2012-01-25, 13:07
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropic2012
Grattis till första månaden

Måste ha missat denna, man tackar!
Citera
2012-01-25, 17:29
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Av vilken anledning hamnade du på St. Görans, om du är villig att dela med dig vill säga?

Alkoholmissbruk. Snuten tvingade med mig ^^
Senast redigerad av sjpatrik 2012-01-25 kl. 18:16.
Citera
2012-01-25, 21:09
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Alkoholmissbruk. Snuten tvingade med mig ^^

Okej, men hur håller du dig nu, nykter eller ha du trippat ner på drickandet?
Citera
2012-01-26, 17:25
Medlem
linuszs avatar
Är som tidigare sagt inlagd på psyk, och nu har min kurator kollat upp en aa-grupp för yngre här i närheten. Dom har möte nu på lördag och hon har gett mig råd om att gå dit
Jag är tveksam, speciellt för jag aldrig vatt på aamöte och dessutom reagerade jag på att mötet var i en församlingslokal... är det någon som har erfarenhet av aa som hade kunnat dela med sig till mig? Vet egentligen ingenting om det!
Citera
2012-01-26, 19:10
Medlem
det dem har att erbjuda: skit.
Citera
2012-01-27, 16:03
Medlem
Crackiesmallss avatar
Jaha, då tog man ett återfall då... Jobba hårdare den här gången, fan vad jag mår illa idag...
Citera
2012-01-27, 17:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusz
aa-grupp för yngre här i närheten. Dom har möte nu på lördag och hon har gett mig råd om att gå dit

Traska dit och lyssna, kanske det är nåt för dig - eller inte. Du har väl inget att förlora, mer än lite tid.
Citera
2012-01-28, 22:03
Medlem
basseakers avatar
Inte en droppe sen nyår idag, har slutat röka med.

Jag vet inte om jag tänker vara nykter livet ut men än så länge funderar jag på att inte dricka en droppe fram tills på sommaren.

Det jag söker är inte ett liv utan alkohol utan ett liv där jag har kontrollen över alkoholen och inte tvärtom.

Tycker inte det varit så svårt, jag hittade min motivation i att träna, har nu ett schema på sex dagar i veckan. Jag tränade och drack förut men ja vill inte förstöra en hel veckas träning bara för att jag ska kunna dra några öl och få baksmälla. Vad är alkoholen värd egentligen?

Inte ett jävla piss, drogfri är jag också.
Citera
2012-01-29, 01:29
Medlem
diskretpunkts avatar
nyktert sen 11 november 2011. snart 3 månader. inte samma förväntningar och pyrande känsla i kroppen på fredagsförmiddagen längre, men så jävla skönt att slippa vakna på morgonen och ringa runt efter vittnesuppgifter och ligga förstörd i ångest på söndagen och resten av veckan innan samma procedur upprepas. Fyfan vad jag är genuint imponerad av dom som faktiskt kan hantera spriten, shotta osv utan att helvetet brakar lös. men men.
fan det har gått kanske 4 månader sen senaste skandalfyllan och jag har fortfarande ångest över 4-5 fyllor som jag ältar i huvudet som hänt de senaste året. hur glömmer man och går vidare utan att älta och fundera och ha dåligt samvete konstant över hur man bettett sig under rusets gång?

har konstant ångest över skit man (tror ha) gjort osv.
hemska, hemska sprit. aldrig mer.
Citera
2012-01-29, 16:19
Medlem
linuszs avatar
Idag har jag varit nykter i en hel månad.
Shit, trodde man aldrig. Undrar om det överhuvudtaget hänt sedan jag fick min första fylla...

Fortfarande en enorm kamp mot alkoholen,
har dock extrema hinder då jag är inlagd på psyk, går på antabus, revia och campral.

Jag ställde frågan tidigare om folk har någon erfarenhet av AA,
undrar även lite om folk har något att säga om behandlingshem, och hem som använder sig av tolvstegsprogrammet? Så fort soc fått tummen ur röven och fixat mig en socialsekreterare så kommer nog behandlingshem vara det som erbjuds mig.

Vad man lätt byter ett beroende mot något annat,
beundras dem som kan hitta ett bra alternativ till alkohol.
Citera
2012-01-29, 17:12
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusz
Idag har jag varit nykter i en hel månad.
Shit, trodde man aldrig. Undrar om det överhuvudtaget hänt sedan jag fick min första fylla...

Fortfarande en enorm kamp mot alkoholen,
har dock extrema hinder då jag är inlagd på psyk, går på antabus, revia och campral.

Jag ställde frågan tidigare om folk har någon erfarenhet av AA,
undrar även lite om folk har något att säga om behandlingshem, och hem som använder sig av tolvstegsprogrammet? Så fort soc fått tummen ur röven och fixat mig en socialsekreterare så kommer nog behandlingshem vara det som erbjuds mig.

Vad man lätt byter ett beroende mot något annat,
beundras dem som kan hitta ett bra alternativ till alkohol.

Big ups för att du klarat en månad.

Hitta en hobby eller aktivitet som kan ta upp mycket utav din fria tid. För mig var svaret träning för dig kanske svaret är att måla, vem vet. När man hittar något som faktiskt är jävligt kul att göra är det inte så svårt att välja bort alkoholen.
Citera
2012-01-31, 06:00
Medlem
diskretpunkts avatar
fan ibland kommer suget. är det någon mer som kan känna det där suget, en regning lördag eftermiddag och söndagen kryper sig på, att bara ställa ett iskallt fyllt ölflak på bordet och dricka tills det svartnar och man trillar omkull? fyfan va man saknar det 3 månader nu iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in