Tack för en givande tråd!
Jag har druckit för mycket sen jag var 16 år ungefär och är nu strax över 30. Har hamnat i många farliga situationer och ställt till med allt möjligt idiotiskt under fyllan. Har absolut inget dagligt sug efter alkohol men kan helt enkelt inte dricka med måtta. Har haft flera vita perioder mha antabus (dock ej övervakat av läkare) och det har känts fantastiskt bra. Inga problem med att hitta på roliga saker och umgås med folk nykter osv.
MEN samma jävla sak händer alltid. Efter en tid av nykterism mår jag så väldigt bra och har helt glömt bort all smärta supandet för med sig. Så jag anser mig kunna sluta med antabus och "fira" lite. Så nu ligger jag i sängen efter en natt med minnesluckor och nedspydd jacka, efter en förmodat "rolig" utekväll. Dessutom somnade jag på tunnelbanan och vaknade vid fel station av att en vilt främmande snubbe smekte mig på låret.

Känns nattsvart just nu och tänker börja med antabus igen imorgon.
Utåt sett är jag en "normal" och städad medborgare, men mitt förhållande till alkohol är fan inte normalt nånstans.
Nu när jag läser vad jag skrivit känns det totalt jävla idiotiskt att jag fortsätter lura mig själv att jag kan dricka som "vanliga" människor. Funderar på att brodera en bonad med mina topp 10 smärtsammaste alkisminnen för att sätta upp på väggen, som en påminnelse
Min fråga: Hur gör ni för att inte lura er själva att ni kan börja dricka igen?