2015-12-21, 15:29
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Man kan må riktigt jävla dåligt av att sluta dricka saft också om man gjort det en längre period, du kan inte använda "man kan" som ett mätredskap när du jämför olika avtändningar och abstinens.
Ja jävlar, vilka argument. Vill du inte ens försöka förstå vad sanningen mycket väl kan vara så kan ju ingen ändra det. Meningslöst att skriva till dig helt enkelt. Hoppas du har tur och inte åker på en jävla smäll då när du lägger av, men räkna inte med det som sagt för mina och många andras har varit riktigt jävla hårda, finns ingen lögn i det.
Citera
2015-12-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Ja jävlar, vilka argument. Vill du inte ens försöka förstå vad sanningen mycket väl kan vara så kan ju ingen ändra det. Meningslöst att skriva till dig helt enkelt. Hoppas du har tur och inte åker på en jävla smäll då när du lägger av, men räkna inte med det som sagt för mina och många andras har varit riktigt jävla hårda, finns ingen lögn i det.

Nu pratade vi om bensodiazepiner/alkohol vs z-analoger, om du inte är insatt i det så kan jag berätta för dig att z-analoger binder sig vid mycket färre gaba-receptorer än bensodiazepiner gör, därav är det ett vetenskapligt bevisat faktum att både den fysiska och psykiska avtändningen är mycket mildare än vid exempelvis bensodiazepiner. Vad man tycker är tufft och jobbigt är ju individuellt också såklart, jag gissar på att du exempelvis aldrig haft en avtändning på starkare opiater eller dylikt.
Citera
2015-12-21, 15:48
Medlem
Synatts avatar
Jo du har helt fel i allt du påstår, gav ett sant och i mångas fall ett troligt svar på avtändningen gällande z-preparaten. Har haft avtändningar på allt du nämner, flera gånger om tyvärr.
Vet inte vad det har att göra med någon diskussion här som inte rör ursprungsfrågan.
Tror du inte är nämnvärt beläst eller har förstått allt det du hävdar att du läst fullt ut.
Kommer inte svara mer på dina pissiga argument nu heller, du har inte grepp om det hela och du drar in saker som inte rör grunddiskussionen alls. Samt, så har jag tyvärr garanterat mer erfarenhet av ATs än dig, då det gäller det mesta man kan tänka sig. Ingen larvig kukmätar-tävling, bara sant.
Du får se hur det går när du lagt ner z-preparaten och komma igen då hur det blev, alla är olika. Kan gå rätt bra,kan vara ett helvete - inte svårar än så.
Citera
2015-12-21, 16:02
Medlem
Citat:
Du får se hur det går när du lagt ner z-preparaten och komma igen då hur det blev, alla är olika. Kan gå rätt bra,kan vara ett helvete - inte svårar än så.

Det är visst svårare än så och det bevisar bara hur illa påläst du är, visst kan det gå hur som helst (jag har lagt av med det tidigare utan problem dock) men eftersom det binder sig hos färre gabareceptorer än bensodiazepiner så är det fortfarande mycket mer troligt att det är enklare att lägga av med än just bensodiazepiner. Nej detta har inget med tråden att göra egentligen, det var bara lite smått irriterande när jag gav mig själv en klapp på axeln som tyckte att jag hade klarat mig riktigt bra från alkoholen och att det känns som att det kommer gå lekande lätt över jul och nyår, så kommer någon in och hyttar med pekpinnen och börjar insinuera att jag "fuskar" eller att det är lätt för att jag tar sömntabletter (vilket jag som tidigare nämnt även gjorde under perioden jag söp för mycket).

Liksom, vem fan gör det? Sitter folk och skriker till alkoholister som får hjälp med t.ex Sobril eller antabus att dom "fuskar" eller att dom inte alls är duktiga som håller sig ifrån spriten om dom använder sig av andra hjälpmedel än just enbart sin mentala styrka under den första perioden man är nykter? I vanlig ordning i landet lagom ska man verkligen inte sitta och tro att man är något, ännu mindre sitta och vara stolt över sig själv. Vidrig tråd med vidriga människor i, jag lämnar.
Senast redigerad av zanderman 2015-12-21 kl. 16:04.
Citera
2015-12-21, 16:32
Medlem
Synatts avatar
Jag illa påläst? Ok lillkillen, du tror ju redan du vet allt så varför startar du då trådar om det du redan är så övertygad om. Du är inte påläst för 5 jävla öre, sista orden kommer här: lycka till då med din abnorma övertygelse, den är ju allt du behöver......
Citera
2015-12-21, 16:46
Medlem
Citat:
Jag illa påläst? Ok lillkillen, du tror ju redan du vet allt så varför startar du då trådar om det du redan är så övertygad om. Du är inte påläst för 5 jävla öre, sista orden kommer här: lycka till då med din abnorma övertygelse, den är ju allt du behöver......

Ja, inte nog med att du är illa påläst, du är inte alls påläst, det enda du har kommit med är personangrepp, tama försök till härskartekniker och starka adverb för att försöka låta övertygande. Du påpekar hela tiden "Nej så är det inte, nej det stämmer inte" utan att kontra med några faktan själv, likt ett trotsigt barn.
Citera
2015-12-21, 20:45
Medlem
Laroque32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Skitsnack. Om du inte är redo att berätta att du är alkoholist och att det skulle vara livsfarligt för dig att åka på kryssning så finns det en miljon ursäkter du kan komma med för att slippa. Du är en alkoholist, det är klart du är bra på att ljuga.

Dom har såklart rätt, gör som dom säger. Sen är det där sista typisk självömkan för att rättfärdiga ett dumt beslut. Att du inte åker på den här kryssningen tidigt i din nykterhet betyder inte att du aldrig någonsin kommer att ha roligt i livet.

Ja, eller så är det din sjukdom som kommer med rättfärdiganden för att få dig på flaskan igen.
Börja lyssna på andra och gör som dom säger. Ditt sätt funkar tydligen inte.
Vad är du villig att göra för att tillfriskna från din alkoholism?

Jag vet inte ens om jag vill vara nykter resten av mitt liv,.... Jag vill kanske leva som alkoholist resten av mitt liv va faan vet jag... Dessutom tillfrisknar man aldrig som alkoholist!!! Man lär sig helt enkelt att leva med ett beroende typ

Jag gör den här resan för min mammas skull. Jag har bestämt mig nu för att jag ska inte dricka. Jag har pratat med min drog/alkohol terapeut idag och jag har slutat förhandla med mig själv nu. Jag kommer säkert tycka tallin är skit eftersom jag får dricka läsk på pubarna men det blir väl en prövning igen. Jag kommer klara det det vet jag nu...men det kommer va jobbigt psykiskt. Efter denna resa tänker jag aldrig mer göra nåt liknande på bra länge. Jag undviker ju redan sen länge pubar, fester och andra miljöer där alkohol är accepterat. Nu gör ja denna resa för min mammas skull o jag har bestämt mig JAG SKA INTE DRICKA
Citera
2015-12-21, 22:04
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laroque32
Jag vet inte ens om jag vill vara nykter resten av mitt liv,.... Jag vill kanske leva som alkoholist resten av mitt liv va faan vet jag... Dessutom tillfrisknar man aldrig som alkoholist!!! Man lär sig helt enkelt att leva med ett beroende typ

Vad lär ni er på er "tolvstegsbehandling" egentligen? Du kan bli fri från den mentala besattheten av att dricka. Det är målet liksom.
Lycka till, har du någon du kan ringa om det blir jobbigt?
Citera
2015-12-22, 11:07
Medlem
Laroque32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Vad lär ni er på er "tolvstegsbehandling" egentligen? Du kan bli fri från den mentala besattheten av att dricka. Det är målet liksom.
Lycka till, har du någon du kan ringa om det blir jobbigt?

Det är ju bara en tolvstegsbaserad kurs satt säga. Ja att bli kvitt besattheten av alkoholen är ju min högsta dröm. Eftersom jag konstant dagligen har skiten i huvudet. Men det är ju klart mycket mindre alkohol tänk än för 8 månader sen så visst blir de bättre med tiden.
Ja jag har en person jag kan ringa som har varit i min sits tidigare, så nu imorgon kl 17,30 går båten. Hör av mig här när jag e hemma igen
Citera
2015-12-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laroque32

Jag gör den här resan för min mammas skull. Jag har bestämt mig nu för att jag ska inte dricka. Jag har pratat med min drog/alkohol terapeut idag och jag har slutat förhandla med mig själv nu. Jag kommer säkert tycka tallin är skit eftersom jag får dricka läsk på pubarna men det blir väl en prövning igen. Jag kommer klara det det vet jag nu...men det kommer va jobbigt psykiskt. Efter denna resa tänker jag aldrig mer göra nåt liknande på bra länge. Jag undviker ju redan sen länge pubar, fester och andra miljöer där alkohol är accepterat. Nu gör ja denna resa för min mammas skull o jag har bestämt mig JAG SKA INTE DRICKA

Det är precis lika för mig, ena halvan av mig försöker övertala den andra att det är lika bra att fortsätta dricka, man drar bara ner lite på mängden. Men det går ju inte. Vissa kan dricka som folk, andra kan inte det och kan förmodligen inte lära sig heller, jag har lyckats hålla mig till normal-drickande under kanske 5 år men sen ökade mängden helt omärkligt och rätt vad det var så hade jag inte haft en nykter vecka på flera år...

Hoppas resan går bra, jag har också varit på kryssning i år utan att det gick åt helvete, men helt nykter var jag inte...

Igår var jag dock 100% nykter, första helnyktra julen på 15-20 år.
Mitt mål var att inte supa mig full och det har jag klarat galant, mer än ett år sen senaste fyllan
Nu är det bara att fortsätta, siktar på ett nyktert 2016.
Citera
2015-12-26, 23:21
Medlem
Hej jag har just suttit och last igenom en del av inlaggen och det som slar mig att man har sa langt perspektiv pa tillvaron och ord som alltid och aldrig och aldrig mer, resten av livet etc. stjal sa mycket energy. Varfor inte ta en stund I taget till exempel idag.
Behovs det hjalpmedel sa ok, men inte for mycket och inte for lange. AA och Lankarna ger jag inget for. Deras bast fore datum har passerat. Dessutom lar de ut rena felaktigheterna. Sen ar AAprogrammet baserat pa religiost skrock som hogre makter och underkastelse och capitulation och maktloshet. Alltsa rent nonsens.
Var och en maste hitta sin egen vag...
Citera
2015-12-29, 21:10
Medlem
Laroque32s avatar
Då fixade jag julafton galant och dessutom kryssningen. Drack inte en droppe men valde också att ta antabus innan resan. Jag kommer aldrig mer åka på en kryssning. Alkoholen runt omkring var alldeles för jobbigt psykiskt för mig. Att dessutom dela hytt med 2 som drack var också en plåga såklart. Mådde skit egentligen hela tiden men höll humöret uppe

Att gå i Tallin en hel dag gav mig inget, tidigare när jag varit där har man ju bara varit där för pubarnas skull om jag ska vara ärlig. Nu var vi såklart också på pubrundor men jag drack läsk medans dom drack öl ... Så visst fan va det en plåga konstant. Men nu är jag hemma igen och jag kommer aldrig mer åka på en kryssning igen... Det ger mig lixom ingenting.

Nu fortsätter jag kämpa med nykterheten under ledigheten och över nyår också ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in