Har varit vit i över 2 månader nu. Ingen sprit och inget annat heller. Så jävla skönt. Är inte det minsta sugen (just nu). Har i och för sig blivit en aning mer isolerad eftersom alla mina "kompisar" också är alkoholister, men det skiter jag i. Det går inte att umgås med dem längre. Det slutar med att jag sitter där full som ett vårdike.
Ångesten har avtagit markant. Jag skäms dock fortfarande för saker som jag gjorde för över 2 månader sen, men det går väl över. Bara jag inte börjar tänka att "det var så längesen nu" och försöker dricka "socialt" igen. För det går inte, det slutar med några dagars kanonfylla och 1000 års ångest. Den värsta ångesten och den fysiska bakfyllan brukade jag lösa genom att söva ner mig med diverse preparat, men det ger ta mig fan bara mer ångest. Det blir ett jävla ekorrhjul som är ett helvete att ta sig ur.
Jag kan inte dricka "ett par öl". För det första smakar det röv och för det andra så har jag ingen spärr när jag väl har börjat. Det är allt eller inget och det underlättas inte av att jag har likasinnade bekanta. Jag slåss tack och lov inte, men jag tappar alla sociala spärrar och kan få för mig vad fan som helst. Fy fan, vad många olika sorters relationer jag har lyckats sabba på grund av den där förbannade spriten.
Jag har aldrig supit veckor i sträck bortsett från någon semesterresa. Det började med fredag och lördag. Fine, det är många som gör så. Sedan blev det även söndagar. Det är inte själva frekvensen som är mitt stora problem, jag kunde vara nykter i en månad helt plötsligt. Mitt problem är sättet jag dricker på, fullkomligt hialöst. Två helflaskor är mer regel än undantag. Förr drack jag tills jag däckade. På senare tid har jag dock slutat tuppa av, då jag drabbats av minnesluckor istället. Det har hänt att hela dagar är som bortblåsta ur minnet och då kan jag ha satt sprätt en jävla massa pengar eller hittat på vad fan som helst.
Nu blev jag plötsligt sugen på att sänka ett helrör igen.
Men jag får tänka på den där förbannade ångesten och förhoppningsvis är det tillräckligt för att jag ska kunna hålla mig ifrån giftet.