Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2022-08-19, 22:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är lite svårt att följa ditt resonemang. Vem som helst får givetvis tycka vad som helst om vem som helst (inklusive Kushner). Vad man däremot inte får göra är att posta enbart den intelligensbefriade kommentaren: "troll" som någon slags argument. Har man inga argument eller synpunkter i sakfrågan ska man ge fan i att posta. Det är så klart enligt ovan resonemang inga problem att kalla folk för vad som helst (inklusive troll) så länge man lyckas göra det inom ämnet.

För mig är det obegripligt att folk har så svårt att greppa detta.
Svårigheten för mig att begripa ligger i att jag tidigare ***** flera gånger för att göra exakt som du beskriver.
Men jag tolkar det som att det nu är fritt fram att omnämna att folk är "troll" eller "shill", om det bara ingår i ett större inlägg i ämnet.

Passerar man en gräns om man även på talar att det rör sig om ett avlönat "troll" eller "shill"?
Just "shill" implicerar väl i princip att det är någon avlönad. Och "troll" som det används idag är att betrakta som en synonom.

Eller gäller fortfarande 1.06 då?
Citera
2022-08-19, 22:20
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Svårigheten för mig att begripa ligger i att jag tidigare ***** flera gånger för att göra exakt som du beskriver.
Men jag tolkar det som att det nu är fritt fram att omnämna att folk är "troll" eller "shill", om det bara ingår i ett större inlägg i ämnet.

Passerar man en gräns om man även på talar att det rör sig om ett avlönat "troll" eller "shill"?
Just "shill" implicerar väl i princip att det är någon avlönad. Och "troll" som det används idag är att betrakta som en synonom.

Eller gäller fortfarande 1.06 då?

Du ska fokusera på ämnet för tråden. Dina inlägg bedöms utifrån i hur stor utsträckning du klarar av detta.
Citera
2022-08-19, 22:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du ska fokusera på ämnet för tråden. Dina inlägg bedöms utifrån i hur stor utsträckning du klarar av detta.
Min uppfattning är att detta inte alltid stämmer. Men att fördjupa detta verkar inte funka för de inläggen **** ur denna tråd.
Så att debattera detta känns som att boxas med en hand bakbunden. Jag förstår att det kan vara lite svårt att greppa dessa saker för dig som autist. Men det är fler än du som modererar & många har olika & ibland helt motstridiga principer för sitt "jobb".
Citera
2022-08-20, 09:41
Medlem
najass avatar
Citat:
Min uppfattning är att detta inte alltid stämmer. Men att fördjupa detta verkar inte funka för de inläggen **** ur denna tråd.
Så att debattera detta känns som att boxas med en hand bakbunden. Jag förstår att det kan vara lite svårt att greppa dessa saker för dig som autist. Men det är fler än du som modererar & många har olika & ibland helt motstridiga principer för sitt "jobb".

Det är nog så enkelt att om du inte förstår vad det innebär att hålla sig till ämnet för tråden får du försöka avhålla dig från att posta och inte bara reflexmässigt posta första bästa tanke som dyker upp i huvudet. Saknar du argument så posta inte enbart trollanklagelser, utan skippa postandet.
Citera
2022-08-20, 11:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är nog så enkelt att om du inte förstår vad det innebär att hålla sig till ämnet för tråden får du försöka avhålla dig från att posta och inte bara reflexmässigt posta första bästa tanke som dyker upp i huvudet. Saknar du argument så posta inte enbart trollanklagelser, utan skippa postandet.
Problemet här är att jag sällan postat "enbart trollanklagelser". Gör en sökning på mina varningar för 1.06 så ser du att jag inte tillåts skriva det som vartannat inlägg i Rysslandstrådarna tillåts skriva idag.
Citera
2022-08-20, 13:28
Medlem
najass avatar
Citat:
Problemet här är att jag sällan postat "enbart trollanklagelser". Gör en sökning på mina varningar för 1.06 så ser du att jag inte tillåts skriva det som vartannat inlägg i Rysslandstrådarna tillåts skriva idag.

Jag kollade dina 1.06-varningar och du förefaller mer eller mindre besatt av att kommentera och diskutera FB:are istället för trådämnet.

Citat:
Fattar du inte att detta är ett förtäckt hot, som är förödande för demokratin?
Jag är nu helt övertygad om att du är en ny Rejdar, som tagit över efter den gamla efter att han fick psykbryt, för så här korkad var han inte tidigare. Du gnällde ju själv över att du hade blivit hotad i PM, så du borde ju begripa bättre.
Vaktombyte på Gjörwellsgatan.
Citat:
Men det var lite festligt att Nyheter24 var tvungen att skicka in en infiltratör här i tråden för att peka ut vem det rörde sig om. Det gick väl lite för trögt tyckte man.

Vi inom "Fria Svenska Undersökningsgruppen" sitter givetvis med hela IP-loggen för Flashback & kommer att publicera alla kopplingar i media.
Citat:
Förmodligen rör det sig om någon gammal pojkvän eller någon som tjejen inte ville veta av under skoltiden. Rent förtal av någon som inte är att betrakta som en offentlig person.
Citat:
I sociala sammanhang, som jag givetvis inte vill gå närmare in på.
Men man märker även ibland här på Flashback att han är rätt duktigt påverkad när han skriver.
Citat:
Du verkar lite utarbetad. Du får be om en ersättare.
Men svinen på Bonniers är ju inte direkt kända för en mänsklig personalpolitik.
Citat:
Jag tycker det minskat med nya trådar på temat "Snälla killar" under året, det känns bra. Vad det beror på vet jag inte, men det kan ju vara så att det en eller ett par personer med multipla signaturer som skapade dessa. Personer som nu kanske har dött/träffat någon/inlagda på psyket eller liknande.
Däremot har temat "Jag är en kort tjej" ökat. Så det kan ju vara samma kille som växlat över på en ny besatthet.
Här hade två samlingstrådar kunnat vara användbara.
"Fördelar/nackdelar med att vara en snäll kille"
"Fördelar/nackdelar med att vara kortväxt"

Men det kanske redan finns & bara jag som har missat det.
Citat:
En nyreggad , som kommenterar en annan nyreggad.
Intressant. Det verkar nästan som om allt detta är förberett.
Tråden känns självlysande vid det här laget.
Citera
2022-08-20, 14:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag kollade dina 1.06-varningar och du förefaller mer eller mindre besatt av att kommentera och diskutera FB:are istället för trådämnet.
Ok, så detta (som postats under 10 år) tycker du är 1.06 , men "avlönade rysstroll" är ok. Bra där.
Mer kommentarer än så vågar jag mig inte på då jag vet att jag direkt blir anmäld för 0.06 , som flera gånger tidigare i tråden.
Citera
2022-08-20, 14:22
Medlem
najass avatar
Citat:
Ok, så detta (som postats under 10 år) tycker du är 1.06 , men "avlönade rysstroll" är ok. Bra där.
Mer kommentarer än så vågar jag mig inte på då jag vet att jag direkt blir anmäld för 0.06 , som flera gånger tidigare i tråden.

Vad i "håll dig till trådämnet" är det du inte förstår? Hur kan det vara komplicerat? Släpp din fixering vid att luska information kring FB:are och diskutera ämnena för trådarna.
Citera
2022-08-20, 14:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad i "håll dig till trådämnet" är det du inte förstår? Hur kan det vara komplicerat? Släpp din fixering vid att luska information kring FB:are och diskutera ämnena för trådarna.
Stort tack för din värdefulla input.
Citera
2022-10-01, 00:02
Medlem
Metaverses avatar
Upplever ni att många konton på Flashback har blivit hackade av rysstroll?

Jag tycker att jag ser fler och fler konton på Flashback som har varit inaktiva under flera år - för att sedan börja sprida rysk propaganda på Flashback dag in och dag ut.

Är det möjligt att många inaktiva konton på Flashback har blivit hackade eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2022-10-01, 00:04
Medlem
JRdTLs avatar
Ja, för hur vågar folk tycka annorlunda än dig och vad media säger? Måste ju vara någon som har betalt för att inte tro på propagandan som sprids. Måste ju vara de som blir betalda med rubler i trollfabriker.

Väx upp för fan, jävla fjant.
Citera
2022-10-01, 00:08
Avstängd
FriendlyNo1s avatar
Mitt "riktiga" konto reggades 2004, jag gjorde ett inlägg i år angående valet men innan dess så hade jag inte gjort något inlägg sedan 2012 eller 2014 tror jag. Men jag tänker precis så som du gör. Så jag vågade inte posta igen för jag förutsåg att nu kommer nog många konton bli bannade. Många Flashbackare använder TOR utan att ha något för sig. Jag använder alltid TOR eftersom jag gillar att sova gott om nätterna. Det jag vill ha sagt är att om ett inaktivt konto plötsligt börjar posta och det bara råkar vara politisk propaganda åt valfritt håll, som tydligt avviker från tidigare kontoaktivitet, då är det nog lätt att kontot hamnar i skottgluggen, särskilt om man kör TOR ovanpå det så att IP & region inte stämmer alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in