2021-08-15, 20:38
Medlem
Tack, jo insett att vecka 1 eller iaf helgen vecka 1-2 kommer bli jobbig.
Laddat upp med citroner så man kan dricka lite citronvatten antar att det har en del rensande effekt dessutom.

Sen blir jag väldigt rastlös hemma så tänker att jag får ta en del promenader för att fördriva tiden speciellt på lördag/söndag.
Citera
2021-08-25, 17:25
Medlem
HotPopcorns avatar
Har kommit ifrån det här med att dricka lite varje dag. Öl eller vin efter jobbet. Nu har jag istället koncentrerat drickandet till en gång i veckan. Fullständigt idiotiskt faktiskt.

Förra veckan tyckte jag det vore gott med lite öl, så jag handlade 4st + en flaska Fireball. Med god öl och shots att dricka vill man ju inte gå och lägga sig, så jag kom inte i säng förrän 04:30, och då var jag rätt berusad. På en torsdag morgon.

Hällde ut det som var kvar och nu har jag inte druckit någonting sedan dess, och vill inte heller. Det är ganska precis en vecka sedan jag handlade något.

På något sätt måste jag lyckas lägga ner det här ensamsupandet. Det kan kännas socialt och kul med internet och allt vad det heter, sitta och spela spel med vänner och dricka öl. Men det går ju lika bra utan att bränna lever och hjärnceller.

Känner mig ganska less på alkohol nu och att det bara är destruktivt för mig, även om det bara varit en gång i veckan på sistone. Skall göra en extra ansträngning nu för att få slut på det.
Citera
2021-08-27, 19:23
Medlem
Lifewringers avatar
53 dagar idag som nykter, hur går det för er andra?
Citera
2021-08-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Starkt jobbat och bra väg du vandrar på!

Jag faller om och om igen men nu under "kontrollerande former". 20 månader är mitt längsta utan alkohol.

Kämpa på. Ingen dömer dig (som har makt) oavsett vad som sker på din resa men jag håller tummarna för dig!
Citera
2021-08-28, 12:31
Medlem
Det som hjälpte mig mest var att hitta andra goda saker att dricka. Det låter sjukt men för mig är det Oboy anda andra mjölkdrycker. Även när jag drack alkohol så kunde jag bli besviken över att ölen/vinet/whatever inte var lika gott som oboy, filmjölk med honung i, varm mjölk eller dylika saker. Så dricker jag massa sånt istället. Vilket säkert inte är superbra men bättre än alkoholen iaf.

Så hitta vad du gillar att dricka och drick massor av det istället är mitt tips. Och don't hold back utan drick så mycket du vill av det.
Citera
2021-08-29, 09:30
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Starkt jobbat och bra väg du vandrar på!

Jag faller om och om igen men nu under "kontrollerande former". 20 månader är mitt längsta utan alkohol.

Kämpa på. Ingen dömer dig (som har makt) oavsett vad som sker på din resa men jag håller tummarna för dig!

Tack för dom uppmuntrande orden!

20 månader är ju väldigt länge, vad var det som fick dig att återfalla?

Ska man betrakta problematiken lite som en om man vore målvakt i hockey eller fotboll, man gör ett bra jobb när man håller nollan men förr eller senare så slinker det in en i kassen?
Citera
2021-08-29, 12:27
Medlem
Citat:
Tack för dom uppmuntrande orden!

20 månader är ju väldigt länge, vad var det som fick dig att återfalla?

Ska man betrakta problematiken lite som en om man vore målvakt i hockey eller fotboll, man gör ett bra jobb när man håller nollan men förr eller senare så slinker det in en i kassen?
Jag var i Bratislava! Skulle träffa en tjej 20.00. Fanns en pub precis utanför. Jaja, en öl är väl inte så farligt. Sen blev det en timme snack med tjejen och inget sex. Orkade inte. Sen när jag drog så hade jag bara tankar på nästa öl för att få den avkopplingen som det gav. Fem veckor utan uppehåll drack jag. Is lutet så stora mängder att jag fick trappa ner superdisciplinerat. Sen slutade jag igen men haft säkert trettio återfall sen dess! Kämpar ännu i dag - men mycket beror på yttre omständigheter samt sitt inre mående!

Viktigaste är att passa sig för en öl på en pub - det kan bli katastrofala följder!
Citera
2021-08-29, 15:18
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag får egentligen inte dricka då jag har diabetes, men gör det ändå. På fyllan glömmer jag att ta min medicin och så riskerar man att göra bort sig på bland annat Facebook. Jag vill sluta och har haft ett två år och sju månader långt uppehåll. Jag drack 2,8r istället. Jag vet ju att det går att sluta.
Citera
2021-08-29, 15:27
Medlem
Citat:

240 dagar idag. Känns bra.
Citera
2021-08-29, 15:27
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Har kommit ifrån det här med att dricka lite varje dag. Öl eller vin efter jobbet. Nu har jag istället koncentrerat drickandet till en gång i veckan. Fullständigt idiotiskt faktiskt.

Förra veckan tyckte jag det vore gott med lite öl, så jag handlade 4st + en flaska Fireball. Med god öl och shots att dricka vill man ju inte gå och lägga sig, så jag kom inte i säng förrän 04:30, och då var jag rätt berusad. På en torsdag morgon.

Hällde ut det som var kvar och nu har jag inte druckit någonting sedan dess, och vill inte heller. Det är ganska precis en vecka sedan jag handlade något.

På något sätt måste jag lyckas lägga ner det här ensamsupandet. Det kan kännas socialt och kul med internet och allt vad det heter, sitta och spela spel med vänner och dricka öl. Men det går ju lika bra utan att bränna lever och hjärnceller.

Känner mig ganska less på alkohol nu och att det bara är destruktivt för mig, även om det bara varit en gång i veckan på sistone. Skall göra en extra ansträngning nu för att få slut på det.

Ja det känns ju som om att du identifierat problemet, nu ska du orka att bryta den onda cirkeln.
Citera
2021-08-29, 15:33
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttGABAeftermycket
240 dagar idag. Känns bra.

Fantastiskt bra jobbat! Känner du fortfarande ett sug efter alkohol? Eller går det över med tiden?

Jag var rätt sugen i Fredags kan jag säga, men jag stod emot...det hjälper att inte ha nåt hemma samt att bo några mil utanför stan.
Citera
2021-08-31, 13:52
Medlem
Citat:
Fantastiskt bra jobbat! Känner du fortfarande ett sug efter alkohol? Eller går det över med tiden?
Jag var rätt sugen i Fredags kan jag säga, men jag stod emot...det hjälper att inte ha nåt hemma samt att bo några mil utanför stan.

Inget sug längre, det försvann ganska snabbt. Jag var dock i en rätt speciell situation då jag beslöt mig för att sluta dricka.
Numera gör törsten sig mest påmind när jag mår ovanligt bra och allt känns prima. Då kan plötsligt tanken på ett glas vin, en god whisky eller något liknande slå till. Går dock tämligen lätt att slå det ifrån sig.
Ta en dag i taget. Blir du riktigt frestad och känner ett starkt sug, vänta bara lite så går det över. Lite som att sätta ett tidslås på övergången från tanke till handling.
Lycka till, du fixar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in