2010-06-30, 13:55
  #1105
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
En WW som inte kör jungle spelas i min mening inte rätt. Det är ju en jungler så det bara skriker om det, byggd för att farma i ovisshet och sen hoppa fram och döda där läget uppenbarar sig. Att inte utnyttja det och istället stå i en lane och trycka är ju bara korkat. Finns en video på youtube om hur man junglar med WW på bästa sätt och blir lv 6 innan mid.

Blir betydligt trevligare att spela WW (och malzahar för den delen) när dom inför supression eller vad det hette. Då låses ju summer spells och dom kan inte längre cleansea ur din ulti.

Anng boots beror det helt på vilka man möter som sagt. 3 speed bootsen har jag faktiskt aldrig testat, men det är ju helt klart ett par instressanta boots då man blir snabbare än dom flesta då alla i stort sett alltid tar några med 2 och nån effekt. Kan tex förstå varför man tar 3 på Garen.

Boots of mobility. Populär på Eve men jag gillar att köra den på WW för snabbare jungle + gank
2010-06-30, 16:46
  #1106
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Boots of mobility. Populär på Eve men jag gillar att köra den på WW för snabbare jungle + gank


Ja precis, det kan jag förstå. Är ju nice att dra in i stealth och kuta runt snabbt som fan med dom, sen har jag aldrig testat dom på WW. Men det kan nog funka ganska bra faktiskt. Ska testas, nu ska jag in och prova Heimerdinger dock, blev sugen på han när man kollat på spotlight.

2010-06-30, 21:39
  #1107
Medlem
Nihennas avatar
Försöker hitta en till rolig hero men jag tröttnar nästan alltid ;(.

Jag kör Pantheon i 3v3 och Kog'maw i 5v5 oftast, men det skulle vara skoj att ha en till "main" så att säga.
Pantheon e rolig då han har sjuk skada om han blir feedad men helt körd om han inte får en bra early, skulle vara skoj med en till melee som dels tål lite mer men även kan göra helt ok trots han inte är feedad i början, tänk typ omgångar där killsen inte kommer förrens 10-15 minuter in.
Sen skulle en ranged physical vara skoj med då jag mest kör AP med Kog'maw.

Testat Jax men han är alldeles för "roflstompfaesroll" så det blir tråkigt enkelt -_-
2010-06-30, 21:50
  #1108
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Försöker hitta en till rolig hero men jag tröttnar nästan alltid ;(.

Jag kör Pantheon i 3v3 och Kog'maw i 5v5 oftast, men det skulle vara skoj att ha en till "main" så att säga.
Pantheon e rolig då han har sjuk skada om han blir feedad men helt körd om han inte får en bra early, skulle vara skoj med en till melee som dels tål lite mer men även kan göra helt ok trots han inte är feedad i början, tänk typ omgångar där killsen inte kommer förrens 10-15 minuter in.
Sen skulle en ranged physical vara skoj med då jag mest kör AP med Kog'maw.

Testat Jax men han är alldeles för "roflstompfaesroll" så det blir tråkigt enkelt -_-


Prova mordekaiser Heat'nServe build. Magic penetration med sorc boots och x2 sunfire capes, frozen mallet etc. Asnice!
2010-06-30, 22:53
  #1109
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
men det skulle vara skoj att ha en till "main" så att säga.

Shaco, trots hans nerf i senaste patchen är det en av dem roligaste gubbarna i spelet. Dock tar det lite tid innan du får in när du ska anfalla osv men du lär dig som alla andra heroes.
Poppy är jävligt kul med men problemet är att hon suger på att farma creeps, verkligen suger...
Katarina har jag aldrig provat men det är kanske något för dig?
2010-07-01, 00:39
  #1110
Medlem
shaqims avatar
Damnit! Gillar inte nerfen på Ezreal. Längre tid på arcane shift som jag redan tycker har för lång cd och kortare range på mystic shot som varit en av hans starka sidor. Well well, bara det balanserar gamet så.
2010-07-01, 05:41
  #1111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Sådär ja! Nu när jag lärt mig leka i djungeln med WW och genast blev det mycket roligare. Mötte ett gäng noobs (jag är väl också en ifs) nyss. Mitt team förlorade pga en inaktiv spelare och 1-2 totala retards men satan va kul det var. Ingen rådde på mig 1on1. Samtidigt kunde jag slå mig igenom vilken mängd minions som helst.

Ni som lirar WW, dela med er av lite tips. Tips tips tips. =)

Och tack för hjälpen Isterband!
Btw, är inte beserker "boots" bättre för mig om jag ska köra jungle?


Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Warwick i djungeln kan vara grymt effektivt. Då du kan dyka upp utan förvarning med din ulti och minst få 1 oftast 2 kills i en lane. Men som någon nämnde ovan. Cleanse sabbar din ulti helt så tabba upp om du är osäker på vilken hero som har cleanse eller inte så du inte gör misstaget att hoppa på dom.

Berseker boots är helt okej. Jag kör ibland på Boots +2(+5) som är effektiva för ganking och farming.

Berserker boots är ett lika ovärt item som Phantom Dancer och Malady att köpa. Undvik det. Det är en minimal AS-boost, alltså slösar man i stort sett bort ett par boots så att säga.
2010-07-01, 07:11
  #1112
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Berserker boots är ett lika ovärt item som Phantom Dancer och Malady att köpa. Undvik det. Det är en minimal AS-boost, alltså slösar man i stort sett bort ett par boots så att säga.


Tycker dock det kan vara värt om man spelar Ashe och ändå har en roll i bakre ledet och helt ska undvika dmg, då är det lite att arbeta mot sig själv att köpa tex merc eller ninja. Alternativet är kanske move 3 men man har ju liksom slow så det är ju inte rätt. Tycker hon får en skön höjning om man försöker fixa bootsen relativt tidigt och det märks ganska mycket på henne.

Annars är det såklart ganska onödigt på någon annan champ. dodge/armor och magres/imob red är ju helt klart mycket mycket bättre om man gärmför! Själv kör jag dock nästan uteslutande sorc eller merc då jag nästan alltid spelar casters. merc är i min mening dom bästa bootsen nästan uteslutande, dom ger så jävla mycket!
2010-07-01, 14:03
  #1113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Tycker dock det kan vara värt om man spelar Ashe och ändå har en roll i bakre ledet och helt ska undvika dmg, då är det lite att arbeta mot sig själv att köpa tex merc eller ninja. Alternativet är kanske move 3 men man har ju liksom slow så det är ju inte rätt. Tycker hon får en skön höjning om man försöker fixa bootsen relativt tidigt och det märks ganska mycket på henne.

Nope, AS på Ashe är värdelöst. Med Ashe ska man trycka ut hög burst och möjligtvis bara plocka ner någon på ett par hits.
Det är bättre att rusha BF Sword och sedan köpa Bloodthirster (eller ännu hellre Infinity Edge, kruxet är att den är så satans dyr så jag brukar inte köpa den förrän i end-game när man kan farma champ-kills rätt hårt). Därifrån +3 boots för att kunna utnyttja Frost Shot ännu bättre (Köp givetvis Merc.threads om det är problem med CC, aldrig +armor-bootsen dock, melee ska du kitea som Ashe )

Nästa item är högst individuellt och beror lite på vilken setup enemy kör. Är det ett gäng tanks eller liknande, kör Bloodrazor eller Last Whisper (där har du AS som är värt priset ), är det melee eller casters så kör på antingen något survivability-item typ Banshee's Veil (om många casters) eller Wardens Mail (om melee-heavy).
Gå sedan Youumus Ghostblade, det är ett grymt item på Ashe, +damage, +armor.pen, +crit, +as, +movement speed.

Jag skulle tippa på att man nu kan göra rätt schysst damage om man spelar rätt, det bör inte vara några problem att farma ihop till Infinity Edge om man nu inte köpte den istället för Bloodthirster.
Har gamet hållt såhär länge och kommer hålla en liten stund till så är det inte värt att köpa Bloodthirster (om du köpte Infinity Edge som första item dvs), man kommer aldrig kunna farma ihop kills för att göra den grym, köp hellre Frozen Mallet, visst, du har redan en permaslow i stort sett men det extra HPt och lite damage gör susen endgame

Tror inte jag har missat något.

Nåja, jag var kanske inte tvungen att skriva en liten guide, men jag kände mig nästan tvungen
2010-07-01, 14:49
  #1114
Medlem
Ockstaerrs avatar

Brukar köra boots + pots och sen BF på Ashe. Dock så är den taktiken inte alltid viable. Mot Heirmdinger så brukar jag trycka på med en mana/health regen istället.
2010-07-01, 14:51
  #1115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr

Brukar köra boots + pots och sen BF på Ashe. Dock så är den taktiken inte alltid viable. Mot Heirmdinger så brukar jag trycka på med en mana/health regen istället.

Jag kan tänka mig att det funkar mot Heimer, han är en bitch att gå mot i mid i vilket fall. Jag brukar mest utnyttja mina crits för att få ner hans turrets rätt kvickt.
Sen är han ju faktiskt en riktig squishie, volleyspam (få honom lågt), ECA, crit = död Heimer.

Själv börjar jag alltid med Dorans Blade och pots för att kunna ta lite mer harass, och sen lite extra damage på det är ju inte helt fel.
2010-07-01, 15:21
  #1116
Medlem
Zolthies avatar
Bara jag eller är det ett sjukt enkelt spel? Lirat HoN ett bra tag, brukar lira lite LoL for the lulz och tycker det är sjukt enkelt. Inga denies etc, brukar ta nån randomgubbe, köra lite dps items å 2shota allihopa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in