2015-07-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Har egentligen inga problem att avstå men om det vankas fest eller dylikt och jag närvarar är det ofta kört redan på förhand.

Eehh, det där blev väldigt motsägelsefullt.

Om du kan gå på fest eller dylikt och utan problem kan motstå alkohol så har du inga problem med det men om du redan på förhand vet hur det kommer att sluta så har du allvarliga problem, just saying.
Citera
2015-07-09, 20:57
Medlem
KungensKistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Eehh, det där blev väldigt motsägelsefullt.

Om du kan gå på fest eller dylikt och utan problem kan motstå alkohol så har du inga problem med det men om du redan på förhand vet hur det kommer att sluta så har du allvarliga problem, just saying.

Om jag går på fest dricker jag, annars stannar jag hemma.
Citera
2015-07-09, 23:03
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Ursäkta språket men vad var det för jävla alkoholmottagning? Hur kunde dom bete sej på det sättet? Man måste verkligen vara stark (och det är man verkligen inte när man till slut ber om hjälp) och ihärdig för att få någon hjälp från vården i Sverige idag. Det är ta mej fan skandal!
Det här är inget nytt när det kommer till alkohol och framförallt inte när det gäller narkotika. Ska du kvala in på en avgiftning får du fan satsa på en dos snäppet under OD innan du går dit för att tas emot. Håller med dig, det är illa med tanke på skattesatsen vi har.
Citera
2015-07-10, 15:09
Medlem
Hej alla
har läst igenom tråden under de sista veckorna, är sjukt less på livet jag lever. Jag har alltid druckit hårt men sedan skilsmässa för 2 år sedan har det eskalerat rejält. Direkt jag kommer hem från jobbet sprättar jag en öl, dricker sedan tills jag somnar. Varje morgon är förstås en pina men märkligt nog tar jag mig till jobbet än så länge. När det sedan är helg är det ständigt drickande, sedan börjar det om med ny arbetsvecka. Har aldrig vågat räkna hur mycket jag dricker men ca 10-12 öl på vardagar och mer än det dubbla på helgdagar då det blir en massa sprit också.

Sjukskrev mig idag och gick till vårdcentralen och skaffade antabus och sobril. Jag orkar verkligen inte leva så här längre, är så jävla trött. Mår för tillfället exakt som jag förtjänar…

Ni som lyckats hålla er nyktra länge är grymma! Fullt fokus på dag 1 för mig, vågar inte ta antabus förrän imorgon då jag nog har massa alkohol kvar i kroppen nu.

sorry för tragiken, behövde bara skriva av mig lite.
Citera
2015-07-10, 19:37
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakisdelerium
Hej alla
har läst igenom tråden under de sista veckorna, är sjukt less på livet jag lever. Jag har alltid druckit hårt men sedan skilsmässa för 2 år sedan har det eskalerat rejält. Direkt jag kommer hem från jobbet sprättar jag en öl, dricker sedan tills jag somnar. Varje morgon är förstås en pina men märkligt nog tar jag mig till jobbet än så länge. När det sedan är helg är det ständigt drickande, sedan börjar det om med ny arbetsvecka. Har aldrig vågat räkna hur mycket jag dricker men ca 10-12 öl på vardagar och mer än det dubbla på helgdagar då det blir en massa sprit också.

Sjukskrev mig idag och gick till vårdcentralen och skaffade antabus och sobril. Jag orkar verkligen inte leva så här längre, är så jävla trött. Mår för tillfället exakt som jag förtjänar…

Ni som lyckats hålla er nyktra länge är grymma! Fullt fokus på dag 1 för mig, vågar inte ta antabus förrän imorgon då jag nog har massa alkohol kvar i kroppen nu.

sorry för tragiken, behövde bara skriva av mig lite.

Du behöver inte be om ursäkt för någonting, snarare tvärtom. Var stolt över dig själv idag och vad du gjorde. Starkt! Det är inte många som verkligen kommer till skott och söker hjälp.

Angående sobrilen, var du ärlig mot läkaren om ditt missbruk/beroende och ändå skrev hen ut benso. Vad är det för jäkla läkare? Bensodiazepiner ska endast användas i avgiftningssyfte i dessa fall och då av utbildad vårdpersonal. Det är lätt att du som missbrukare på egen hand byter ut alkoholen mot en annan drog som sobrilen eller i värsta hand blandar. Då är du mycket illa ute, gör INTE det.

Klarar du av att kliva av utan sobrilen så gör det och börja med antabusen imorgon, det är mitt råd. Att du slutar dricka är prio ett men för att inte börja igen kan du behöva bearbeta en del underliggande orsaker till ditt missbruk längre fram men börja med att klippa spriten så är du på rätt väg.

Du är inte ensam, glöm inte det.
Senast redigerad av Moparornocar 2015-07-10 kl. 19:40.
Citera
2015-07-10, 22:09
Medlem
Skulle rekommendera att trappa ner på benso så du slipper den värsta avtändningen. Du har druckit rätt länge. Cold Turkey låter som halvt farligt samt fruktansvärda dagar framför dig med mardrömmar -om du ens kan sova. Svettningar, både kalla och varma. Skakningar, illamående och hallisar i värsta fall. Lycka till oavsett.
Citera
2015-07-11, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar

Angående sobrilen, var du ärlig mot läkaren om ditt missbruk/beroende och ändå skrev hen ut benso. Vad är det för jäkla läkare? Bensodiazepiner ska endast användas i avgiftningssyfte i dessa fall och då av utbildad vårdpersonal. Det är lätt att du som missbrukare på egen hand byter ut alkoholen mot en annan drog som sobrilen eller i värsta hand blandar.

Precis min tanke. Känner folk sen länge sedan som fick sobril och tror att dom flesta av dom är antingen döda eller grönsaker på ett dårhus. Fy fan vad borta dom var. Dom var helt sanslöst i en annan värld. Det är därför jag är så tveksam mot alla mediciner.

Erkännande: Jag är inne i dimman igen men försöker och försöker att leva vettigare. Jag är en tuff seg jävel och jag brukar lyckas till slut. Så det blir ett nyktert liv om jag inte hinner supa ihjäl mig först.

Vet hur det där låter men tankegången är uppriktig.
Citera
2015-07-11, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Precis min tanke. Känner folk sen länge sedan som fick sobril och tror att dom flesta av dom är antingen döda eller grönsaker på ett dårhus. Fy fan vad borta dom var. Dom var helt sanslöst i en annan värld. Det är därför jag är så tveksam mot alla mediciner.

Erkännande: Jag är inne i dimman igen men försöker och försöker att leva vettigare. Jag är en tuff seg jävel och jag brukar lyckas till slut. Så det blir ett nyktert liv om jag inte hinner supa ihjäl mig först.

Vet hur det där låter men tankegången är uppriktig.
Du måste lägga upp ett schema och trappa ner. Helst med någon vän som kan övervaka det typ. Bästa är ju att trappa ner på benso men det funkar med alkoholen också även om smällarna blir lite större då.

Så länge du vill sluta men har obegränsad tillgång till sprit etc så kommer det gå åt fanders. Omöjligt att komma ur skiten nästan. Du måste ha en viljestyrka och en plan. Bara det ena brukar inte räcka. Viljestyrkan kan gå men du kommer att åka på världens resa först!

Minska med en öl var annan dag fr o m nu eller liknande! Men då måste du se till att det inte finns mer när dessa ölen är slut varje dag. Vidare sprid ut skiten och du inte stupar på ölen varje gång.

Mina små tips!
Citera
2015-07-11, 09:10
Medlem
Elefantpungs avatar
Av anledningar som jag inte tänker nämna har jag under den här veckan druckit en starköl till maten vid två tillfällen. Jävligt dumt, men de ställdes framför näsan på mig utan att jag bett om det och då blev det som det blev.

Det fina är att det var en otäck upplevelse! Jag blev ganska påverkad då jag varit nykter länge och det kändes bara obehagligt. Ingen avslappnat välmående på något sätt, bara obeväm frånvaro.

Så, på sätt och vis var detta kanske ett välbehövligt "återfall" av den väldigt milda sorten, för att påminna mig om saker och ting. Hoppas inte hjärnan får för sig några dumheter på grund av detta bara. I så fall har jag en burk Antabus till hands. Nu känns det mest som att jag är ännu mer övertygad om att alkohol är skit.
Citera
2015-07-11, 14:24
Bannlyst
Aja, dragit ned på alkoholen 40-50 % lite beroende på vecka. Rätt stolt faktiskt.
Citera
2015-07-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Du behöver inte be om ursäkt för någonting, snarare tvärtom. Var stolt över dig själv idag och vad du gjorde. Starkt! Det är inte många som verkligen kommer till skott och söker hjälp.

Angående sobrilen, var du ärlig mot läkaren om ditt missbruk/beroende och ändå skrev hen ut benso. Vad är det för jäkla läkare? Bensodiazepiner ska endast användas i avgiftningssyfte i dessa fall och då av utbildad vårdpersonal. Det är lätt att du som missbrukare på egen hand byter ut alkoholen mot en annan drog som sobrilen eller i värsta hand blandar. Då är du mycket illa ute, gör INTE det.

Klarar du av att kliva av utan sobrilen så gör det och börja med antabusen imorgon, det är mitt råd. Att du slutar dricka är prio ett men för att inte börja igen kan du behöva bearbeta en del underliggande orsaker till ditt missbruk längre fram men börja med att klippa spriten så är du på rätt väg.

Du är inte ensam, glöm inte det.

Ja, fick det mot ångestattacker som jag vet kommer som ett brev på posten när jag slutar dricka efter en längre tids hårt drickande. Eftersom han skrev ut antabus samtidigt så visste han hur det var fatt. Men nu efter några dagar tycker jag ändå att sobrilen hjälper mig, tar helt klart udden av ångesten. Men självklart ska jag inte använda det i onödan. Tre dagar utan alkohol nu i alla fall, ser verkligen fram emot i morgon bitti, att åka till jobbet utan bakfylla.
Citera
2015-07-12, 23:40
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakisdelerium
Ja, fick det mot ångestattacker som jag vet kommer som ett brev på posten när jag slutar dricka efter en längre tids hårt drickande. Eftersom han skrev ut antabus samtidigt så visste han hur det var fatt. Men nu efter några dagar tycker jag ändå att sobrilen hjälper mig, tar helt klart udden av ångesten. Men självklart ska jag inte använda det i onödan. Tre dagar utan alkohol nu i alla fall, ser verkligen fram emot i morgon bitti, att åka till jobbet utan bakfylla.

Låter bra. Du är på rätt väg fortfarande och du är medveten om riskerna med sobrilen. När såg du fram emot att gå till jobbet senast förresten, rätt gött eller hur? Jag kan fortfarande ibland när jag åker till jobbet med inte allt för stor entusiasm få en känsla av tacksamhet. Jag menar, jag har ett jobb, är nykter, är frisk och jag lever förfan. Det är knappast någon självklarhet för någon, än mindre för mig med alkoholism.

Ta hand om dig och lycka till. Det gäller alla er därute som kämpar för att leva nyktra, tillsammans är vi starka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in