Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2023-08-09, 19:01
Medlem
Alla dessa über-vänsterkonton som startas, är hyperaktiva i 6 mån till ett år för att sedan dö, och ett nytt über-vänsterkonto tar vid med exakt samma retorik - det måste ju vara en och samma person. Nån stackare utan liv och åsikter utanför vänsterbubblan.

Man undrar hur det känns att inte vara en hel person utan bara ett skal som fylls av politiska trender.
Citera
2024-05-22, 18:00
Medlem
Vad är syftet med alla dessa trolltrådar?

Är det för att livet är tråkigt? Mytoman? Tidsfördriv? Eller bara roligt om någon blir lurad, och skriver ett seriöst svar?
Citera
2024-05-22, 18:10
Medlem
OneTaps avatar
dom får säkert betalt av främmande makt eller SD för o fördärva de svenska folket med sina troll inlägg :P
Citera
2024-05-22, 18:12
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Är det för att livet är tråkigt? Mytoman? Tidsfördriv? Eller bara roligt om någon blir lurad, och skriver ett seriöst svar?
Gissningsvis att trolla.
Idiottrådar för att starta konstiga debatter om något påhittat problem är väl en sak, men när hundra trollkonton genast hänger på i alla trådar om hur kriminella invandrare är tycker jag personligen är värre. De har ju en medveten agenda att påverka opinionen.
Citera
2024-05-22, 18:24
Medlem
Citat:

I mitt fall var det sysslolöshet och ett behov av bekräftelse från andra att jag överhuvudtaget existerade. Jag hade ett trollkonto för flera år sedan och postade bland annat dessa legendariska trådar:

(FB) Hjälp med att flytta hemifrån? 56 år

(FB) Varför backar kvinnor när de får höra att man bor hos mamma?

Det var längesen jag tappade bort lösenordet till detta konto så jag kan aldrig använda det igen.
Citera
2024-05-22, 18:31
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
I mitt fall var det sysslolöshet och ett behov av bekräftelse från andra att jag överhuvudtaget existerade. Jag hade ett trollkonto för flera år sedan och postade bland annat dessa legendariska trådar:

Det var längesen jag tappade bort lösenordet till detta konto så jag kan aldrig använda det igen.

Du trollade ju med stil, du får lära upp dagens flashbacktroll så trådarna blir roliga, begripliga och någorlunda trovärdiga.
Citera
2024-05-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Du trollade ju med stil, du får lära upp dagens flashbacktroll så trådarna blir roliga, begripliga och någorlunda trovärdiga.

Tack! Ja, det var litegrann som att skriva en novell och få omedelbar respons av läsarna.
Citera
2024-05-22, 18:44
Moderator
Carlboms avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2024-05-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear

Men nu blev denna person avstängd, och det var ju bra eftersom trollandet förmodligen fortsatte. Tack! Men jag frågar er andra som trollar. Varför ska vi ta oss tid att försöka hjälpa er om ni ber om råd, och vi har slösat bort tid och energi på problem som egentligen inte existerar? Det gör att man sedan drar sig för att hjälpa andra om man misstänker att det är en trolltråd. Varför lura oss för ert eget nöjes skull? Eller är ni mytomaner, och gör samma sak när ni pratar med folk, och hela ert liv består av en enda stor lögn? Ett mycket dåligt självförtroende, och därför så hittar ni på en historia för att verka intressanta?
Senast redigerad av Newton555 2024-05-24 kl. 00:20.
Citera
2024-06-12, 09:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Men nu blev denna person avstängd, och det var ju bra eftersom trollandet förmodligen fortsatte. Tack! Men jag frågar er andra som trollar. Varför ska vi ta oss tid att försöka hjälpa er om ni ber om råd, och vi har slösat bort tid och energi på problem som egentligen inte existerar? Det gör att man sedan drar sig för att hjälpa andra om man misstänker att det är en trolltråd. Varför lura oss för ert eget nöjes skull? Eller är ni mytomaner, och gör samma sak när ni pratar med folk, och hela ert liv består av en enda stor lögn? Ett mycket dåligt självförtroende, och därför så hittar ni på en historia för att verka intressanta?

Det bottnar givetvis i att man inte tar Flashback på allvar eller ser det som ett ställe för verklig diskussion, utan som ett kul ställe där man tävlar i galna historier, och ser vem som får största tråden.

Det kan man ju tycka är harmlöst, men jag får en jävligt dålig känsla i magen när jag läser trådar från unga snubbar som tar antalet trådstarter om ett ämne på Flashback, som ett kvitto på att ett problem existerar i verkligheten.
Jag ser det faktiskt som ett av de större problemen med Flashback. Total yttrandefrihet gagnar alltid sanningen, men bara så länge man får ifrågasätta det som sägs. Som det är just nu kan en person presentera en storslagen lögn, som andra användare tvingas ta för sanning eller avstå från att kommentera.
Citera
2024-09-06, 22:57
Medlem
StoreSvartes avatar
Hur kan ryss-spammarna få fortsätta hålla på?

Man kollar Nya ämnen och där har det plötsligt spammats en massa trådar med super-clickbait titlar och de börjar alltid med detta efterblivna meddelande:

Citat:
Du läser detta meddelande - pga bara spam kan bryta igenom järnridån av svensk propaganda och censur! Ukronazi-moderatorer bernad_law och farbror_barbro fortsätter att ta bort all information från forumet om ryssarnas framgångar och den ukrainska terroristregimens brott. Så jag fortsätter att lära dem om yttrandefrihet och demokratiska värderingar:

Jag förstår att trådarna tas bort och dessa konton blir avstängda. Men det här har ju pågått hur länge som helst nu. Att hitta en teknisk lösning för att få bort dessa spammare borde ju vara busenkelt. Varför pågår det här förfarande?
Citera
2024-09-06, 23:00
Medlem
Rumpkorvens avatar
De finns ju i alla trådar om ryssland. Det är AI-robotar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in