Citat:
Ursprungligen postat av
Johnnythefox
En månad. Den kändes lång faktiskt. Sover fortfarande uselt. Men det är nog pga värken i axlarna. Som en zombie på dagarna. Måste försöka angagera mig i nått. Jävla Höstrusk med regn .
En månad är stort, kudos till dig. Sömnen var sisådär i säkert ett år för mig till och från innan det stabiliserande sig. Känner du inte att du är engagerad eller aktiv i något och inte har någon direkt lösning på det kan du börja engagera dig i att strukturera vardagen lite. (om du nu inte redan gjort det så klart)
Små enkla saker som att alltid bädda sängen och äta frukost till att ordna upp saker som lätt skjuts på. Det där telefonsamtalet till ........ eller att bara boka tvättid i tid. Hygienen såklart, även om dagen bara innebär soffhäng vid tv:n.
Som aktiva missbrukare, iallafall för mig och åtskilliga olycksbröder/systrar, falierar dessa punkter i livet och som nyktra är det många beteenden som ska ändras, inte bara drogen.
Kan låta löjligt, det tyckte jag med, men faktum är att det hjälper till med måendet och självkänslan rent mirakulöst när dagen trots allt varit öken men vi faktiskt kan gå och lägga oss rätt nöjda med oss själva. Dessutom blev det förhoppningsvis ännu en nykter dag och det är en bra sådan.
Jag bäddar faktiskt fortfarande sängen varje morgon efter snart 7 år, det kändes rätt imorse och förhoppningsvis gör det så imorgon med.