Citat:
Ursprungligen postat av
bakisdelerium
Hej alla
har läst igenom tråden under de sista veckorna, är sjukt less på livet jag lever. Jag har alltid druckit hårt men sedan skilsmässa för 2 år sedan har det eskalerat rejält. Direkt jag kommer hem från jobbet sprättar jag en öl, dricker sedan tills jag somnar. Varje morgon är förstås en pina men märkligt nog tar jag mig till jobbet än så länge. När det sedan är helg är det ständigt drickande, sedan börjar det om med ny arbetsvecka. Har aldrig vågat räkna hur mycket jag dricker men ca 10-12 öl på vardagar och mer än det dubbla på helgdagar då det blir en massa sprit också.
Sjukskrev mig idag och gick till vårdcentralen och skaffade antabus och sobril. Jag orkar verkligen inte leva så här längre, är så jävla trött. Mår för tillfället exakt som jag förtjänar…
Ni som lyckats hålla er nyktra länge är grymma! Fullt fokus på dag 1 för mig, vågar inte ta antabus förrän imorgon då jag nog har massa alkohol kvar i kroppen nu.
sorry för tragiken, behövde bara skriva av mig lite.
Du behöver inte be om ursäkt för någonting, snarare tvärtom. Var stolt över dig själv idag och vad du gjorde. Starkt! Det är inte många som verkligen kommer till skott och söker hjälp.
Angående sobrilen, var du ärlig mot läkaren om ditt missbruk/beroende och ändå skrev hen ut benso. Vad är det för jäkla läkare? Bensodiazepiner ska endast användas i avgiftningssyfte i dessa fall och då av utbildad vårdpersonal. Det är lätt att du som missbrukare på egen hand byter ut alkoholen mot en annan drog som sobrilen eller i värsta hand blandar. Då är du mycket illa ute, gör INTE det.
Klarar du av att kliva av utan sobrilen så gör det och börja med antabusen imorgon, det är mitt råd. Att du slutar dricka är prio ett men för att inte börja igen kan du behöva bearbeta en del underliggande orsaker till ditt missbruk längre fram men börja med att klippa spriten så är du på rätt väg.
Du är inte ensam, glöm inte det.