Citat:
Ursprungligen postat av Bluebook
Ja, och det verkar finnas vittnesmål på att det var exakt det som hände...7 stycken?
Nja... De säger att läkaren gav något och att barnet dog strax efteråt.
Jag är övertygad om att de skulle minnas ifall läkaren injicerat två sprutor på raken och flickan dog under tiden. Tiden är viktig här. Med de halter tiopental som fanns i analysresultatet skulle flickan rimligen dött knall och fall innan allt medel hunnit injiceras.
Om 1) läkaren gav någon slags injektion och 2) *strax efteråt* flickan dog stämmer inte händelseförloppet med att det var de aktuella mängderna tiopental som injicerades.
Citat:
Skämtar du? Tråden har 480 sidor. Kan du vara mer specifik?
Jag menar min förra kommentar till ditt inlägg.
Citat:
Kan du utveckla det. Vilka var rutinerna och vad finns det för bevis för det?
Redan i de tidiga redogörelserna för vad som hänt, finns tex redovisat i socialstyrelsens genomgång (om jag minns rätt) finns beskrivet att man ofta drar upp olika läkemedel som kan bli aktuella att använda i sprutor och har liggande lätt åtkomliga på behandlingsrummet. Ingen har betvivlat att man gjort i ordning två sprutor med tiopental och de fanns på rummet.
Efter att en patient avlidit plockar man undan alla sprutor och annat överblivet material. Så även i det här fallet. Allt läkemedel som är uppdraget i sprutor destrueras och sprutorna kastas liksom allt annat skräp.
Detta har ingen förnekat har skett och ingen av de läkare som kommenteras rutinerna har reagerat över det.