2010-06-27, 22:26
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Nån som kan utvärdera malphite lite?
Funderar på att köpa honom härnäst men man ser aldrig nån spela honom så jag undrar om han är värdelös eller nåt.

Ultin ser rätt skoj ut och hans W ser ju ut att kunna vara en riktig mördare tillsammans med E och sen chase med Q. Dessutom tough vilket jag antar är en hygglig mängd hp/armor eller nånting varje lvl?

Ouhh, vilken timing. Läste precis en tråd anng malphite på det officiella forumet. Anledningen till att man inte ser han ofta har såklart sina orsaker. Han är inte speciellt bra, alla, om man u ska jämföra tanks med varandra. Då jag inte är en tanker själv vet jag egentligen inte vad jag pratar om, men det finns bättre alternativ helt klart.

Kan nämna en sak jag såg i den andra tråden som stämmer ganska bra. Hans ultimate är ju faktiskt som Jannas tornado. Om man tänker efter. Skickar i luften, gör dmg. Nu är tornado nerfad, men endå. Kan läsa själv här om du har intresse:

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=147470&highlight=Malphite

har f.ö äntligen kommit hem så nu jävlar ska jag spela! Har semester imorrn med. All nighta'h here i come!
2010-06-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Ouhh, vilken timing. Läste precis en tråd anng malphite på det officiella forumet. Anledningen till att man inte ser han ofta har såklart sina orsaker. Han är inte speciellt bra, alla, om man u ska jämföra tanks med varandra. Då jag inte är en tanker själv vet jag egentligen inte vad jag pratar om, men det finns bättre alternativ helt klart.

Kan nämna en sak jag såg i den andra tråden som stämmer ganska bra. Hans ultimate är ju faktiskt som Jannas tornado. Om man tänker efter. Skickar i luften, gör dmg. Nu är tornado nerfad, men endå. Kan läsa själv här om du har intresse:

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=147470&highlight=Malphite

har f.ö äntligen kommit hem så nu jävlar ska jag spela! Har semester imorrn med. All nighta'h here i come!

Han är ju dock ingen tank utan en tough carry fighter nånting nånting med slow och kasta folk åt helvete.
2010-06-27, 22:45
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
ÄR league of legends nå kul då? Har spelat rätt mycket HoN, är det typ samma lr?
jag har gått från HoN till League of Legends och jag tycker helt klart att det är kul. inte riktigt samma sak, denies är borta och därför kan man säga att det är viktigare att pusha. Lite skillnad i mapen. Inte riktigt samma grej alltså, men fortfarande väldigt kul när man kommer in i det efter ett tag, speciellt om man har kompisar att lira med.
2010-06-28, 03:20
Medlem
Jak@ns avatar
Efter en kväll och natt av spelande måste jag bara uttrycka mitt missnöje över hur Janna blivit betydligt sämre som support. Fan löjligt. Tornado har inget supportsyfte övh, den "imob" man får är helt värdelös och ger inget mer än några bråkdelar tillgodo. Detta har förstås alla insett vilket gör att den inte längre är lika fruktad. Nu spelar det inte så stor roll om man åker på den eftersom det ändå inte gör så mkt. Om man bygger en dps janna kanske det är en annan sak då man förmodligen bara vill ha dmg vilket är samma.

Support Janna är dock död. Och det är kanske det Riot ville åt, få folk att fokusera mer på en dps Janna och inte spela henne som en support. Detta låter såklart ännu mer troligt då dom ska nerfa healen i hennes ulti också. Tråkigt som fan.

När jag vaknar ska jag testa Soraka.

Senast redigerad av Jak@n 2010-06-28 kl. 03:35.
2010-06-28, 08:21
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Efter en kväll och natt av spelande måste jag bara uttrycka mitt missnöje över hur Janna blivit betydligt sämre som support. Fan löjligt. Tornado har inget supportsyfte övh, den "imob" man får är helt värdelös och ger inget mer än några bråkdelar tillgodo. Detta har förstås alla insett vilket gör att den inte längre är lika fruktad. Nu spelar det inte så stor roll om man åker på den eftersom det ändå inte gör så mkt. Om man bygger en dps janna kanske det är en annan sak då man förmodligen bara vill ha dmg vilket är samma.

Support Janna är dock död. Och det är kanske det Riot ville åt, få folk att fokusera mer på en dps Janna och inte spela henne som en support. Detta låter såklart ännu mer troligt då dom ska nerfa healen i hennes ulti också. Tråkigt som fan.

När jag vaknar ska jag testa Soraka.

Och att spela henne som DPS är helt åt fanders. Då alla hennes abilites skriker support. Tycker det är så himla tråkigt när det blir såhär. Från att ha varit en vettig support till en medioker DPS.
2010-06-28, 10:45
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Och att spela henne som DPS är helt åt fanders. Då alla hennes abilites skriker support. Tycker det är så himla tråkigt när det blir såhär. Från att ha varit en vettig support till en medioker DPS.

Yes, precis. Vill man spela en dps caster är man ju bara korkad om man väljer Janna. Anie, Veigar, Ryze, Kassadin, Malzahar... ja tom Malzahar är ju bättre alternativ till det hur man an vrider och vänder på det.
2010-06-28, 11:56
Medlem
Jak@ns avatar
Vill slå ett slag för en sida jag precis fick tipps om. Funkar som leaguecraft men har mycket snyggare/mer användarvänligt gränssnitt etc etc. Dock inte så mycket aktivitet på forumet då jag misstänker att sidan kan vara relativt ny?

Hur som helst, enjoy! http://www.mobafire.com/
2010-06-28, 17:49
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Hur som helst, enjoy! http://www.mobafire.com/

Shaco guiden som är högst upp vill jag bara gråta på

Phanton dancer, Nej tack
Malady, Aldrig i livet
Trinitforce, Nej tack
Bloodthirster, Nej tack
Last Whisper, Kanske om man ska döda tanks...

Nej men ska ha:
Bloodrazor
Starks
Guardian angel

Grattis du kan nu ta ut hela laget själv!
2010-06-28, 19:10
Medlem
Nu har jag kikat runt lite på dendär guidesidan och hittar ingen som lägger till sword of the occult, eller vad den nu heter.

Den är ju fan helt överlägsen som damage-item om man tänker på guld/damage.

Med endast 5 stacks, vilket man får ganska enkelt, så är den mer värd att köpa än vilken annan fast damage-item som helst.

Överskattar jag occult eller?

Hur kul som helst att springa runt i midgame med en fullstackad occult ifall det går bra i lanes i början och bara äga sönder allt, den är ju som en infinity edge för en 1/3 av priset.

En speciellt bra champ för occult är ju tristana som alltid kommer undan och är en helt duglig mördare.

Mid game tristana med en fullstackad occult + andra items är ju inte precis att leka med, har hänt flera gånger att folk totalt underskattar min damage och får smisk 2-3 stycken mot mig.
2010-06-29, 09:55
Medlem
Någon mer än jag som får Server status "Unavailable"?
2010-06-29, 13:49
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Nu har jag kikat runt lite på dendär guidesidan och hittar ingen som lägger till sword of the occult, eller vad den nu heter.

Den är ju fan helt överlägsen som damage-item om man tänker på guld/damage.

Med endast 5 stacks, vilket man får ganska enkelt, så är den mer värd att köpa än vilken annan fast damage-item som helst.

Överskattar jag occult eller?

Hur kul som helst att springa runt i midgame med en fullstackad occult ifall det går bra i lanes i början och bara äga sönder allt, den är ju som en infinity edge för en 1/3 av priset.

En speciellt bra champ för occult är ju tristana som alltid kommer undan och är en helt duglig mördare.

Mid game tristana med en fullstackad occult + andra items är ju inte precis att leka med, har hänt flera gånger att folk totalt underskattar min damage och får smisk 2-3 stycken mot mig.

Det är ett najs item, men lite risky. Man får ju avväga om det går bra i en match eller inte. När jag har använt den tillsammans med typ en Infinity edge så har jag haft typ 450-475 dmg. Då är man jävligt fet.

Men inget jag använder så ofta, tycker som sagt att det är för riskabelt.
2010-06-29, 15:49
Medlem
Sletenkatts avatar
Härlig ny patch... Nerfar Shaco som imo redan är okej. Låter inte Starks stacka men om man springer runt med 5 st Sunfires kommer det fortfarande stacka..
Gör Innervating Locket helt värdelös... Minskar range o dmg för Ashes volley vilket gör att hon kommer att bli mycket enklare att ganka...
Kunde dem inte fixat alla buggar på gubbarna innan dem nerfar sönder allt varje vecka... Snart kommer väl Teemo vara den bästa charren sen efter 1 vecka blir han nerfad av allt QQ på forumet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in