2011-05-12, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cuttyflam
slår mitt rekord idag med en hel vecka nykter på några år (med hjälp av antabus). känns otroligt 'bra' men panikattackerna och drömvärlden man vandrar runt i försvinner ju inte. ger det en vecka till! (som doktorn rekommenderade)

Så din doktor menar på att om några veckor inte hjälper så ska du börja supa igen?

Jag är oerhört bäng.
Citera
2011-05-13, 18:57
Medlem
Nykter 14 dagar nu. Så fruktansvärt skönt. Ska aldrig mer röra en droppe. Var i kontakt med RIA och det hjälpte för mig. Fick mig en väckarklocka. Kämpa på ni som försöker där ute. Det går!
Citera
2011-05-14, 17:08
Medlem
känns väldigt skumt att sova nykter, kan ej skilja på verkligheten och drömmar
Citera
2011-05-14, 18:28
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag är inne på min åttonde vita vecka. Inte från alkoholberoende, men från en för hög nivå på drickandet. Mår riktigt bra av det och tänker köra på ett tag till, men frågan är: hur hålla sig nykter över Valborgshelgen? Känns som om man får låsa in sig för att inte frestas nästan...
Du inser att du säger emot dig själv va? Bättre att erkänna för dig själv så du kan göra framsteg.

Lycka till allihopa härinne!
Citera
2011-05-15, 07:23
Bannlyst

Tack för bra skriven text. Har också varit där, nästan. Känner att jag är på väg dit som vuxen. Jag vill inte!! Jag fixar det inte längre måste ha hjälp! Hur och var och när??
Citera
2011-05-15, 14:57
Medlem
Efter min senaste miserabla karatefylla så kände jag igen mig i följande citat av den gamle "fullblods-alkisen" Charles Bukowski:

"Drinking is an emotional thing. It joggles you out of the standardism of everyday life, out of everything being the same. It yanks you out of your body and your mind and throws you against the wall. I have the feeling that drinking is a form of suicide where you're allowed to return to life and begin all over the next day. It's like killing yourself, and then you're reborn. I guess I've lived about ten or fifteen thousand lives now."

Kändes som att jag höll på att gå under av den sista fyllan. Både kroppsligt och mentalt.
Nu blir det en jävligt lång paus på mitt drickande. Har inte druckit på en vecka och börjar så sakteliga återhämta mig.
Citera
2011-05-15, 15:29
Medlem
Jag har vart nykter i 7 månader på tisdag, och dricka igen existerar inte i min värld, för jag vet bara vilket jävla kaos det blir. En, max två fyllor skulle fungera, sen är det körd, konsekvenserna kommer som ett brev på posten o jag hamnar garanterat på gatan, sen i kistan...
Citera
2011-05-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimple

Tack för bra skriven text. Har också varit där, nästan. Känner att jag är på väg dit som vuxen. Jag vill inte!! Jag fixar det inte längre måste ha hjälp! Hur och var och när??

Ingen fara.
Du kan testa att gå till psykolog eller liknande.
Du kan även prata med mig, bara till att skriva ett pm.
Citera
2011-05-20, 22:04
Medlem
Marighellas avatar
Helvete. Jag som hade tänkt att skriva lite i tråden tidigare idag och nu sitter man här dyngrak som vanligt. Den enda skillnaden är väl att ett par dagars sömnlöshet börjar ta ut sin rätt, annars är allt som vanligt.

Äsch, kanske skriver ett inlägg imorgon om inte ångesten tar död på mig i vanlig ordning.

Sup snällt ni som gör, keep it up ni som inte gör.

M
Citera
2011-05-21, 08:52
Medlem
Flickidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Efter min senaste miserabla karatefylla så kände jag igen mig i följande citat av den gamle "fullblods-alkisen" Charles Bukowski:

"Drinking is an emotional thing. It joggles you out of the standardism of everyday life, out of everything being the same. It yanks you out of your body and your mind and throws you against the wall. I have the feeling that drinking is a form of suicide where you're allowed to return to life and begin all over the next day. It's like killing yourself, and then you're reborn. I guess I've lived about ten or fifteen thousand lives now."

Låter mer som någon som röker DMT eller högdostrippar tycker jag ...

Nosecandy: Grymt bra, typ varit nykter lika länge. Dock så kan jag inte säga att "supa igen" inte existerar i min värld. Alltså, ska göra allt jag kan för att motstå min älskade alkohol. Men det är trots det möjligt att jag nån gång åker dit igen. Grejen är ju att jag började dricka (för mycket) av en anledning en gång i tiden. Tror inte jag "löst" den anledningen, än....
Citera
2011-05-21, 09:18
Medlem
Jag kommer få uppleva min 2:dra nyktra sommar.

Har blivit otroligt förändrad sen jag tog min sista droppe för lite mer än 1 år sen.Jag är inget vrak som jag var förra året...
Citera
2011-05-23, 13:35
Medlem
Flickidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
Jag kommer få uppleva min 2:dra nyktra sommar.

Har blivit otroligt förändrad sen jag tog min sista droppe för lite mer än 1 år sen.Jag är inget vrak som jag var förra året...

Aaah fyfan vad härligt. Sommaren måtte vara den bästa årstiden att vara nykter på (och den jobbigaste kanske?). Blir min första sommar helnykter. Ser fram emot det. Mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in