Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
Men nu blev denna person avstängd, och det var ju bra eftersom trollandet förmodligen fortsatte. Tack! Men jag frågar er andra som trollar. Varför ska vi ta oss tid att försöka hjälpa er om ni ber om råd, och vi har slösat bort tid och energi på problem som egentligen inte existerar? Det gör att man sedan drar sig för att hjälpa andra om man misstänker att det är en trolltråd. Varför lura oss för ert eget nöjes skull? Eller är ni mytomaner, och gör samma sak när ni pratar med folk, och hela ert liv består av en enda stor lögn? Ett mycket dåligt självförtroende, och därför så hittar ni på en historia för att verka intressanta?
Det bottnar givetvis i att man inte tar Flashback på allvar eller ser det som ett ställe för verklig diskussion, utan som ett kul ställe där man tävlar i galna historier, och ser vem som får största tråden.
Det kan man ju tycka är harmlöst, men jag får en jävligt dålig känsla i magen när jag läser trådar från unga snubbar som tar antalet trådstarter om ett ämne på Flashback, som ett kvitto på att ett problem existerar i verkligheten.
Jag ser det faktiskt som ett av de större problemen med Flashback. Total yttrandefrihet gagnar alltid sanningen, men bara så länge man får ifrågasätta det som sägs. Som det är just nu kan en person presentera en storslagen lögn, som andra användare tvingas ta för sanning eller avstå från att kommentera.