2015-09-11, 11:55
Medlem
federeXs avatar
Lika bra att skriva här igen då. Någon som kanske kommer ihåg att jag skrev här i vintras att det gick väldigt hårt. Den 10 februari blev jag inskriven på behandlingshem och där hade jag en smygfylla i mars någonting. Då klev jag upp på hästen igen och återhämtade mig. I början av sommaren rökte jag lite gräs en dag. Ingen big deal tänkte jag. 01.07 flyttade jag in i eget boende på ny ort och skulle börja om livet tänkte jag. Sedan tog jag en fylla.. Nåja det gick en kväll och höll mig därmed en månad igen, fast tankarna hela tiden snurrade "Kom igen nu, det gick ju bra sist du är nog inte beroende mera. En sista gång bara"

Ni kan naturligtvis reda ut hur det gick. Nu har en månad gått, jag dricker inte på daglig basis men ofta och jag dricker bara efter kl:21 på kvällarna. Någon princip jag hittat på för att rättfärdiga mitt drickande antaligen. Är dock i den situationen att jag inte kan prata med någon om detta då jag blir av med min lägenhet då, tänkte genast att flashback nog blir mitt stöd mot nykterhet denna gång

Läser i den här tråden och försöker i övrigt hålla mig borta från drogforumet då det har vissa negativa tendeser för mig med sug och dylikt. Idag är det fredag, får se hur kvällen artar sig. Tror kanske inte det blir nyktert idag. Men jag vet inte det återstår att se. På måndag blir det tamefan att försöka få stopp på det här ännu en gång.

Med vänliga hälsningar, Federex
Citera
2015-09-11, 12:12
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av federeX
Lika bra att skriva här igen då. Någon som kanske kommer ihåg att jag skrev här i vintras att det gick väldigt hårt. Den 10 februari blev jag inskriven på behandlingshem och där hade jag en smygfylla i mars någonting. Då klev jag upp på hästen igen och återhämtade mig. I början av sommaren rökte jag lite gräs en dag. Ingen big deal tänkte jag. 01.07 flyttade jag in i eget boende på ny ort och skulle börja om livet tänkte jag. Sedan tog jag en fylla.. Nåja det gick en kväll och höll mig därmed en månad igen, fast tankarna hela tiden snurrade "Kom igen nu, det gick ju bra sist du är nog inte beroende mera. En sista gång bara"

Ni kan naturligtvis reda ut hur det gick. Nu har en månad gått, jag dricker inte på daglig basis men ofta och jag dricker bara efter kl:21 på kvällarna. Någon princip jag hittat på för att rättfärdiga mitt drickande antaligen. Är dock i den situationen att jag inte kan prata med någon om detta då jag blir av med min lägenhet då, tänkte genast att flashback nog blir mitt stöd mot nykterhet denna gång

Läser i den här tråden och försöker i övrigt hålla mig borta från drogforumet då det har vissa negativa tendeser för mig med sug och dylikt. Idag är det fredag, får se hur kvällen artar sig. Tror kanske inte det blir nyktert idag. Men jag vet inte det återstår att se. På måndag blir det tamefan att försöka få stopp på det här ännu en gång.

Med vänliga hälsningar, Federex

Bra att du kämpar! Skippa drickat idag. Det är när man klarar tuffa utmaningar som en fredagskväll som man känner sig nöjd med sig själv och motiverad. Måndagar kan vem som helst vara nykter på, det är en barnlek
Citera
2015-09-11, 12:22
Medlem
federeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Bra att du kämpar! Skippa drickat idag. Det är när man klarar tuffa utmaningar som en fredagskväll som man känner sig nöjd med sig själv och motiverad. Måndagar kan vem som helst vara nykter på, det är en barnlek
Hmm ja du, jag har dock 2 flaskor vin i gömmorna så det kan bli tufft att hålla sig. Dock ska jag nog iallafall göra mitt absolut bästa
Citera
2015-09-11, 12:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Hmm ja du, jag har dock 2 flaskor vin i gömmorna så det kan bli tufft att hålla sig. Dock ska jag nog iallafall göra mitt absolut bästa
Ett av dom vanligaste löftena en alkis har är att i morron eller nästa vecka då jävlar ska jag bli nykter.
Det är beroendet som snackar i dig, du måste börja snacka emot. Mota bort alkisen gör något annat.

Ett sätt är ju att hälla ut alkoholen, göra något annat än supa i helgen.
Har du varit på behandlingshem borde du ha några verktyg att ta till.
Citera
2015-09-11, 13:25
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:

Hur kommer du känna dig när du vaknar i morgon efter att ha petat i dig två vinare? Det kan jag svara på. Huvudvärk, ångest, besvikelse, "vad fan gjorde jag det där för"-känslor. Ett sug efter att springa ner och köpa mer för att mota bort dessa känslor = tvådagarsfylla = nattsvart ångest söndag och måndag.

Eller så låter du vinarna ligga där i sin gömma och vaknar upp i morgon king of the fucking world.

Du väljer.
Citera
2015-09-11, 15:57
Medlem
Har druckit varje helg i 2 år nu, och då menar jag riktiga jävla fyllor. Ibland 2 dagars ibland en dag, under sommaren blir det 2 dagars varje helg. Är 22 år, är det varningsklockor eller gör många 22 åringar såhär.
Man skulle kanske ta en paus ett tag.. eller vad säger ni.
Citera
2015-09-11, 17:00
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventador
Har druckit varje helg i 2 år nu, och då menar jag riktiga jävla fyllor. Ibland 2 dagars ibland en dag, under sommaren blir det 2 dagars varje helg. Är 22 år, är det varningsklockor eller gör många 22 åringar såhär.

Är väl generellt rätt normalt för en 22-åring att kröka varje helg. Däremot skadar det inte att ta en vit helg emellanåt.

Mängden spelar egentligen ingen roll utan om du upplever fysiska/sociala problem på grund av ditt drickande, då är det ett problem.
Citera
2015-09-11, 22:33
Medlem
federeXs avatar
Nåja med facit i hand så gick det inget vidare det här. Full och eländig men har dambesök så misstaget må vara hänt :P
Citera
2015-09-11, 22:56
Medlem
Citat:
Nåja med facit i hand så gick det inget vidare det här. Full och eländig men har dambesök så misstaget må vara hänt :P

Man måste ju leva ibland
Citera
2015-09-12, 10:26
Medlem
Thornhills avatar
Närmar mig ett år nykter. Bara två månader till ungefär. Så jävla skön känsla.

Skönt också att sommaren är över. Sommaren var helt klart jobbigast att ta sig igenom, men det går!

Någon som har erfarenhet av att vara nykter uppemot ett år och sedan börja kröka igen? Min tanke har alltid varit att börja dricka lite smått efter ett år, men nu vet jag inte längre. Överväger att lägga ner det helt och hållet. Vet inte om jag "vågar" dricka igen med tanke på ångesten jag fick sist. Tankar kring det?

Kämpa på alla krigare där ute!
Citera
2015-09-12, 11:21
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Närmar mig ett år nykter. Bara två månader till ungefär. Så jävla skön känsla.

Skönt också att sommaren är över. Sommaren var helt klart jobbigast att ta sig igenom, men det går!

Någon som har erfarenhet av att vara nykter uppemot ett år och sedan börja kröka igen? Min tanke har alltid varit att börja dricka lite smått efter ett år, men nu vet jag inte längre. Överväger att lägga ner det helt och hållet. Vet inte om jag "vågar" dricka igen med tanke på ångesten jag fick sist. Tankar kring det?

Kämpa på alla krigare där ute!

Pratade igår med min bekant som för något halvår sedan trodde att han skulle kunna hantera att dricka några öl efter femton (15!) års nykterhet. Sedan dess har det varit en resa med fyllor, LOB:ar, blackouter, dödsångest, ambulansresor, piller, avgiftningar och självmordsförsök. Behöver jag nämna att han har förlorat jobbet?

Jag vill att han ska tillbaka i behandling men har varit väldigt försiktig med att föreslå det, jag vet att det sista en aktiv alkoholist vill höra är vad han ska göra. Han behöver komma till det själv där han inser vad han måste göra och verkligen vilja det.
Igår hörde han av sig via sms. Han satt på låst avdelning på psyk.
Jag är bara glad att han lever.

Låter det lockande? Tycker att du ska fortsätta din nykterhet om den får dig att må bra, och bättre kommer det att bli.
Det är ytterst, ytterst få om ens någon alkoholist som "lär" sig att dricka normalt igen. Det är bara att acceptera faktum.

Jag skriver igen som jag har skrivit åtskilliga gånger i denna tråd; Vissa tål alkohol och vissa gör det inte! Jag vet att jag inte gör det iallafall och därför tänker jag inte dricka eller använda någon annan drog heller idag. Jag väljer livet istället, alla gånger.

Bårhus eller dårhus. Nope...
Citera
2015-09-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventador

Har du bara tänkt att dricka lite, men ändå blir snorfull så kanske du ska ta en paus. Detsamma ifall det tenderar att hända saker när du är packad.

Själv träffade man en tjej som tyvärr hade lite alkoholproblem, sedan blev det fylla på helgen för mig och för att dämpa rastlöshet, och en helg till, och vips hade man pajat den relationen. Tillbaka till ruta 1. Ibland tror man att man ska kunna ta en normal fylla, men tydligen inte. Alltid händer det något. *suck*
Senast redigerad av yokisuci 2015-09-12 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in