2009-08-25, 22:14
Medlem
Jag överför en hel del på alkohol tyvärr, det lättar tillfälligt.

Det är dagens restriktiva system som gör det, man ska helst inet få ut nåt ämne som kan vara beroendeframkallande eller tom missbrukarbenäget.

Fast man kör år utan att öka dosen så skiter de i en, så det slutar i spriten när de ständigt ändrar läkare med sin egna förbannade moral.

Du får inte käka lite benso för det kan vara farligt, vidaresänd till supa flera ggr i veckan typ.

Systemet på psyksidan är åt helvete helt enkelt, jag jobbar heltid nu men de är ändå restriktiva och tror jag flummar på skiten, så jag får supa i veckorna och sen klarar jobbet med.

Tyvärr har jag anlag för gikt så jag blir halt efter vissa tunga fester, så det hindarar allt för högflygande grejor.

Jag är väldigt besviken på att de bara kan viffta bort en som ett barn fast man testat och gått terapier mm och allt fins där i journalerna.

Vad är bäst, jag med rätt mängd Stesolid och heltidsjobb eller helt uten och supa varannan dag för att överleva och förmodligen förlora jobb och alltihop?

Vem fan har lärt upp dessa jävla idioter?
Citera
2009-08-25, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Jag överför en hel del på alkohol tyvärr, det lättar tillfälligt.

Det är dagens restriktiva system som gör det, man ska helst inet få ut nåt ämne som kan vara beroendeframkallande eller tom missbrukarbenäget.

Fast man kör år utan att öka dosen så skiter de i en, så det slutar i spriten när de ständigt ändrar läkare med sin egna förbannade moral.

Du får inte käka lite benso för det kan vara farligt, vidaresänd till supa flera ggr i veckan typ.

Systemet på psyksidan är åt helvete helt enkelt, jag jobbar heltid nu men de är ändå restriktiva och tror jag flummar på skiten, så jag får supa i veckorna och sen klarar jobbet med.

Tyvärr har jag anlag för gikt så jag blir halt efter vissa tunga fester, så det hindarar allt för högflygande grejor.

Jag är väldigt besviken på att de bara kan viffta bort en som ett barn fast man testat och gått terapier mm och allt fins där i journalerna.

Vad är bäst, jag med rätt mängd Stesolid och heltidsjobb eller helt uten och supa varannan dag för att överleva och förmodligen förlora jobb och alltihop?

Vem fan har lärt upp dessa jävla idioter?

Ja fyfan för dessa idioter, att de inte ser upp och lyssnar till en sådan vis man som dig! Fyfan för systemet som inte ger dig massor av benso, nu måste du suupa istället!
Citera
2009-08-25, 22:54
Medlem
Jag tror herrn inte vet vad psykisk ångest och liknade innebär?

Vad tror du skadar min kropp minst, 5mg Stesolid eller en kvarting om dagen?

Skoja gärna vidare i ditt friska liv, du vet vi ljuger allihop som har problem på det psykiska planet.

Drämm till på riktigt nu då...........
Citera
2009-08-26, 00:05
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Jag tror herrn inte vet vad psykisk ångest och liknade innebär?

Vad tror du skadar min kropp minst, 5mg Stesolid eller en kvarting om dagen?

Skoja gärna vidare i ditt friska liv, du vet vi ljuger allihop som har problem på det psykiska planet.

Drämm till på riktigt nu då...........

Att vilja bli nykter galler ju benso och stesolid ocksa, kanns kanske som om dina kommentarer hor battre hemma i psykologi/psykriatri tradar, men ok, skall inte hacka pa det. Men vad ar det du vill diskutera? Att det ar synd om dig? OK, det ar synd om dig. Psykiska problem ar ett helvete, och varden suger. Farligare med sprit an med mediciner? Kanske, men det ar subjektivt. Vad mer?
Citera
2009-08-26, 12:16
Medlem
Du har rätt, jag gled bort helt där, misslyckat inlägg.

Tyckte väl synd om mig så att säga, egentligen vill jag inte ta till alkohol för självmedicinering, men denna tråd är ju om att sluta supa.

Hoppas ni lyckas iaf, det är en allvarlig sak.
Citera
2009-08-26, 12:24
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag lider av panik/dödsångest och kan därför inte sluta supa, eftersom alkoholen gör mig lugn. Jag skulle vara evigt tacksam om någon kunde tipsa mig om hur jag kunde bli kvitt panikångesten och som en följd av det kunna leva ett nyktert liv. Jag har testat olika mediciner som psyk har föreslagit mig men tabletterna har snarare förvärrat symptomen. Tillochmed i bipacksedlarna har det stått att "biverkningar kan vara ökad ångest och hjärtklappning". Vad fan ska man med mediciner till då?

Alkoholen är tamejfan det bästa lugnande medel som finns. Det har tillochmed min tidigare behandlingsassistent skrivit under på (som själv har haft alkoholproblem).

Skulle vara helskönt om man kunde klara att leva ett nyktert liv, men hur?
Citera
2009-08-26, 12:42
Medlem
Motion ska väl funka positivt, men har man svår ångest så blir man ju handlingsförlamad tycker jag så det blir lite moment 22 där tyvärr.

Jag har inte lika stora problem som dig, men tyvärr tar jag till alkohol jag med, det hjälper ett tag iaf, men man tänker ju på var det ska sluta, man vill ju inte bli beroende av det och det är ju skadligt.

Jag klarar mig annars på stesolid, men läkare verkar tävla om att inte skriva ut sånt så det är inte lätt att få ut fast jag aldrig uppvisat att jag ökat dosen på nåt sätt.

Äsch fan jag har skitjobbigt emellanåt, jag vet inte hur man botar panikångest, för mig kommer det och går, jag har aldrig fått några svar heller, de vet inte vad som orsakar det hela och har därför svårt att säga nåt om det.
Jag gissar att jag får leva med det, som tur är så kan jag nästan vara fri från det i månader ibland innan det slår klorna i mig igen en ny period, annars vet jag inte hur länge jag skulle orka leva med det då det är fruktansvärt hindrande och jag tycks vara en svår patient som svarar dåligt på SSRI.
Citera
2009-08-26, 14:25
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jag lider av panik/dödsångest och kan därför inte sluta supa, eftersom alkoholen gör mig lugn. Jag skulle vara evigt tacksam om någon kunde tipsa mig om hur jag kunde bli kvitt panikångesten och som en följd av det kunna leva ett nyktert liv. Jag har testat olika mediciner som psyk har föreslagit mig men tabletterna har snarare förvärrat symptomen. Tillochmed i bipacksedlarna har det stått att "biverkningar kan vara ökad ångest och hjärtklappning". Vad fan ska man med mediciner till då?

Alkoholen är tamejfan det bästa lugnande medel som finns. Det har tillochmed min tidigare behandlingsassistent skrivit under på (som själv har haft alkoholproblem).

Skulle vara helskönt om man kunde klara att leva ett nyktert liv, men hur?

Alkohol kanske gor dig lugnare, men paniken och angesten blir varre nar den gar ur kroppen, och sa maste du dricka mer, etc etc. Det ar inte bra att medicinera med alkohol. Det har jag sjalv gjort i 14-15 ar, men ar nu nykter sedan ett ar (pa sondag).
Citera
2009-08-26, 14:28
Medlem
ReadAllTheSignss avatar
Nykter två veckor idag.. stolt men jag kan inte supa längre!!!!!!!
varje gång jag har supit senaste halvåret har jag fått en Panikattack dagen efter dom kommer alltid på eftermiddagen och det är jävligt irriterande det är inte ens värt och supa om man ska få attacker varjegång dagen efter.. nån som vet vad det beror på? ångest? uttorkning?
Citera
2009-08-26, 16:12
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReadAllTheSigns
Nykter två veckor idag.. stolt men jag kan inte supa längre!!!!!!!
varje gång jag har supit senaste halvåret har jag fått en Panikattack dagen efter dom kommer alltid på eftermiddagen och det är jävligt irriterande det är inte ens värt och supa om man ska få attacker varjegång dagen efter.. nån som vet vad det beror på? ångest? uttorkning?

Det ar den kemiska balansen i din hjarna som ar helt snurrig, seratonin, dopamin, etc etc. Alkoholen rubbar den balansen, och sa blir det sa dagen efter.
Citera
2009-08-26, 21:00
Medlem
barkeeper har rätt här, hjärnan är slut, signalsubstanserna är svårt drabbade, alla får ju bakfylleångest av nån form men du får nu panikattacker av det, kroppen säger ifrån.

Och visst med spriten kan man lätt fastna i att man måste dricka varje dag för att förhindra att ångesten kommer, dock är det väldigt ångestdämpande när det verkar.

Och som sagt många läkare säger direkt att benso är föråldrade medeciner så det skriver de inte ut, kalla handen, tror det är för att de är kollade från högre ort hur mycket sånt de skriver ut.

Nåväl själv är jag väl alkoholglad emellanåt pga just ångestproblem, för som sagt panikattacker är så hemska att man gör allt för att undvika dem, man är mao väldigt lätt att övertyga att man ska dricka.
Fast jag får förstås mina panikattacker även om jag inte tar någon form av drog.

Om det bara var att sluta supa för att slipa dem så vore då jag lättövertalad att sluta, det är inte värt det när man ligger och undrar om det är ens sista minuter i livet.
Citera
2009-08-26, 22:24
Bannlyst
Har själv dragit ner rejält på alkoholen senaste 2 åren. Att t.ex handla på bolaget existerar inte för mig längre, har inte varit där på många månader. Dock blir det några 3.5or hemma ibland. Tidigare var det varje kväll typ, och ofta starköl.

Har inte så mycket att tillföra tråden egentligen, vill bara säga att suget efter ölen/alkohol finns där påtagligt, varje kväll. Detta trots att jag är igång hela tiden, både med jobb, skola och träning. Trode framförallt styrketräningen skulle bli ett sorts substitut till själva ruset, men det har inte hjälpt särskilt mycket egentligen. Dock har jag blivit mer motivierad att inte dricka, då jag vet att det kraftigt försämrar resultatet från tränigen. Ett litet tips till er andra!

Vidare mår jag alltid riktigt bra på morgonen när jag inte har druckit (såklart), och även hela dagarna. Det är just frammåt kvällen när jag sätter mig vid datorn som suget börjar komma rejält.

Trött i skallen så det blev bara lite sporadisk text.. men men, lycka till ni alla där ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in