2010-06-29, 17:19
  #1093
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Härlig ny patch... Nerfar Shaco som imo redan är okej. Låter inte Starks stacka men om man springer runt med 5 st Sunfires kommer det fortfarande stacka..
Gör Innervating Locket helt värdelös... Minskar range o dmg för Ashes volley vilket gör att hon kommer att bli mycket enklare att ganka...
Kunde dem inte fixat alla buggar på gubbarna innan dem nerfar sönder allt varje vecka... Snart kommer väl Teemo vara den bästa charren sen efter 1 vecka blir han nerfad av allt QQ på forumet...



Hade varit väldigt väldigt tråkigt ifall dom ändrat hur sunfire's kan stacka. En annan sak som är väldigt roligt för casters är;

"Archangel's Staff mana to ability power ratio increased to 3% from 2.5%"

Blir liiiite mer värt att köpa den nu... och det är ju alltid bra. Sen gillas skarpt ändringen på Kayles ulti. Blir att vara mer aktiv nu känns det som om man kör han.
2010-06-29, 17:51
  #1094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Härlig ny patch... Nerfar Shaco som imo redan är okej. Låter inte Starks stacka men om man springer runt med 5 st Sunfires kommer det fortfarande stacka..
Gör Innervating Locket helt värdelös... Minskar range o dmg för Ashes volley vilket gör att hon kommer att bli mycket enklare att ganka...
Kunde dem inte fixat alla buggar på gubbarna innan dem nerfar sönder allt varje vecka... Snart kommer väl Teemo vara den bästa charren sen efter 1 vecka blir han nerfad av allt QQ på forumet...


Att de nerfar range på ashes volley är ju bara bra, den är på tok för lång, kommer ju inte göra det så mycket lättare att ganka henne då den fortfarande har längre range än det mesta.

Springer man efter ashe (vilket är helt meningslöst egentligen) så får ju volley ännu "längre" range, eftersom man springer mot den.

Något som blir en gnutta lättare är att fly från en ashe då hennes jävla permaslow blandat med volley ifall man lyckas flasha eller på något annat sätt ta sig ur hennes range på vanliga skott, finns ju en lite större chans att man även kommer undan volleyn.
2010-06-29, 18:49
  #1095
Medlem
Fastnat starkt för spelet, är cirka level 11 nu. När kan man börja köra premades? Någon som vill lira en match?

EDIT: Heter Hansgreger in game förresten.
__________________
Senast redigerad av Pleonasm 2010-06-29 kl. 18:52.
2010-06-29, 19:40
  #1096
Medlem
Streixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleonasm
Fastnat starkt för spelet, är cirka level 11 nu. När kan man börja köra premades? Någon som vill lira en match?

EDIT: Heter Hansgreger in game förresten.
Du kan börja spela med premades direkt om du vill.
2010-06-29, 19:48
  #1097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streix
Du kan börja spela med premades direkt om du vill.

vad är premades för nått?
2010-06-29, 21:28
  #1098
Medlem
akvarium8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
vad är premades för nått?
När ni är 2-5 spelare som spelar tillsammans i Arranged Team.
2010-06-29, 21:30
  #1099
Medlem
Bluäh, har inte haft nät på cirka två veckor. Känns som om jag har tappat allt jag kunde om spelet Ska väl bli rätt kul att sätta sig in i allt nytt som hänt
2010-06-29, 22:25
  #1100
Medlem
Skyggedanss avatar
Tjennna!

Har spelat detta i några dagar. Inte speciellt seriöst. Mer prova på/har tråkigt.

Började spela med Sion som jag gillade, 2 sekunders stun på 6-8s cooldown var en killer när det kom till att döda andra champions. Köpte sen Warwick som jag tyckte såg frän ut. Var väl okej men inte den killer jag hade förväntat mig. Efter detta har jag kört lite med Kayle som funkat bra. Inte att döda andra heroes med men farma och supporta.

Nu till problemet. Trotts att jag bara är level 6 möter jag folk som tycks ha spelat det här spelet en hel del. Blir sönder-ägd till och från. Visst finns det andra noobs som jag möter hela tiden men de bra spelarna är många. Har inte spelat DotA eller HoN innan så detta är relativt nytt.

Vore tacksam om jag kunde få lite tips och så från er. Är tex +3 bootsen ett måste att köpa direkt?
Tänkte försöka mig på Warwick igen fast han verkar väldigt populär just nu så får se. Vad ska man tänka på allmänt?

Hjälp
2010-06-29, 23:59
  #1101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Tjennna!

Har spelat detta i några dagar. Inte speciellt seriöst. Mer prova på/har tråkigt.

Började spela med Sion som jag gillade, 2 sekunders stun på 6-8s cooldown var en killer när det kom till att döda andra champions. Köpte sen Warwick som jag tyckte såg frän ut. Var väl okej men inte den killer jag hade förväntat mig. Efter detta har jag kört lite med Kayle som funkat bra. Inte att döda andra heroes med men farma och supporta.

Nu till problemet. Trotts att jag bara är level 6 möter jag folk som tycks ha spelat det här spelet en hel del. Blir sönder-ägd till och från. Visst finns det andra noobs som jag möter hela tiden men de bra spelarna är många. Har inte spelat DotA eller HoN innan så detta är relativt nytt.

Vore tacksam om jag kunde få lite tips och så från er. Är tex +3 bootsen ett måste att köpa direkt?
Tänkte försöka mig på Warwick igen fast han verkar väldigt populär just nu så får se. Vad ska man tänka på allmänt?

Hjälp

Vad du köper för boots beror helt på motståndarteamets setup. Möter du ett starkt CC-team(Annie, WW, Morgana, Ryze t.ex) så köper du Mercury's Treads för CC-reduction.
Annars Ninja Tabi för ett starkt melee-team.

+3 bootsen funkar egentligen bara bra på support-champs som gärna springer mellan lanes eller carrys som vill få in den sista hiten på en enemy.

Ska du köra WW så tänk på att en enemy med cleanse som summoner-spell förgör din ult fullständigt. Så lägg märke till vilka som har den redan vid loadingscreen.
Jag har inte kört WW så jag kan egentligen inte ge några tips på honom direkt. Men ett rätt bra tips rent generellt är ju att aldrig springa ensam, om du inte lirar Mundo som en gud iofs.
2010-06-30, 02:08
  #1102
Medlem
Skyggedanss avatar
Sådär ja! Nu när jag lärt mig leka i djungeln med WW och genast blev det mycket roligare. Mötte ett gäng noobs (jag är väl också en ifs) nyss. Mitt team förlorade pga en inaktiv spelare och 1-2 totala retards men satan va kul det var. Ingen rådde på mig 1on1. Samtidigt kunde jag slå mig igenom vilken mängd minions som helst.

Ni som lirar WW, dela med er av lite tips. Tips tips tips. =)

Och tack för hjälpen Isterband!
Btw, är inte beserker "boots" bättre för mig om jag ska köra jungle?

2010-06-30, 07:50
  #1103
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Sådär ja! Nu när jag lärt mig leka i djungeln med WW och genast blev det mycket roligare. Mötte ett gäng noobs (jag är väl också en ifs) nyss. Mitt team förlorade pga en inaktiv spelare och 1-2 totala retards men satan va kul det var. Ingen rådde på mig 1on1. Samtidigt kunde jag slå mig igenom vilken mängd minions som helst.

Ni som lirar WW, dela med er av lite tips. Tips tips tips. =)

Och tack för hjälpen Isterband!
Btw, är inte beserker "boots" bättre för mig om jag ska köra jungle?


Warwick i djungeln kan vara grymt effektivt. Då du kan dyka upp utan förvarning med din ulti och minst få 1 oftast 2 kills i en lane. Men som någon nämnde ovan. Cleanse sabbar din ulti helt så tabba upp om du är osäker på vilken hero som har cleanse eller inte så du inte gör misstaget att hoppa på dom.

Berseker boots är helt okej. Jag kör ibland på Boots +2(+5) som är effektiva för ganking och farming.
2010-06-30, 13:41
  #1104
Medlem
Jak@ns avatar
En WW som inte kör jungle spelas i min mening inte rätt. Det är ju en jungler så det bara skriker om det, byggd för att farma i ovisshet och sen hoppa fram och döda där läget uppenbarar sig. Att inte utnyttja det och istället stå i en lane och trycka är ju bara korkat. Finns en video på youtube om hur man junglar med WW på bästa sätt och blir lv 6 innan mid.

Blir betydligt trevligare att spela WW (och malzahar för den delen) när dom inför supression eller vad det hette. Då låses ju summer spells och dom kan inte längre cleansea ur din ulti.

Anng boots beror det helt på vilka man möter som sagt. 3 speed bootsen har jag faktiskt aldrig testat, men det är ju helt klart ett par instressanta boots då man blir snabbare än dom flesta då alla i stort sett alltid tar några med 2 och nån effekt. Kan tex förstå varför man tar 3 på Garen.
__________________
Senast redigerad av Jak@n 2010-06-30 kl. 13:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in