Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2009-02-22, 19:09
Medlem
Vad är det med dessa idioter som alltid skall skriva troll i alla trådar? Vad spelar det för roll om det är en troll eller inte, håll er till ämnet och diskutera det bara. Så vitt jag vet kan ALLT vara trolleri men vad spelar det för roll egentligen det enda som är viktigt är att det pågår en intressant diskussion kring ämnet.

Anledningen att jag postade denna tråden är eftersom dessa personer med mindrevärdeskomplex som alltid skall skriva troll i varje tråd tenderar att sänka nivån något oerhört genom att dra med sig en massa andra idioter som inte kan analysera ämnet själv och också börjar säga troll vilket leder till att fokus flyttas från ämnet till att försöka bevisa om det är en troll eller inte.

Så min uppmaning är SLUTA SMUTSA NER FORUMET OCH TRÅDARNA MED ERA "DET ÄR EN TROLL" INLÄGG. HÅLL ER TILL ÄMNET ELLER SKRIV INGET ALLS, FÖR VAD VI VET KAN 90% AV ALLT VARA TROLL OCH DU SOM ANKLAGAR NÅGON FÖR ATT VARA TROLL ÄR INTE I NÅGON POSITION ATT AVGÖRA VAD NÅGON ÄR.

Skitsnack eller ligger det något i detta?
Citera
2009-02-22, 19:10
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Troll?

Klart det är så, men det är ju bara att läsa och gå vidare. Jag kan inte säga att jag stör mig nämnvärt på de som skriver troll, liksom att jag inte bryr mig speciellt mycket att någon producerar trolltrådar. Visst kan dåliga trolltrådar vara sänkande för den allmänna FB-moralen och kvalitén, men det finns ju även trolltrådar som underhåller mellan varven.
Senast redigerad av Svarta.Svansen 2009-02-22 kl. 19:15.
Citera
2009-02-22, 19:10
Medlem
adampoos avatar
Troll?

Edit: OT, klart 90% av allt kan vara troll, detta är internet och inte minst flashback, tror inte de behövs en tråd för att klargöra detta då jag hoppas de flesta har koll på detta redan.
Citera
2009-02-22, 19:11
Medlem
4283s avatar
Det är väl mest för att de som ser seriöst på någons inlägg inte ska behöva ödsla sin sympatiska, hjälpsamma tid för att sedan inse att allt var i onödan.
Om någon som den gamle räven som både fått sin bror häktad, mördat sin flickväns hund, spelat bort hus och allt vad det nu var, skriver en:
"Hjälp mig, jag vill ta självmord"-tråd så är det inte särskilt troligt att han behöver den hjälpen han ber om. Därför är det bra att uppmärksamma ibland. Dock så räcker det med att en gör det.

Förresten heter det ett troll.
Senast redigerad av 4283 2009-02-22 kl. 19:13.
Citera
2009-02-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Det är väl mest för att de som ser seriöst på någons inlägg inte ska behöva ödsla sin sympatiska, hjälpsamma tid för att sedan inse att allt var i onödan.
Om någon som den gamle räven som både fått sin bror häktad, mördat sin flickväns hund, spelat bort hus och allt vad det nu var, skriver en:
"Hjälp mig, jag vill ta självmord"-tråd så är det inte särskilt troligt att han behöver den hjälpen han ber om. Därför är det bra att uppmärksamma ibland. Dock så räcker det med att en gör det.

Förresten heter det ett troll.

Skrev "en troll" som i "en trollare" något man gör istället för en fysiskfigur.
Citera
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Gissar på att många också retar sig på att folk inte vet hur man använder sök.

Postar trådar helt uppåt väggarna,då kan det väl slinka in ett och annat ord i deras trådar.
Citera
Medlem
MrCheebas avatar
Jag håller med till FULLO!
Hade jag bara haft orken så hade jag startat en sådan här tråd själv. "Troll!" är bara ett skällsord som diverse fjortisar på forumet slänger omkring sig nu för tiden. Det har helt och hållet misst sin innebörd. Förr om åren var ett troll en person som systematiskt försökte förstöra för ett forum, oftast eftersom vederbörande hade någonting otalt med de styrande. Nu kan vem som helst bli anklagad för att vara ett troll, vid minsta lilla spex.

Vad spelar det för roll om en person inte menar allvar, när en tråd förströr och roar en mängd personer? Titta bara på Aerodynamite's tråd om låten "Alltid samma känsla". Det är ju en jätterolig tråd. Ändå verkar en del sitta helt högröda i ansiktet framför skärmen och irritera sig över att han är ett "troll".

Upphör med att kalla folk troll!
Det säger jag bara! *hötta*

Edti: Glömde att klämma in ett "Folk är så jävla tråååååkiga" också.
Citera
2009-02-22, 19:17
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Vad är det med dessa idioter som alltid skall skriva troll i alla trådar? Vad spelar det för roll om det är en troll eller inte, håll er till ämnet och diskutera det bara. Så vitt jag vet kan ALLT vara trolleri men vad spelar det för roll egentligen det enda som är viktigt är att det pågår en intressant diskussion kring ämnet.

Anledningen att jag postade denna tråden är eftersom dessa personer med mindrevärdeskomplex som alltid skall skriva troll i varje tråd tenderar att sänka nivån något oerhört genom att dra med sig en massa andra idioter som inte kan analysera ämnet själv och också börjar säga troll vilket leder till att fokus flyttas från ämnet till att försöka bevisa om det är en troll eller inte.

Så min uppmaning är SLUTA SMUTSA NER FORUMET OCH TRÅDARNA MED ERA "DET ÄR EN TROLL" INLÄGG. HÅLL ER TILL ÄMNET ELLER SKRIV INGET ALLS, FÖR VAD VI VET KAN 90% AV ALLT VARA TROLL OCH DU SOM ANKLAGAR NÅGON FÖR ATT VARA TROLL ÄR INTE I NÅGON POSITION ATT AVGÖRA VAD NÅGON ÄR.

Skitsnack eller ligger det något i detta?
Med den attityden kan man ju be alla moderatorer sluta ta bort skitinlägg också, m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Precis. Om man nu har en myndig mognadsnivå¨kan man känna visst agg mot folk som tycker det är lustigt att diktera saker på internet och se hur folk reagerar. Det är helt ointressant om man inte är barn och därför förstår jag att folk blir förbannade och uppmärksammar alla på att tråden är skit genom att skriva troll.
Citera
2009-02-22, 19:19
Medlem
MrCheebas avatar
Belarius din avatar kommunicerar ju ett starkt ogillande för allt som inte "är som det skall vara".
Usch...
Citera
2009-02-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belarus
Med den attityden kan man ju be alla moderatorer sluta ta bort skitinlägg också, m.m.

Precis. Om man nu har en myndig mognadsnivå¨kan man känna visst agg mot folk som tycker det är lustigt att diktera saker på internet och se hur folk reagerar. Det är helt ointressant om man inte är barn och därför förstår jag att folk blir förbannade och uppmärksammar alla på att tråden är skit genom att skriva troll.

Jag vet inte var du är för typ men jag är inte på Flashback för att ge folk moraliskt stöd, sök dig till familjeliv om du är intresserad av att hjälpa folks själar att helas och hela din egen samtidigt, det är inget fjollforum, om det är emotionellt påfrestande att läsa deprimerande trådar om självmord och livstradegier, så är mitt tips LÅT BLI!
Citera
2009-02-22, 19:26
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Jag vet inte var du är för typ men jag är inte på Flashback för att ge folk moraliskt stöd, sök dig till familjeliv om du är intresserad av att hjälpa folks själar att helas och hela din egen samtidigt, det är inget fjollforum, om det är emotionellt påfrestande att läsa deprimerande trådar om självmord och livstradegier, så är mitt tips LÅT BLI!
Jag har inget emot vrickade trådar men jag ogillar dåliga trådar och overkliga trådar. Av samma anledning som jag inte konsumerar skönlitteratur så konsumerar jag inte påhittade trådar.
Citera
2009-02-22, 19:28
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Skicka RP på sådana inlägg då det är OT helt enkelt, så raderas de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in