Citat:
Ursprungligen postat av
Thornhill
Närmar mig ett år nykter. Bara två månader till ungefär. Så jävla skön känsla.
Skönt också att sommaren är över. Sommaren var helt klart jobbigast att ta sig igenom, men det går!
Någon som har erfarenhet av att vara nykter uppemot ett år och sedan börja kröka igen? Min tanke har alltid varit att börja dricka lite smått efter ett år, men nu vet jag inte längre. Överväger att lägga ner det helt och hållet. Vet inte om jag "vågar" dricka igen med tanke på ångesten jag fick sist. Tankar kring det?
Kämpa på alla krigare där ute!
Pratade igår med min bekant som för något halvår sedan trodde att han skulle kunna hantera att dricka några öl efter femton (15!) års nykterhet. Sedan dess har det varit en resa med fyllor, LOB:ar, blackouter, dödsångest, ambulansresor, piller, avgiftningar och självmordsförsök. Behöver jag nämna att han har förlorat jobbet?
Jag vill att han ska tillbaka i behandling men har varit väldigt försiktig med att föreslå det, jag vet att det sista en aktiv alkoholist vill höra är vad han ska göra. Han behöver komma till det själv där han inser vad han måste göra och verkligen vilja det.
Igår hörde han av sig via sms. Han satt på låst avdelning på psyk.
Jag är bara glad att han lever.
Låter det lockande? Tycker att du ska fortsätta din nykterhet om den får dig att må bra, och bättre kommer det att bli.
Det är ytterst, ytterst få om ens någon alkoholist som "lär" sig att dricka normalt igen. Det är bara att acceptera faktum.
Jag skriver igen som jag har skrivit åtskilliga gånger i denna tråd; Vissa tål alkohol och vissa gör det inte! Jag vet att jag inte gör det iallafall och därför tänker jag inte dricka eller använda någon annan drog heller idag. Jag väljer livet istället, alla gånger.
Bårhus eller dårhus. Nope...