Citat:
Ursprungligen postat av
Laroque32
Jag vet inte ens om jag vill vara nykter resten av mitt liv,.... Jag vill kanske leva som alkoholist resten av mitt liv va faan vet jag... Dessutom tillfrisknar man aldrig som alkoholist!!! Man lär sig helt enkelt att leva med ett beroende
typ
Jag gör den här resan för min mammas skull. Jag har bestämt mig nu för att jag ska inte dricka. Jag har pratat med min drog/alkohol terapeut idag och jag har slutat förhandla med mig själv nu. Jag kommer säkert tycka tallin är skit eftersom jag får dricka läsk på pubarna men det blir väl en prövning igen. Jag kommer klara det det vet jag nu...men det kommer va jobbigt psykiskt. Efter denna resa tänker jag aldrig mer göra nåt liknande på bra länge. Jag undviker ju redan sen länge pubar, fester och andra miljöer där alkohol är accepterat. Nu gör ja denna resa för min mammas skull o jag har bestämt mig JAG SKA INTE DRICKA

Det är precis lika för mig, ena halvan av mig försöker övertala den andra att det är lika bra att fortsätta dricka, man drar bara ner lite på mängden. Men det går ju inte. Vissa kan dricka som folk, andra kan inte det och kan förmodligen inte lära sig heller, jag har lyckats hålla mig till normal-drickande under kanske 5 år men sen ökade mängden helt omärkligt och rätt vad det var så hade jag inte haft en nykter vecka på flera år...
Hoppas resan går bra, jag har också varit på kryssning i år utan att det gick åt helvete, men helt nykter var jag inte...
Igår var jag dock 100% nykter, första helnyktra julen på 15-20 år.
Mitt mål var att inte supa mig full och det har jag klarat galant, mer än ett år sen senaste fyllan
Nu är det bara att fortsätta, siktar på ett nyktert 2016.