Mycket intressant läsning här i tråden, känner igen mycket. Vet inte riktigt hur jag ska förklara mitt förhållande till alkohol. Svårt att sätta ord på det. Har väl i stort sätt alltid mer eller mindre använt alkohol som självmedicinering och inte för att det är speciellt kul eller nåt, förutom kanske under ungdomsåren och året när man fick gå på systemet. Då blev det väl en del festande något år på sin höjd. Närmar mig 30 nu.
Det som känns mest jobbigt nu är att alkoholen de senaste åren blivit ett så normalt inslag i vardagen (det går alltid att motivera att aktiviteten kräver/blir intressantare av alkohol).
''Varva ner'' - Svaret är givet.
Kolla på film - Intressantare och mer storslaget i onyktert tillstånd. Spela spel? Mycket roligare med några öl. Laga mat - Mycket trevligare med några kalla eller en butelj. Städa - Sjukt tråkigt, men med några kalla och lite bra musik blir det genast uthärdligt.
För att inte tala om alla sporadiska ''firanden'' av händelser då man tänker att man minsann ska unna sig lite dryck, ofta mer lite lyxigare. Nu senast i fredags var det en händelse jag tyckte kunde firas med ''lite'' findricka och så tänkte jag även laga en god middag till mig själv.
Blev att jag skippade den där middagen och sunkade i mig en Grandiosa X-tra allt innan jag däckade istället

Sen vaknar man på lördagen och mår risigt med mer ångest än den dagliga dosen, deprimerad så självklart fortsätter man fram till tisdagen i ett försök att bromsa ångvälten, vilket självklart bara resulterar i förlängt lidande även om det lindrar för stunden.
Känns som att alkoholen är som osynliga handbojor, inte bara det att man (jag) blir så omotiverad att ta tag i saker, skjuter allt framför sig utan också på sinnet med det att man försvarar den hela tiden nästan undermedvetet även fast den klart och tydligt arbetar emot en hela tiden. Någon som man tror är ens vän men som egentligen vill en illa. Det är nästan det värsta. Men nu blev det rörigt..
Aja, ska ge detta ett ärligt försök nu. Tristessen tror jag kommer bli helt vidrig men vi får se.
Here we go.
Ta hand om er gott folk.