#10785 / 899
På tal om Orsa kompanie lovar bestemt ingenting.
Et smil på läppen her i alle fall.
Mørlands rapport: Sidan 13 av 23 och sidan 14 av 24:
“Den sakkyndige har nedenfor beregnet morfinkonsentrasjonen i blodet kl 22:02 i henhold til to forskjellige scenarier.
Det förste scenario legger til grunn at morfinet er blitt håndtert som vanlig hos barn med hensyn til distribusjon, metabolisme og eliminasjon.
Det andre scenario förutsätter at det ikke har foregått noen distribusjon, metabolisme eller eliminasjon, fordi barnet har varit kritisk sykt, närmest döende.
Det andre scenariet som er et ekstremtilfelle, som neppe har foreligget i sin ytterste konsekvens”.
“ Neppe har föreligget i sin ytterste konsekvens “!
Vad mener han?
Är barnet inte avlidit? Att det inte foregått någon distribution etc? Två kryptiske föruttsättningar i en sättning.
En vetenskapsman som förutsätter. Jamen.
Och sen viser verkligheten att han är fel i sitt förut sättande.
Detta är menings-löst för mig! OK set i backspegeln.
Men hadde jag set genom vind-rutan der och då så hadde jag då och nu hävdat att netop denna situation förelåg.
Varför skrivas det då nu på tredje år om saken?
Och fyndet av urin orsakes väl också av post-mortel redistribution som sen har koncentrerat upp sig själva vad avser urin-stoff, urin-syra, creatinin, Na+, K+, etc. resulterande i urin massefylde på ??? osmolalitet ??? etc..
Det framgår inte av det material jag är i besittning av om detta ens är undersökt.
Även om jag tror det.
Och sen följer några beräkningar där åtminstone en faktor 4 kan ha smugit inn sig av den anledning att RMV inte har undersökt “blodet” under mikroskop medförande att det kan föreligga blandning av Intra Cellulär Volum ICV och Plasma Volum PV vid en Hämatokrit Hct på 75%, hhv. Faktor 2 vid hämatokrit 50%.
Och kanske även blandning av ICV från andre vävnader under nerbryttning. Medförande större faktor.
Utspädning 1: 3 ; Hct 75%, medföra ursprungs koncentration 4 gånge så hög i PV.
4 x 1,5 mikro mol / milli liter = 6 mikro mol / milli liter (~ 5,7 ).
Der är så många virtual reality fel i hela denna sak.
Men OK. Det skal inte finnas Thiopental i Plasmaet.
Men om man vill spela Dr. Jack Kevorkian:
“Jack Kevorkian's thanatron machine injected a lethal dose of potassium chloride into the patient, which caused the heart to stop functioning, after a sodium thiopental-induced coma was achieved.
A similar device, the German 'Perfusor', also uses potassium chloride as a suicide aid.[11][12]”
http://en.wikipedia.org/wiki/Potassium_chloride
tager man ett inte et visuelt lätt genkänneligt ämne som Thiopental men et neutralt utseende ämne som KaliumKlorid som desutom vill vara oerhört svårt att påvisa post-mortelt då K+ vill läcka från ICV.
Det vet man förmentligt när man har 29 års erfarenhet.
Så på tal om Orsa kompanie.
"O crassa ingenia. O caecos coeli spectatores". Stella Nova. Tycho Brahe.
“In 1573 he published a small book, De nova stella[27]”.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tycho_Brahe
Ja mannen bakom dessa ord kanske var blind på ena ögat men det spelade ingen roll för han hadde ingen optiska instrument att titta genom med det öga.
Men andra ögat var otroligt skarpt och vässad seende.
Eller som jag bruker uttrycka det:
“ Sök och du ska hitta! Men om du inte söker hittar du inte heller”!
Och då är det fritt fram för:
“ Man kan inbilla sig allt!
Men allt är inte som man inbillar sig”!
Fri fantasi bevisföring!