Citat:
Ursprungligen postat av
Mingler
Har druckit mig full en dag i veckan i säkert tio år nu, men nu har jag avstått två veckor i rad. Det har varit förvånansvärt lätt och jag har inte känt något stort sug att dricka. Var ute med polare som drack en helg och det var dock förjävligt. Fattar nu hur alkoholen har varit en täckmantel socialt, jag kan bara umgås med folk när jag har druckit. Kommer kort sagt bli svårt att fortsätta träffa kompisar om jag ska vara nykter. Känns som det inte kommer funka vilket gör mig lite... ledsen.
En dag i veckan är ingenting. Ha du kul med en dag i veckan om du njuter av det och kan kontrollera det.
De flesta härinne däremot har supit/super enorma mängder varje dag och blackar out flera gånger i veckan, kanske varje dag. Många börjar sin morgon med en whiskey. Dödsångest, beter sig som ett riktigt JÄVLA svin mot sin partner/familj, hela kroppen skakar och svettas som en gris, ångest så stark så man inte vet var man ska ta vägen, skiter blod, spyr blod, noll apetit, kan inte ens gå till ICA utan att hälla i sig en starköl eller ett glas vodka först... Det är livet för många alkisar.