Citat:
Ursprungligen postat av
Benyamean
Så du tänker att eftersom det är så lätt för alkoholister att hålla sig nyktra så borde ingen behöva gå till AA?
Eller att det inte behövs några behandlingshem? Eller alkohol- och drogrådgivare? Eller några avgiftningsenheter på sjukhusen? Och eftersom alkoholism inte är ärftligt kan ju de som forskar inom ämnet lägga ner sin verksamhet och forska inom några andra områden.
Vilken tur att det inte är du som bestämmer över någonting annat än ditt eget liv. Tur för alla andra alltså, lite synd för dig dock för du verkar lite efterbliven. Hoppas du kan få den hjälp du behöver.
Jag går inte på AA men jag ska be Sinnesrobönen för dig innan jag går och lägger mig i natt!
Inget AA behövs. Inte heller behandlingshem el rådgivning. Kostar bara pengar. Ev behövs avgiftning för människor som inte klarar av att dricka normalt,dvs dom utan karaktär och sunt förnuft.
Tack för sinnesrobönen. Snällt. Haha
Citat:
Ursprungligen postat av
tion
Att alkoholism kan vara genetiskt ärftligt är väl inte så konstigt att förstå. Att det däremot ska räknas som en sjukdom - det kan jag inte riktigt hålla med om. "Hej jag är ju i alkoholism". "Nej, du har bara gjort 40 år av ditt liv till ett suddit minne av dopaminrus och bakfylla".
Sen att genen i fråga kan göra att andra har lättare att fastna i ett alkoholmissbruk; Fine!
Ja,precis. "Hej,jag heter Kalle,jag har diabetes,jag kan inte sköta min sjukdom,måste ha vård"
Nej,löjligt att kalla alkoholism för sjukdom. Handlar endast om karaktär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moparornocar
Jag hör på ditt resonemang att du inte är alkoholist och det är bra, fortsätt så...
Stämmer. Kommer inte heller att bli,trots sk ärftlighet..