2009-03-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Lite fegt kan man väl tycka!
Kanske hade den som tex lämnar själv föredragit att just det hade lästs upp, i stället för att utsättas för allehanda spekulationer om olika slag av omoraliskhet som uteslutningsorsak!

I regel vet nog församlingen om orsaken i vilket fall som, sånt brukar ju sprida sig
Citera
2009-03-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
BULL SHIT! Sen när började lagarna att gå före Guds ord?

Vi hade en offenlig tillrättavisning nyligen!

Snälla Flexbärt, sluta att sitta här o låtsas vara ett JV när du inte är något, du skriver så många fel så att vi JV skäms!

Okej, då måste det tillämpas olika i olika församlingar, jag har då inte hört att vi haft ngn pålysning med restriktioner de 7 år jag har varit med i sanningen, endast när ngn av olika anledning lämnar organisationen eller slutar som äldste etc..
Citera
2009-03-29, 16:37
Medlem
Citat:

Skulle det strida mot ngn EU-lag tror jag iof organisationen skulle välja att rätta sig efter det då det ju handlar om offentliga möten och inte slutna tillställningar där endast medlemmar har tillträde. Som bekant följer vi ju de lagar och regler i samhället som inte står i direkt strid mot Jehovas vilja.

Sen vet jag inte vilken eu-lag Flexbärt syftar på.
Citera
2009-03-29, 20:28
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Okej, då måste det tillämpas olika i olika församlingar, jag har då inte hört att vi haft ngn pålysning med restriktioner de 7 år jag har varit med i sanningen, endast när ngn av olika anledning lämnar organisationen eller slutar som äldste etc..

De 30åren jag har vart med har jag hört det pålysas många gånger, tyvärr
Senast redigerad av BattleBitch 2009-03-29 kl. 20:32.
Citera
2009-03-29, 20:32
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Skulle det strida mot ngn EU-lag tror jag iof organisationen skulle välja att rätta sig efter det då det ju handlar om offentliga möten och inte slutna tillställningar där endast medlemmar har tillträde. Som bekant följer vi ju de lagar och regler i samhället som inte står i direkt strid mot Jehovas vilja.

Sen vet jag inte vilken eu-lag Flexbärt syftar på.

Läs OD boken sid.152 så ser du att bibeln påbjuder offentlig tillrättavisning. Så om en lag skulle säga något så kvittar det som du säkert vet...
Citera
2009-03-29, 22:31
Medlem
Citat:
Läs OD boken sid.152 så ser du att bibeln påbjuder offentlig tillrättavisning. Så om en lag skulle säga något så kvittar det som du säkert vet...

Om en dömande kommitté kommer fram till att en person är ångerfull, men att det som hänt troligen kommer att bli känt i församlingeneller i samhället//......

......// kan en kort pålysning göras under tjänstemötet osv...

Finner i texten ingen biblisk grund för att pålysningen skall göras offentligt.

Det är väl helt enkelt som så att "min" församling valt att göra en mildare tolkning av texten.

Men finns det biblisk grund är det ju helt klart så att den går före
Citera
2009-03-29, 22:37
Medlem
TheTruthBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Två välklädda unga kvinnor från Jehovas vittnen, kom nyss förbi. Jag ryggade genast tillbaka och svarade; "Nej, jag är inte intresserad av sådant där". Jag har alltid tyckt de varit suspekta och t.o.m. en sekt. Alltid har jag varit på min vakt gällande deras avsikter.

Kan de även vara farliga? (Helt allvarlig är jag inte, litet med glimten i ögat, men en smula allvarlig.)

Ja.
Citera
2009-03-29, 23:01
Bannlyst
Första och främst sluta kalla denna frimurarkult för Jehovahs Vittnen, de heter Watchtower Bible and Tract Society.
Denna kult skapade av frimuraren Charles Taze Russell och bör därför benämnas som Russelliter, blir en väldigt rolig reaktion när kultisterna kallas vid deras riktiga namn.
Dessa människor har ingenting med Gud att göra, de har till och med skapat sig sin egna "bibel" där de klippt bort delarna av Bibeln som inte passade in i deras doktriner. Ett väldigt vanligt förfarande bland kultister.
Man tror till exempel (like Sjunde Dags Adventisterna, en annan kult) på helvetet och förnekar dessa existena genom att klippa och böja på Skriften och medelst många akrobatiska krängning av Skriften så får man fram deras helvetets förnekande doktrin
Riktigt patetiskt vid närmare studie av helvetet. Har för mig att djävuls-Dag förnekar helvetet också. Det brukar vara standard förfarande hos en stor del av kultisterna att förneka det, antagligen för att de vet innerst inne att de ska brinna i den eviga elden som de lögnare man är.

Man tror att endast 144,000 människor kommer till himlen, man försöker hänvisa till Uppenbarelsebokens 144,000 judar som stöd för denna irrlära.
Man tror att man måste läsa deras Skrifter för annars kan man inte förstå Bibeln, medans Bibeln självt säger att Den Helige Anden kommer och lär dig.

John 14:26 But the Comforter, which is the Holy Ghost, whom the Father will send in my name, he shall teach you all things, and bring all things to your remembrance, whatsoever I have said unto you.
(den versen dödar även den Muhammadanska irrläran att Moo skulle vara the Comforter som vissa muhammadaner kör med för att försöka knyta ihop deras falska religion med Bibeln precis som SDA, Russelliter osv., stor humor det också)

Man förnekar även Treenigheten, man förnekar att Jesus skulle vara Gud osv osv.
Tragiskt okunniga lirare, utom möjligtvis frimuraren Russell, som mycket smart skapade sig sin egen kult så som frimurare brukar göra.

Mer information om denna pateiska kult:
The Bible vs. The Jehovah's Witnesses
http://www.biblebelievers.com/jmelton/jw.html
"Jehoavahs Witnesses"
http://mmoutreachinc.com/jehovahs_witnesses/jehovah_witness_index.html

Är de farliga? Ja alla Russelliter kommer brinna i helvetet likt alla dessa andra kulter och idiotiska religioner. Att gå med i dessa kulter är i det närmaste att döda sig själv, det finns dock alltid ett par undantag, men sannolikheten att någon som väl faastnat i dessa klor skulle lämna och bli återfödd är minimal.

Läs gärna: The Story of Cain and Abel i signaturen för bättre förståelse.
Citera
2009-03-29, 23:16
Medlem
Citat:
I regel vet nog församlingen om orsaken i vilket fall som, sånt brukar ju sprida sig

Så du tycker att det lika gärna kan spridas skvallervägen?
Citera
2009-03-29, 23:30
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Första och främst sluta kalla denna frimurarkult för Jehovahs Vittnen, de heter Watchtower Bible and Tract Society.
Denna kult skapade av frimuraren Charles Taze Russell och bör därför benämnas som Russelliter, blir en väldigt rolig reaktion när kultisterna kallas vid deras riktiga namn.
Dessa människor har ingenting med Gud att göra, de har till och med skapat sig sin egna "bibel" där de klippt bort delarna av Bibeln som inte passade in i deras doktriner. Ett väldigt vanligt förfarande bland kultister.
Man tror till exempel (like Sjunde Dags Adventisterna, en annan kult) på helvetet och förnekar dessa existena genom att klippa och böja på Skriften och medelst många akrobatiska krängning av Skriften så får man fram deras helvetets förnekande doktrin
Riktigt patetiskt vid närmare studie av helvetet. Har för mig att djävuls-Dag förnekar helvetet också. Det brukar vara standard förfarande hos en stor del av kultisterna att förneka det, antagligen för att de vet innerst inne att de ska brinna i den eviga elden som de lögnare man är.

Man tror att endast 144,000 människor kommer till himlen, man försöker hänvisa till Uppenbarelsebokens 144,000 judar som stöd för denna irrlära.
Man tror att man måste läsa deras Skrifter för annars kan man inte förstå Bibeln, medans Bibeln självt säger att Den Helige Anden kommer och lär dig.

John 14:26 But the Comforter, which is the Holy Ghost, whom the Father will send in my name, he shall teach you all things, and bring all things to your remembrance, whatsoever I have said unto you.
(den versen dödar även den Muhammadanska irrläran att Moo skulle vara the Comforter som vissa muhammadaner kör med för att försöka knyta ihop deras falska religion med Bibeln precis som SDA, Russelliter osv., stor humor det också)

Tragiskt okunniga lirare, utom möjligtvis frimuraren Russell, som mycket smart skapade sig sin egen kult så som frimurare brukar göra.

"Jehoavahs Witnesses"

Är de farliga? Ja alla Russelliter kommer brinna i helvetet likt alla dessa andra kulter och idiotiska religioner. Att gå med i dessa kulter är i det närmaste att döda sig själv, det finns dock alltid ett par undantag, men sannolikheten att någon som väl faastnat i dessa klor skulle lämna och bli återfödd är minimal.

Kristendomen i sig är en sekt.
Citera
2009-03-30, 00:14
Medlem
Russell var inte frimurare!

Citat:
Ursprungligen postat av Watchman

"Jehoavahs Witnesses"

Att Charles Taze Russell var frimurare är en ständigt återkommande skröna på forumen. Okunniga och ibland illviliga skribenter sprider denna smörja i dåliga artiklar på Nätet. Visst kan Russell kritiseras för mycket, men inte för att han var frimurare, för det var han aldrig. Han var tvärtom motståndare till frimureriet i hela sitt liv och varnade för det. Jag har ganska nyligen redogjort för detta på ett annat svenskt forum och länkar här till min framställning.

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000046&conference=105 00000000000515&posting=19500000005298877
Citera
2009-03-30, 08:44
Medlem
Citat:

Vi hade en offenlig tillrättavisning nyligen!

Snälla Flexbärt, sluta att sitta här o låtsas vara ett Jv när du inte är något, du skriver så många fel så att vi Jv skäms!

Först och främst har du en vukabulit som inte hör hemma hpss en som går på en Rikets sal och jag om någon vet vad regler som gäller.

Over anf out
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in