2010-08-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Vilken hero är mest OP, har 7k point och vill köpa en ny hero
Inte särskilt många champions är OP, men de bästa är nog Heimerdinger, Shen, Soraka, Shaco, Taric. Amumu, Annie, Morgana, Ezreal, Kayle, Xin Zhao, Janna och Garen är också väldigt solida. Undvik Evelynn, Alistar, Warwick och Kennen.

Citat:
Ursprungligen postat av pjeyyy
Mest OP just nu, Vladmir skulle jag säga, den är på rotation så du kan testa den före, annars skulle jag föreslå Annie, billig och extremt rolig.
Vladimir är absolut inte OP. Annie är väldigt stark, en av de bästa magikerna. Har man Facebook är Tristana ett bra val, då hon är gratis. Själv har jag köpt Soraka, Annie och Shaco, samt fått Tristana och Cho'Gath gratis.

Vilken karaktär du borde köpa beror också på vad du gillar att spela. Gillar du tank? Då är Shen, Amumu eller Rammus ett bra val. Gillar du support? Soraka, Taric eller Janna blir då väldigt bra val. Morgana också, fast hon är inte så jättemycket support enligt mig. Vill du ha en assassin finns det nog inget bättre val än Shaco, vill du ha en som kan pusha torn bra är nog Heimerdinger den bästa, men de håller på och nerfar Heimerdinger flera gånger i rad, så jag skulle nog avråda från honom. Tycker inte att han är särskilt rolig att spela heller, även fast han är OP.

Ifall du är låg level, notera att vad som fungerar på låg level inte behöver göra det senare. Twitch, Evelynn, Warwick och Master Yi kan äga på låg level, men på hög level är de betydligt mindre farliga.

Citat:
Ursprungligen postat av akvarium8
Olaf är rätt jobbig, det räcker med att skaffa Frozen Mallet och Madreds så hugger du ner i princip allt och med lifesteal så kommer du att blir ganska badass. ELLER så köper du Ashe och lägger ner resterande points på cd-reduction runor och skjuter din ulti 2ggr/minut till allas förtret..
Nja, Olaf är en högst medioker melee dps. Ashe ulti, om min källa är korrekt, har en cooldown på 75 sekunder. Det högsta man kan ha i cooldown reduction är 40%. Alltså blir den korstaste cooldownen man kan ha 45 sekunder, vilket betyder två skott per en och en halv minut. Köper man nog mycket items för att få så mycket cooldown reduction kommer hennes skada att minska rejält. Jag är tveksam om det verkligen är så taktiskt. Golem buff kan ju hjälpa en hel del, dock.

Citat:
Desto dyrare desto svårare att bemästra och om man bemästrar dom är dom väldigt kraftfulla. Gäller dock inte till 100%.
Den enda av de som är dyra som är något speciellt är ju Ezreal, de andra för 6300 är nog mer "bra" än "riktigt bra". I överlag finns det nog mer "riktigt bra" champions för 3150 än 6300.
2010-08-16, 12:18
Medlem
När det gäller Ashe så föredrar jag nog ändå Tristana som ranged dps. Ashe's grej är att hon kan slowa riktigt bra, men det är främst bra för att jaga folk, samt för att fly. Tristana upplever jag som bättre på att skada och döda och pusha. Hon har dessutom Rocket Jump, så hon kan fly och följa efter rätt hyggligt. Ashe är absolut inte OP, i alla fall.
2010-08-16, 13:19
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Undvik Evelynn, Alistar, Warwick och Kennen.

Kennen kommer snart att bli en av de bättre hjältarna i spelet, vrf? Patch

* Electrical Surge
o Ability Power ratio increased to 0.55 from 0.45.
* Lightning Rush
o Energy cost reduced to 100 from 110.
o Can no longer be slowed during Lightning Rush.
o Now provides 10/20/30/40/50 Magic Resistance and Armor for 4 seconds.
* Slicing Maelstrom
o Ability Power ratio increased to 0.4 from 0.33.
o Number of bolts increased to 6/10/15 from 6/8/10 (still retains the cap of 3 hits per target).
o Removed the cap of applying only 1 Mark of The Storm per target.

Vilket gör han svårare att döda och med hans ulti kommer han kunna stunna 3 pers och fortfarande hålla 1 person stunnad under en längre tid.
2010-08-16, 13:48
Medlem
Det verkar ju onekligen som att Kennen kommer att bli bättre. Jag väntar och ser hur buffen kommer att påverka honom.
2010-08-16, 14:16
Medlem
Jahlexs avatar
Har spelat med Udyr ett tag nu och det går oftast väldigt bra i 3v3 men sämre i 5v5. Är han sämre i 5v5 eller är det för att jag är ovan med 5v5? Om han är sämre, vilken champion bör jag köpa för 5v5? Jag gillar melees som är mångsidiga och som kan ganka rätt friskt. Tack på förhand!
2010-08-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahlex
Har spelat med Udyr ett tag nu och det går oftast väldigt bra i 3v3 men sämre i 5v5. Är han sämre i 5v5 eller är det för att jag är ovan med 5v5? Om han är sämre, vilken champion bör jag köpa för 5v5? Jag gillar melees som är mångsidiga och som kan ganka rätt friskt. Tack på förhand!

Shaco?

Går ju inte att misslyckas att få FB med han.
2010-08-16, 15:44
Medlem
pjalles avatar
Så nu kan kennens ulti stunna ett helt lag?
2010-08-16, 16:02
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle

Han får väl "bara" ultin på 3 personer? och sen om han anfaller en fjärde så kan han stunna den med. Men det är bara på testservern än så länge så om det är OP så lär det nog inte komma.
2010-08-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Nej det tror jag inte, men man kan ju hoppas.

Fan vad bra med buff på kennen då, spelar hela tiden med honom och har lärt mig honom hyfsat bra.
Senast redigerad av Mr.Dee 2010-08-16 kl. 16:15.
2010-08-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahlex
Udyr är inte särskilt bra i 5v5, nej. Jag kör nästan aldrig 3v3, så jag kan inte uttala mig där. Shaco kanske skulle passa dig, han kan göra väldigt mycket och är duktig på att ganka. Med honom får man vara lite försiktig dock, han är inte en champion som springer upp till fiender med fullt liv och börjar attackera, om de inte är väldigt squishy. Han är mer en opportunist, som hoppar på dem när de är sårbara.

För mer traditionell melee dps kan jag rekommendera Xin Zhao. Pantheon och Tryndamere borde fungera också, men de räknas som lite svaga enligt vissa. Xin Zhao är nog den bästa "vanliga" melee dps:en. Garen kan också vara värd att kolla in.
2010-08-16, 17:22
Medlem
Som ni kanske vet kan man få ett gratis Tristana-skin om man gillar League of Legends på Facebook. Vad alla kanske inte visste är att om man får ett skin för en karaktär som man inte har får man samtidigt karaktären. Med andra ord, Tristana går att få gratis ganska enkelt.

http://eu.leagueoflegends.com/facebook

Logga in med ert League of Legends-account, klicka på länken, logga in på Facebook där och välj "Gilla". Kolla på länken ovan för att se om den har blivit uppdaterad, ni bör nu ha Tristana och ett skin.
2010-08-16, 21:12
Medlem
Gustaf018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Som ni kanske vet kan man få ett gratis Tristana-skin om man gillar League of Legends på Facebook. Vad alla kanske inte visste är att om man får ett skin för en karaktär som man inte har får man samtidigt karaktären. Med andra ord, Tristana går att få gratis ganska enkelt.

http://eu.leagueoflegends.com/facebook

Logga in med ert League of Legends-account, klicka på länken, logga in på Facebook där och välj "Gilla". Kolla på länken ovan för att se om den har blivit uppdaterad, ni bör nu ha Tristana och ett skin.

Funkar inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in