Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Om RMVs data tas på allvar så är det enda möjliga att precis mot slutet av flickans liv (de data som finns visar ju alla på svagt sluttande kurvor mot det oundvikliga under de sista timmarna) gavs en extrem volym pento - dvs hela den dos som fanns tillgänglig i rummet. Ytterligare måste provet dessutom innehållt artefakter då inte ens volymen i rummet räcker till för att förklara mätvärdet (räcker endast till ca 50% av det uppmätta värdet).
Jo men det är väl självklart? Misstanken har väl hela tiden handlat om att någon gett flickan en omdelbart dödlig dos?
Fast diskussionen om hur det uppmätta värdet kan kopplas till ingångsdosen har väl förts här och är inte helt självklar vad jag förstår? Det konstiga är ju hur tiopental öht kunde finnas i flickans kropp när det enligt personalen inte använts.
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Det är det här som gör att i vart fall jag finner läkaren som den sista misstänkta. Hon vet att en mycket mindre dos gör jobbet, hon vet att volymen är fullständigt extrem osv.
Om RMVs data så tas på allvar (vilket kan ifrågasättas) är andra personer mer troliga i mitt tycke).
Så kan det absolut vara men det är inte så konstigt att misstanken faller på läkaren i första hand. Hon hade det medicinska huvudansvaret för flickan.
En annan sak som slår mig är att det låter väldigt oansvarigt att låta så mycket tunga narkotiska preparat ligga framme obevakad i ett rum om inte sjukvårdspersonal finns där hela tiden. Brukar man göra så?