar Jesus kommer han att förneka inför fadern. Det är bara att läsa innantill.

Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Dina kommentarer visar ju att du på något sätt har någon typ av hybris eller allvarlig mental störning. Sök vård för dina villfarelser och påstå inte saker om döda genier som inte är sant ditt mongo!

Åh ännu en idiot som tror att han kan och vet. Kul att du är lika tvärsäker som snorlyktan. Dina kommentarer visar snarare på att du har akut brist på tankeförmåga och kunskaper. (det faktum att du försöker dra hela tråden off topic visar klart och tydligt dina brister)

Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
... massa dravel ...

Det är nog snarare du som saknar argument och märker ord du inte förstår. Du förstår inte ens skillnaden mellan att generera enligt förutbestämda naturlagar och att faktiskt skapa något? Du kan heller inte rimligtvis veta exakt vad Einstein hade för personlig tro (det är det bara Gud och Einstein som verkligen någonsin vetat). Det faktum att han inte förnekat Guds existens är en fet jättenagel i ögat på ateistidioter som ju i övrigt stöder sig på hans teorier. Det är dock intressant att du fortsätter att gå off topic i varje inlägg för att pådyvla andra din ateistiska uppfattning. Som jag ser det är du en ateist av närmast religiös tro i paritet med sekt- eller fundamentalistkaliber.
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2009-03-14 kl. 10:51.
Citera
2009-03-14, 12:16
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Det står i nya testamentet att den som förnekar Jesus kommer han att förneka inför fadern. Det är bara att läsa innantill.
.

Matteus 10:32,33 Var och en som känns vid mig inför människorna, honom skall jag kännas vid inför min fader i himlen.
Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall jag förneka inför min fader i himlen.

Citat:
Bra då är JV avfällingar från kristendomen och kommer att brännas. Det är bara att läsa innantill. Den som förnekar Jesus som varandes Gud själv kommer Jesus att förneka, det har han lovat. Konstigt, jag trodde tidigare att JV var sanna kristna men ser nu att så inte är fallet, tråkigt.

Hur läser du?

Den som förnekar Jesus. Han skall Jesus förneka när han står inför Gud. Det är en oerhörd skillnad!!!
Citera
2009-03-14, 16:58
Medlem
Hmm...

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Alla fundamentalister kan vara farliga. Utöver det så är de antagligen inte farliga som personer, men däremot är Jehovas Vittnen som organisation farlig.

Den eminente Karl XII som du skyltar med i en bild representerade på sin tid en religion som var långt farligare än Jv. Det var den lutherska ortodoxin som under det stora nordiska kriget (1700-1721) hjälpte till högst avsevärt att decimera Sveriges befolkning med kanske 200 000 manfolk i armeerna. Utan stöd av denna lutherska kyrka skulle Poltava och andra onödiga slag aldrig bli möjliga. Diplomati skulle kunna ha beränsat lidandet under denna tid, men människor var inte värda mer än djur så hellre krig än diplomati. Och det var strängeligen förbjudet att tänka själv religiöst. Sverige var en religiös diktatur, som också flera andra länder vid denna tid var. Det var sannerligen en farlig religion det. Ännu under Gustav III kunde präster som inte stödde svensk krigföring bli utvisade. Så skedde med en präst i Gråmanstorp i Skåne, och det var biskopen i Lund som låg bakom utvisningen. Vilken farlig religion!
Citera
2009-03-14, 17:04
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Du kan heller inte rimligtvis veta exakt vad Einstein hade för personlig tro (det är det bara Gud och Einstein som verkligen någonsin vetat). Det faktum att han inte förnekat Guds existens är en fet jättenagel i ögat på ateistidioter som ju i övrigt stöder sig på hans teorier. Det är dock intressant att du fortsätter att gå off topic i varje inlägg för att pådyvla andra din ateistiska uppfattning. Som jag ser det är du en ateist av närmast religiös tro i paritet med sekt- eller fundamentalistkaliber.

Jag kan rimligen veta, utifrån Einsteins egen korrespondens och vad han skrivit i sina böcker, att han inte trodde på en personlig gud, och att han inte räknade sig till judendomen.
Det är inte en nagel i ögat på något sätt att Einstein pratade om gud. Det är helt upp till honom vad han tror. Att du drar förutfattade slutsatser baserade på din egen fördom gör dig bara mer löjlig.

Jag har, som du kanske märkt, aldrig förnekat att Einstein trodde på gud (eller en gud, Spinozas). Jag rättade dig, när du satt i arrogant tvärsäkerhet och hävdade att Einstein var praktiserande jude.

Det är du, lille vän, som slingrat dig. Gå tillbaks i tråden och titta om du vill.
Du gick från tvärsäkert uttalande om Einsteins "judenhet" till att backa till "men han trodde på gud, så haha, du är dum".

Jag är ledsen, men du debatterar som en femtonåring. Med tillgång till SAOL.
Citera
2009-03-14, 17:18
Medlem
Alltså damer och herrar lägg ner!

Dessa cybermonks av oavsett religion (låter hårt men), lever på dessa dialoger de har med er här, med inbillningen att det ens finns anledning/belägg för dialog. De är bara att sluta ge dem bränsle om ni finner att ni endast talar med en vägg som slänger ut det ena bibelversen efter den andra.

För er frälsta kan jag tipsa att kolla in den här. Gör något mer konstruktivt med er tid här istället. Ett gott skratt förlänger livet.

http://www.youtube.com/watch?v=-Gxc0XEoQpQ
Citera
2009-03-15, 16:03
Medlem
Ja det är de för att de förstör människoliv och ödelägger familjer med sina människogjorda regler. Jehovas Vittnen fäller hellre än friar och dömer andra helt i strid med den bibel som de påstår sig följa. Om det finns en modern variant av bibelns fariseer så är det garanterat Jehovas Vittnen.
Citera
2009-03-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Ja det är de för att de förstör människoliv och ödelägger familjer med sina människogjorda regler. Jehovas Vittnen fäller hellre än friar och dömer andra helt i strid med den bibel som de påstår sig följa. Om det finns en modern variant av bibelns fariseer så är det garanterat Jehovas Vittnen.

Hallå!
Är du tillbaka, hur har det gått med allt??
Citera
2009-03-15, 18:39
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten

Håller jag inte med om. Det handlar om vilken inställning du själv går in med i komiteén.

Sen kan det självklart bli fel, tyvärr.

Men jag har sett oerhört många bli förlåtna, även vissa sviniga ungdomar som skulle ha behövt åka ut med huvudet före för att lära sig en gång för alla ...
Citera
2009-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Hallå!
Är du tillbaka, hur har det gått med allt??

Hej Leviticus. Blir faktiskt lite glad att "se" dig igen trots att vi eg aldrig var överens om någonting nästan. Men jag uppskattade din uppriktighet och framförallt medmänsklighet. Om fler JV var som du skulle det säkert vara mycket bättre än det är nu. Tyvärr blev jag utsparkad ur församlingen i augusti förra året för att jag "inte visade respekt för de teokratiska anordningarna". Jag hade hoppats på att bara få vara ifred och slippa sätta saker på sin spets. Jag slutade att gå i tjänsten och nästan att gå på mötena.

Men då kom naturligtvis äldstebröderna på besök och började ställa närgångna frågor som jag försökte bemöta så mjukt som möjligt. Det dög inte för dem att jag sa att jag trodde fullt och fast på bibeln. Då skulle de snoka i hur jag ställde mig till den styrande kretsen som Guds enda kanal. Jag var till slut tvungen att tala om att om jag ser en motsats mellan bibeln och den styrande kretsen så tror jag mer på bibeln. Då så de att de skulle återkomma och prata mer om saken men istället kom det ett brev som sa att de uteslutit mig för det som jag skrev ovan.

Så sedan blev det ungefär som jag trott innan fast värre. All kontakt med familj och vänner tog tvärslut från ena dagen till nästa. Det har varit riktigt tungt många gånger när jag inser att de viktigaste människorna i mitt liv aldrig mer kommer att spela någon roll i det. Men jag försöker bygga upp ett nytt liv så gott jag kan med stöd av en del riktiga vänner. På ett sätt är jag glad över att inte längre behöva spela någon slags teater men jag hade helst velat slippa betala det höga priset för det.

Om du inte heller längre vill prata med mig efter det här så förstår jag det eftersom du inte får välja det själv. Du gör som du känner att du måste. Men jag känner nog att jag vill göra vad jag kan för att inte andra ska behöva uppleva det helvete som det är att upptäcka vilken stor fet lögn Jehovas Vittnen är. Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in