2010-02-08, 23:35
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Nästan ännu roligare att Bananchoklad svarar med sidhänvisning på nolltid. Snyggt tagteam. Är det inte bättre att hänvisa till sidorna i FUPen som du menar istället?

Då anklagelsen är uppenbar kan jag bara upplysa att med FUPen tillgänglig och med den bland deltagarna i denna tråden (så vitt jag kan bedöma) överlägset största vana av att läsa dylika alster så är det inte särdeles komplicerat att leta upp svaren.
Citera
2010-02-08, 23:37
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Sade "foliehatts"utnämnaren av rang. Du kastar ur dig påståenden formulerade som frågor. Nästan ännu roligare att Bananchoklad svarar med sidhänvisning på nolltid. Snyggt tagteam. Är det inte bättre att hänvisa till sidorna i FUPen som du menar istället?

Så du menar att du kan tänka dig föräldrarna som alternativa gärningsmän? mmmm tjena.

Om du hade läst mer än då och då i tråden så hade du nog sett det ja.

F ö är jag inte i team med någon - men rätt glad över att inte tillhöra mainstream i denna tråd i alla fall.
Citera
2010-02-08, 23:39
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Inte särskilt mycket. Vidare är det djupt ovetenskapligt att lägga sig längst ut på den önskade extremen av felmarginalen och säga Om det var så precis här mycket, stämmer min teori. Den som resonerar så i en vetenskaplig uppsats får den tillbakaskickad med ett hånskratt från båda bedömarna. Felmarginalen innebär att det lika gärna kan röra sig om 2500 µg/ml. Att anta att det inte var det, därför att gärningsbeskrivningen då skulle vara omöjlig, är att spänna kärran framför hästen.

Jag antar inte att så är fallet jag frågar om slutsatserna skulle kunna bli annorlunda om så var fallet, då det kan vara fallet. Man kan ju hoppas att dina hånskrattande bedömare tar sig för att begripa det de läser innan de skrattar.
Citera
2010-02-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananchoklad
Ja och skulle detta då vara ett försvar för att obstruera rättläkarens arbete?
Tidigare i tråden är det någon som skriver att rättsläkaren (Petra?) är en rätt obstinat typ som inte tål att bli emotsagd och som inte lyssnar på folk (ungefär så, kommer inte ihåg ordagrant).

Om detta stämmer så kan man

a) fråga sig hur korrekt återgivet talet om obstruktion är och

b) fråga sig om någon skulle anstränga sig överhövan för att tillgodose denna persons begäran särskilt skyndsamt och

c) fallet i sig inte var ett kriminalfall (dvs enda skälet som läkaren kände till att man skulle begära ut handlingar för var anmälan om felbehandling) så blir ju prioriteringen inte den högsta, heller?

Edit: a) Man kan fråga sig hur korrekt bild av verkligheten som återgivits, när rättsläkaren gjort gällande att läkaren obstruerat
Senast redigerad av mg-flashback 2010-02-08 kl. 23:48.
Citera
2010-02-08, 23:41
Medlem
Citat:
Hur folk reagerar inför brottsmisstankar oavsett de är skydliga eller oskyldiga dagdrivare eller proffesorer är helt omöjligt att gissa, det kan du fråga varenda människa som har praktisk erfarenhet av detta.
Men nu rörde din fråga dåliga bortförklaringar. Du fick exempel på en.
Citera
2010-02-08, 23:48
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg-flashback
Men nu rörde din fråga dåliga bortförklaringar. Du fick exempel på en.

Ok och du fick ett svar, nämligen att den slutsats du dragit (hon var förvarnad borde ljugit ihop en bättre historia) var felaktig.
Citera
2010-02-08, 23:48
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Förklara gärna hur ironi kommer i spel här?

Du fick en förklaring av mg-flashback på vad han egentligen menade med sitt inlägg.
Hans första inlägg var ett ironiserande över att barnläkaren skulle vara dum i huvudet som inte kommit på något bättre försvar än att säga att hon inte givit något pentotal alls.

D v s att det känns osannolikt att barnläkaren, om hon nu ÄR skyldig till det åklagaren anklagar henne
för, skulle komma med en historia som bara är ett nekande.

Jag såg mg-flashbacks inlägg som ironiskt och t o m en smula raljerande. Jag inser nu, precis som jag gjorde vid mitt förra inlägg, att det gick dig förbi. Jag inser också du är av en annan åsikt men jag förväntar mig ingen förklaring och behöver heller ingen.
Citera
2010-02-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ok och du fick ett svar, nämligen att den slutsats du dragit (hon var förvarnad borde ljugit ihop en bättre historia) var felaktig.
I såna fall, varför frågade du överhuvudtaget om vilka dåliga bortförklaringar som avsågs?

Då skulle du ju bara kunna upplysa oss fåkunniga om att läkare/dagdrivare/professorer inte kan komma på bortförklaringar, att det bara är en missuppfattning?
Citera
2010-02-08, 23:52
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Om du hade läst mer än då och då i tråden så hade du nog sett det ja.

F ö är jag inte i team med någon - men rätt glad över att inte tillhöra mainstream i denna tråd i alla fall.

Å jag läser nog i denna tråd så det räcker och blir över. T o m så mycket att jag kan läsa mellan raderna. Jag ser med andra ord vad du skriver. Om du sedan menar det är en annan sak.
Citera
2010-02-08, 23:53
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Då anklagelsen är uppenbar kan jag bara upplysa att med FUPen tillgänglig och med den bland deltagarna i denna tråden (så vitt jag kan bedöma) överlägset största vana av att läsa dylika alster så är det inte särdeles komplicerat att leta upp svaren.

Hur gör du den bedömningen?
Citera
2010-02-08, 23:56
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg-flashback
I såna fall, varför frågade du överhuvudtaget om vilka dåliga bortförklaringar som avsågs?

Då skulle du ju bara kunna upplysa oss fåkunniga om att läkare/dagdrivare/professorer inte kan komma på bortförklaringar, att det bara är en missuppfattning?

1 Det är alltid bra att få ett förtydligande av generella påståenden så att man lättare skall förstå den man för dialog med.

2 Jag antar att du förstod mitt inlägg men nu misstolkar det i syfte att göra någon poäng, jag lämnar det okommenterat.
Citera
2010-02-09, 00:02
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Hur gör du den bedömningen?

Helt enkelt baserat på vad folk skriver i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in