2009-08-02, 23:33
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Det är intressant hur den som supit och varit ett svin kan sluta, och plötsligt säger människor "Åh, starkt jobbat!" och "Respekt!". Men om man aldrig ens började dricka, ja då lyfter folk bara på ögonbrynen och frågar varför.

Men sa ar det val med allt? Det ar starkt av nagon att ta sig ur en svar situation, och det tycker manga ar vart respekt. Samma sak ar det med nagon som tillfrisknat fran cancer, det ar ju starkare an nagon som aldrig haft cancer, i just det avseendet?
Citera
2009-08-03, 12:28
Medlem
Felpost, Mod. Radera Plz!
Senast redigerad av LonelyWolf 2009-08-03 kl. 12:33.
Citera
2009-08-03, 14:32
Medlem
Här är 1 till som varit nykter sen i mars.
Än så länge har jag bara funnit fördelar med att låta bli alkohol men jag är väl medveten om hur lätt det är att ta ett återfall.
Har druckit i smyg i ett par år men sen tog jag mod till mig och sökte hjälp.
Fick då antabus och kbt.
Vilket gjorde stor skillnad men än har jag lång väg kvar.
Hjärnan verkar fortfarande lura mig om att en fylla är lösningen.
Undrar hur ni gör när det förädiska suget kommer?
Citera
2009-08-03, 16:20
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eleya
Här är 1 till som varit nykter sen i mars.
Än så länge har jag bara funnit fördelar med att låta bli alkohol men jag är väl medveten om hur lätt det är att ta ett återfall.
Har druckit i smyg i ett par år men sen tog jag mod till mig och sökte hjälp.
Fick då antabus och kbt.
Vilket gjorde stor skillnad men än har jag lång väg kvar.
Hjärnan verkar fortfarande lura mig om att en fylla är lösningen.
Undrar hur ni gör när det förädiska suget kommer?

Personligen sa tanker jag pa hu rbra jag har det nu jamfort med forut. Och eftersom jag har insett och erkannt att jag ar maktlos infor alkoholen sa vet jag att jag inte bara kan ta ett par ol och vara nojd. Och att den dar fyllan som lockar inte ar sa javla bra, eftersom jag nastan blir sjalvmordsbenagen dagen efter. Kommer ihag alla gangerna jag vaknat med minnesluckor, angesten som kryper i kroppen, kalsvettningarna, etc etc. Da ar valet plotsligt ganska latt.
Citera
2009-08-03, 16:35
Medlem
tops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Personligen sa tanker jag pa hu rbra jag har det nu jamfort med forut. Och eftersom jag har insett och erkannt att jag ar maktlos infor alkoholen sa vet jag att jag inte bara kan ta ett par ol och vara nojd. Och att den dar fyllan som lockar inte ar sa javla bra, eftersom jag nastan blir sjalvmordsbenagen dagen efter. Kommer ihag alla gangerna jag vaknat med minnesluckor, angesten som kryper i kroppen, kalsvettningarna, etc etc. Da ar valet plotsligt ganska latt.

Vad jobbigt det låter att alltid behöva övertyga sig själv att inte dricka. jag är relativt svag för alkohol, men jag har i alla fall lyckats minimera mitt supande till antingen 3.5or eller 4 stark. Sen att det blir många dagar i veckan ser jag inte som ett problem, eftersom jag knappast blir varken dyng eller odräglig.
Citera
2009-08-03, 16:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top
Vad jobbigt det låter att alltid behöva övertyga sig själv att inte dricka. jag är relativt svag för alkohol, men jag har i alla fall lyckats minimera mitt supande till antingen 3.5or eller 4 stark. Sen att det blir många dagar i veckan ser jag inte som ett problem, eftersom jag knappast blir varken dyng eller odräglig.

Nej, men da ar det ju inget problem da. Foreslar att du startar en trad som heter "Vi som inte tanker bli nyktra".
Citera
2009-08-03, 18:19
Bannlyst
Gör en månad i dag. Ännu ett delmål uppfyllt.
Har ett fruktansvärt sug i dag, antar att det har att göra med att hjärnan tycker att jag ska kröka till när jag varit duktig.
Siktar på tre månader nu.
Citera
2009-08-03, 23:07
Medlem
H.E.L.s avatar
Nån antabuskunnig som vet om man får skallebank då man slutar med den? Inte tagit på en vecka nu. Minnesotabehandling börjar om exakt 2 veckor. Skall bli intressant.
Citera
2009-08-03, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Nån antabuskunnig som vet om man får skallebank då man slutar med den? Inte tagit på en vecka nu. Minnesotabehandling börjar om exakt 2 veckor. Skall bli intressant.
Sorry fans. allt gick ner i stupröret.
Citera
2009-08-04, 00:02
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Sorry fans. allt gick ner i stupröret.
nu hänger jag inte riktigt med vad du menade.
Citera
2009-08-04, 01:11
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
nu hänger jag inte riktigt med vad du menade.
Han har krökat.
Citera
2009-08-04, 01:55
Medlem
Bassplays avatar
detta rör sig bara om alkohol med andra ord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in