2015-09-05, 12:52
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Inga barn ska hängas ut.

Det är helt otroligt hur långt vissa kan gå för att förneka att det sker förjävliga saker här.
"Det finns inga bevis, det finns inga bevis, det finns inga bevis... jag vill se polisanmälan, Orrenius ljuger..."

Herregud, det är verkligen patetiskt.

Varför är det patetiskt att kräva belägg för påståenden som kommer från en person som Orrenius, som tidigare ljugit fräckt och medvetet?
Citera
2015-09-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

Men det viktigaste undviks helt i debatten:
Hur fan visste Orrenius att tanten satt i huset just då så att han kunde ta "risken att flyga över". Hon kunde ju lika gärna ha varit hos någon av sina bekanta på Gotland som bor utspritt på ön. Allt mer pekar på att hon var satt under bevakning där någon suttit i skogen och ringt in att det var läge att komma över, knappast att någon granne någon km bort skulle ha medverkat i den operationen.

Jag undrar om det inte kan förekomma någon slags telefonavlyssning, dataintrång eller annan pejling för att lokalisera Caesar.

En känd deckarsuccéförfattare skriver utförligt om hur man kan ta sig in i andras datorer och "spegla" dem och på så sätt övervaka allt vad de gör på sina datorer. Denne kände deckarsuccéförfattare grundade en organisation mot rasism. Organisationen definierar all kritik mot nuvarande invandringspolitik i Sverige som rasism. I författarens verk finns flera exempel på hur romanfigurerna självsvåldigt bestraffar personer som de uppfattar som brottsliga.

Uppenbarligen anses Caesar som skyldig av Orrenius och hans kollega Hamrud. Hamrud råkar arbeta på just den organisation som åsyftas ovan.
Citera
2015-09-05, 13:48
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag undrar om det inte kan förekomma någon slags telefonavlyssning, dataintrång eller annan pejling för att lokalisera Caesar.

En känd deckarsuccéförfattare skriver utförligt om hur man kan ta sig in i andras datorer och "spegla" dem och på så sätt övervaka allt vad de gör på sina datorer. Denne kände deckarsuccéförfattare grundade en organisation mot rasism. Organisationen definierar all kritik mot nuvarande invandringspolitik i Sverige som rasism. I författarens verk finns flera exempel på hur romanfigurerna självsvåldigt bestraffar personer som de uppfattar som brottsliga.

Uppenbarligen anses Caesar som skyldig av Orrenius och hans kollega Hamrud. Hamrud råkar arbeta på just den organisation som åsyftas ovan.
Inte för att skrämma upp er, men jag har flera ggr i detta forum länkat till en film från en föreläsning på Göteborgs Universitets journalistutbildning som hålls av Martin Fredriksson och Robert Aschberg.

Vi snackar Researchgruppen här och det är lätt att glömma deras sannolika roll i den här affären.

I föreläsningen berättar Fredriksson (känd våldsverkare, politisk aktivist, fotbollsligist och vänsterextremist som nördat in sig på OSI och underrättelseverksamhet) om hur man efterforskar personer på nätet med utgångspunkt från de små digitala spår man lämnar efter sig, epostadresser, IP-nummer och korr-listor från myndigheter etc. Det finns verktyg för allt, numera, och man behöver inte "hacka" eller begå dataintrång för att komma ganska långt när man vill leta upp någons identitet på the webz och sedan kan man börja nysta djupare med personnumret som grund.

Man har kapacitet att processa och bearbeta stora mängder små data för att kunna lägga ett jättestort pussel med mycket blå himmel-bilder... Envishet, något aspie-syndrom, övertygelse... Och så mjukvaran eller dess online-motsvarighet.

Orrenius och Hamrud är kompisar med Researchgruppen. De prenumererar på deras tjänster. De går på samma fester och har förmodligen knullat runt med samma personer i den inavlade och sektliknande klick som utgör Sveriges egentliga makthavare. Så klart att Caesar skulle tystas! En sådan kan man inte ha lös! Hon är verbal och duktig skribent. Spelar ingen roll att hon skriver på en dansk blogg och kanske läses av något hundratal personer i Sverige, hon ska hålla käften! Och andra ska lära sig vad som händer när man jävlas med gramsci-vänstern!!
Citera
2015-09-05, 14:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Inga barn ska hängas ut.

Det är helt otroligt hur långt vissa kan gå för att förneka att det sker förjävliga saker här.
"Det finns inga bevis, det finns inga bevis, det finns inga bevis... jag vill se polisanmälan, Orrenius ljuger..."

Herregud, det är verkligen patetiskt.

Det kanske känns jobbigt att förstå att vissa av ens meningsfränder är mordhotande idioter, men försök. Tror du verkligen inte att han har blivit hotad? Ser du inte på stämningen att detta är högst troligt?

Killen påstår att han hade telefonen på flera nätter i rad och att det hela tiden ringdes in nya hot. Han var helt slut, sade han.

Varför stängde han då inte av telefonen? Man får en känsla av att han har glidit på sanningen, eller hur?
Citera
2015-09-05, 14:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Killen påstår att han hade telefonen på flera nätter i rad och att det hela tiden ringdes in nya hot. Han var helt slut, sade han.

Varför stängde han då inte av telefonen? Man får en känsla av att han har glidit på sanningen, eller hur?
Citat:
Jag förmår inte att stänga av telefonen. Jag vill veta vartåt det blåser. Jag har skrivit om extremism i 15 år och mitt skydd har alltid varit öppenhet. Jag har svarat, samtalat. Försökt förklara mina journalistiska utgångspunkter och bli till en människa i hatarens ögon.
Han förklarar ju varför.
Citera
2015-09-05, 15:01
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han förklarar ju varför.

När sade han detta då?

Citat:
Jag har svarat, samtalat. Försökt förklara mina journalistiska utgångspunkter och bli till en människa i hatarens ögon

Sicket skitsnack. Efterhandskonstruktion när han fått frågan om varför han inte stängde av.

Men att han är för öppenhet är ju bra, för då kan han lägga ut loggen så vi ser antalet samtal, tidpunkt och samtalslängd.
Senast redigerad av Eerieye 2015-09-05 kl. 15:19.
Citera
2015-09-05, 15:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Att JC vid upprepade tillfällen fått hembesök av journalister är ingen paranoid tanke. Den har bekräftats av de inblandade journalister. De artiklar som sedan skrivits visar på att man haft för avsikt att sänka JC som person. Svårt att se hennes tolkning som felaktig.

Hon är långtifrån udda genom att betrakta elallergi som ett reellt problem. Vid tidpunkten då hon verkar varit som aktivast gällande elallergi, var det ett hett ämne bland en hyggligt stor del av befolkningen.

Här en motion från 4 socialdemokratiska riksdagsmän från 1992, där man kräver:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Sakerhetsbestammelser-kring-ma_GG02N402/?text=true

Idag har vi ett par riksdagsmän från miljöpartiet som på fullt allvar tror på elallergi, en är t o m styrelsemedlem i elallergikernas riksförbund.

Vad gäller amalgamet som JC även anser sig drabbad av, så förbjöds det 2009. Inte av hälsoskäl, utan av miljöskäl. Att ett stort antal svenskar var oroade, bytte ut sina lagningar och kände sig allmänt vissna kan säkert även ha bidragit till förbudet.
Som kuriosa kan nämnas att den forskare och läkare som skrev ett stort antal intyg gällande amalgamrelaterade besvär och anlitades av Socialstyrelsen, själv satt med en papperskorg tillverkad av metallnät på sitt huvud för att undvika strålningen från sin dator när han skrev intygen, enligt hyggligt tillförlitliga uppgifter som jag fått ta del av.

Sammantaget finns det personer i ett ganska stort antal, som delar JC:s uppfattning att elektromagnetiska fält och kvicksilver i tandlagningar kan påverka hälsan. De finns i alla samhällsskikt, och deras övriga åsikter och gärningar behöver inte per automatik vara uppåt väggarna. Men det är en utmärkt utgångspunkt om man vill håna, förminska och klandra personen i största allmänhet, vilket media utnyttjar gällande JC.

Är för egen del övertygad om att de här sjukdomarna inte existerar utan symptomen de beskriver kan ha andra förklaringar, men man kan för den skull inte idiotförklara de som anser sig drabbade.

Det var stort, det där, runt 1990. Statliga myndigheter, meriterade forskare och storföretag var oroade och satsade stora pengar på att undersöka hur det förhöll sig.

Det hela mynnade ju ut i ett antal naturliga förklaringar men det var i allra högsta grad befogat att göra alla de där utredningarna och undersökningarna.
Citera
2015-09-05, 18:24
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Har nog aldrig läst så mycket SD-hat på länge som dagens DN. Dessutom en ledare som förespråkar fri invandring. Överdrifterna är numera legio i DN. Det är väl ingen tvekan om vilka som ska få synas och höras i media i Sverige enligt DN. DN-journalisterna vill framstå som flyktingar och invandrares bästa vän men efter arbetsdagen kan de tryggt dra sig tillbaka till sina exklusiva bostadsrätter på Södermalm och innerstan långtifrån förorten där miljonprogrammen och flyktingförläggningarna står som spön i backen.
Citera
2015-09-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

I sitt inlägg i dagens DN ger han ju en tänkbar förklaring. Han har "bara en enda telefon". Stackars krake. DN måste betala honom dåligt om han inte har råd med en privat telefon. Det finns ganska billiga.
Citera
2015-09-05, 19:05
Medlem
ensånTyrjaghars avatar
Den gode humanisten Orrenius skriver
Citat:
Jag har svarat, samtalat. Försökt förklara mina journalistiska utgångspunkter och bli till en människa i hatarens ögon

Han är en människa och hataren är väl bara en hatare då?
Citera
2015-09-05, 19:23
Medlem
duqus avatar
Det är känt att de största skitkastarna och lismarna finns inom mediabranshen när man ser på olika arbetsplats-konflikter, inräknat alla yrkesgrupper i Sverige.

Blev därför inte speciellt förvånad när jag kollade upp vilka som satte igång drevet mot Julia direkt efter Expressens publicering. En av de första blev Ann Helena Rudberg som på sin blogg den 2/9 skev kort efter publiceringen:

Ann Helen rudberg var tidigare kollega till "Julia", helt klart hade dom 2 oavslutade affärer med varandra.
Ser man till hur Ann skriver och hennes track-record, är det en sorglig läsning:
(FB) Ann Helena Rudberg?

Forskar man i vem och vilka som lurpassade på Julia när hon satt i buschen hittar vi en stark kandidat som bor c:a 5 mil från hennes hus, och har intressen i samma lokala föreningar, den kvinnan har extremt starka anti-SD talanger och heter Eva Bofride, hon fick dock nyligen smaka på Afa:s sätt att se på demokrati:

Annika Hamrud som fick uppdraget att sänka "Julia" och gjorde detta med stor glädje drog dagen efter till Washington och gick under jorden, hon kunde hålla käften i 3dar, sen fick hon återfall på twitter: https://twitter.com/ahamrud
Eftersom Hamrud är i D.C så har Avfm fått tips om detta, det var dom som utfärdade en belöning på 1000usd på de personer som låg bakom SCUM-manifestet tidigare, ska bli intressant och se om dom får närkontakt med varandra i D.C.....
Citera
2015-09-05, 20:11
Medlem
Dofternas avatar
Ytterligare en person bekräftar min teori, Jöberger var svårjobbad.
Tjötkärring tror jag den medicinska termen är.
"Ja naturligtvis var det Barbro Jöberger alias Julia Caesar som har blivit så rabiat på gamla dagar. Hon förbjöds till sist av chefredaktör Christina Jutterström att skriva om amalgam. Har själv gjort något reportage om elöverkänsliga, men begrep aldrig vad det handlade om riktigt. Om det var fysiskt eller psykiskt. Barbro Jöberger var en riktig bråkstake på den tiden. Jobbig typ. Det finns alltid sådana bland journalister. Också på DN fanns de och många tilläts gå dit de ville, eller blev inte längre publicerade, fast de gick omkring som inventarier. Men sådant har inte företaget råd med längre. Men amalgam används inte numera. Här kan ni slå upp Barbro Jöberger i DN:s arkiv. Hon uträttade inte så mycket under de många år hon var på DN. En sorglig historia."
Källa: http://annhelenarudberg2.blogspot.se...okrat.html?m=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in