2010-02-14, 08:39
  #505
Medlem
OneUps avatar
Och vad är skillnaden på cooldown och recharge på abilities?
2010-02-14, 18:31
  #506
Medlem
Crrapperzbois avatar
Fan vad skön Pantheon är att spela! Gick precis ut ur en match med 16/1/4
Någon annan som spelar den och har lite tips?
2010-02-14, 19:56
  #507
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crrapperzboi
Fan vad skön Pantheon är att spela! Gick precis ut ur en match med 16/1/4
Någon annan som spelar den och har lite tips?
Har inte kört honom själv, men har av erfarenhet märkt att folk verkar tro att han är nån slags supertank och blir giriga. Så mitt tips är: feeda inte
2010-02-15, 16:06
  #508
Medlem
Crrapperzbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Har inte kört honom själv, men har av erfarenhet märkt att folk verkar tro att han är nån slags supertank och blir giriga. Så mitt tips är: feeda inte

Hehe nej, även fast jag inte har spelat särskilt många matcher så har jag märkt att feeding inte är något bra

Hemsidan/klienten nere?
2010-02-16, 02:45
  #509
Medlem
shaqims avatar
Hur brukar ni köra Ashe? Jag har jobbat fram en hyffsad build och kan ofta leda laget, det spelar ju trots allt ingen roll eftersom man ofta får spela med idioter, men ändå. Oftast är det dock så att när andra kör henne så är de helt dumma i huvudet, väldigt få undantag på detta.

Jag brukar i alla fall köra:

- Vampiric scepter (kritisera lifesteal hur mkt ni vill men det hjälper en att hålla sig i lanen längre)
- Berserkers greeves för attack- och movementspeed
- Försöker nu jobba ihop till bloodthirst men oftast blir det något attack speed-item emellan, kanske även en pickaxe. När jag väl har bloodthirst farmar jag upp min dmg innan jag går in i en fight med andra champions
- Efter bloodthirst varierar det. Antingen infinity edge direkt, annars avarice blade för fetare attack speed.
- Nästa steg är infinity edge eller avarice blade beroende på vad jag valde innan
- Längre än så brukar jag inte komma men antar att det hade blivit phantom dancer efter detta för mer crit, attack- och movementspeed.

Med den builden jag kör har man fet dmg, fet attack speed och critar jäkligt najs. Folk förstår dock inte att Ashe behöver en massa dmg. Varför pumpa attack speed när hon bara gör typ 50-70 i dmg annars? Jag brukar ligga på ca 270 dmg, icke inräknat critical damage.

Någon som har några tips på förbättringar?
2010-02-16, 12:45
  #510
Medlem
Ockstaerrs avatar
Hum, min patcher har stannat på 74% och rör sig inte en meter till :S.
Hoppas inte jag måste ta bort och installera allting igen.
2010-02-16, 18:47
  #511
Medlem
shaqims avatar
Prova att stänga av applikationen och sätta igång den igen. Har hänt samma sak för mig ett par gånger. Kan bli likadant i installationen har jag märkt.
2010-02-17, 11:48
  #512
Medlem
HaShMaNs avatar
Tja, är det några BRA svenska spelare som vill starta en seriös klan, så man kan gå med i turneringar och träna taktik några ggr om dagen?

Jag brukar köra Malphite, Evelyn och Kassadin men är definitivt bäst med Morgana och skulle antagligen spela henne på viktiga matcher. När man spelar seriöst vill man ju ha en bra setup, gärna med healers, bra tanks, melee damage och så.
__________________
Senast redigerad av HaShMaN 2010-02-17 kl. 11:56.
2010-02-17, 14:20
  #513
Medlem
Streixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Tja, är det några BRA svenska spelare som vill starta en seriös klan, så man kan gå med i turneringar och träna taktik några ggr om dagen?

Jag brukar köra Malphite, Evelyn och Kassadin men är definitivt bäst med Morgana och skulle antagligen spela henne på viktiga matcher. När man spelar seriöst vill man ju ha en bra setup, gärna med healers, bra tanks, melee damage och så.
Seriöst vet jag inte om jag spelar, men du kan adda mig ingame, Herpaderp är min summoner.
Sen borde du nog kolla på LoL's forum om du har lust att hitta en klan, vet att det i alla fall finns en svensk/norsk klan. Sen om den är fylld med 14-åringar vet jag inte.
2010-02-17, 23:53
  #514
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crrapperzboi
Fan vad skön Pantheon är att spela! Gick precis ut ur en match med 16/1/4
Någon annan som spelar den och har lite tips?
Kör dps/attack speed/lifesteal. Testade banshees veil funkade bra med. Heartseeker strike är så sjukt dödlig lategame om du har mycket damage, kommer ihåg jag one-hitta Teemo med den en gång.
2010-02-18, 12:15
  #515
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaShMaN
Tja, är det några BRA svenska spelare som vill starta en seriös klan, så man kan gå med i turneringar och träna taktik några ggr om dagen?

Jag brukar köra Malphite, Evelyn och Kassadin men är definitivt bäst med Morgana och skulle antagligen spela henne på viktiga matcher. När man spelar seriöst vill man ju ha en bra setup, gärna med healers, bra tanks, melee damage och så.

Hur bra menar du då? Är lite svårt att veta kanske då det oftast handlar om laget, därför kan man inte alltid se till wins och så. Jag har iaf kommit upp mig bra i spelet och vi brukar kunna ta det om vi inte har noobs eller leavers i laget. Vill börja kör i clan eller lag (verkar ju som att lol ser seriösare på lagen än klanerna). Brukar i alla fall främst köra dps, tanks har aldrig varit min grej varken i dota eller i lol. Teemo och ashe har det blivit mycket lir med på sistone.

Brukar även köra evelynn och karthus, beror helt på teambuilden.

Btw, är lvl 19 för tillfället.
2010-02-18, 16:37
  #516
Medlem
pjalles avatar
993 ap med Veigar

http://img708.imageshack.us/img708/6959/17584679.jpg
http://img519.imageshack.us/i/merap.jpg/
http://img708.imageshack.us/i/frstaskill.jpg/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in