2010-09-20, 13:18
Medlem
Har börjat lira lite practice games nu All random all mid heter gamsen, sjukt roligt faktiskt! Fick en av mina favorit heroes också, Ezreal. Men jag gjorde misstaget att satsa på AP. Brukar alltid köra AD med Ezreal och få omkring 10-15/1-4/x i stats men tänkte att, fan AP borde ju vara najs när 5 pers är precis bredvid varandra! Men ack så fel jag hade, vi åkte på vrålstryk och 55 minuter in i spelet så hade jag endast fått ihop till en archangel staff och en Lichbane och vanliga ouppgraderade skor, samt att jag hade 3/17/x i stats. (Y) Nä, AD is the way to go!
2010-09-20, 13:23
Medlem
8FJN349Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifloket
Har börjat lira lite practice games nu All random all mid heter gamsen, sjukt roligt faktiskt! Fick en av mina favorit heroes också, Ezreal. Men jag gjorde misstaget att satsa på AP. Brukar alltid köra AD med Ezreal och få omkring 10-15/1-4/x i stats men tänkte att, fan AP borde ju vara najs när 5 pers är precis bredvid varandra! Men ack så fel jag hade, vi åkte på vrålstryk och 55 minuter in i spelet så hade jag endast fått ihop till en archangel staff och en Lichbane och vanliga ouppgraderade skor, samt att jag hade 3/17/x i stats. (Y) Nä, AD is the way to go!

Kan du svara på om du kan "åka omkring" på banan när du trycker på piltangenterna?

Jag kan liksom bara se min hero hela tiden om jag inte trycker i minimappen.
2010-09-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Kan du svara på om du kan "åka omkring" på banan när du trycker på piltangenterna?

Jag kan liksom bara se min hero hela tiden om jag inte trycker i minimappen.
Då har du låst kameran. Det finns en knapp till vänster om minimappen som låser upp den. Tryck på den och du kan förflytta kameran.

Citat:
Jag misstänker att en Manamune vore riktigt nice för Ezreal i All Random/All Mid. Spamma Q och se till att de får köra defensivt, hehe. I överlag är ranged väldigt bra, medan melee inte kan göra så mycket, vanligtvis.
2010-09-20, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Magic penetration marks, mana regen per level seals (inte för Vladimir dock. De kostar endast 205 styck, riktigt billigt!), cooldown reduction glyphs samt flat hp quints.

Är det inte bättre att köra med AP per level-glyphs till casters?

Det är bara trycka "Y" så låser man upp kameran btw.
2010-09-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busmumrik
Är det inte bättre att köra med AP per level-glyphs till casters?
Tja, vad är bättre på level 18, 30 mer i AP eller cirka 6% cooldown reduction? Vad är bättre på level 5, cirka 8 mer i AP eller cirka 6% cooldown reduction? Vad är bättre på level 10, cirka 16 mer i AP eller cirka 6% cooldown reduction? Jag skulle nog ta cooldown reduction. Sen kan ju Zhonya's Ring påverka, den ökar värdet av AP-runor med ca 25%.
2010-09-20, 14:40
Medlem
Gamble33s avatar
Största skillnaden på LoL vs Dota/HoN? Tankar lol nu ska se hur det är, är det några dota heroes som är portade?

Allt med LoL påmminer om asiatiska online-spel. Manga aktigt
Senast redigerad av Gamble33 2010-09-20 kl. 14:44.
2010-09-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamble33
Största skillnaden på LoL vs Dota/HoN? Tankar lol nu ska se hur det är, är det några dota heroes som är portade?

Finns inga dota hjältar i LOL ochd u kan enbart spela ett fåtal som är på weekly rotation.
2010-09-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag misstänker att en Manamune vore riktigt nice för Ezreal i All Random/All Mid. Spamma Q och se till att de får köra defensivt, hehe. I överlag är ranged väldigt bra, medan melee inte kan göra så mycket, vanligtvis.

Jag kör på Manamune varje gång som AD även i normal games, (kör knappt rankade) Den är helt awesome imo, efter ett tag har man runt 2k mana och får aldrig slut på det, efter Manamune så köper jag skorna med magic res och 35% reduction på saker som hindrar ens karaktär och efter det kör jag black cleaver, bloodthirster och infinity edge. Har man en massa armor pen och CDR runor så äger man sönder med dom items som AD ! Ett måste är att köpa pot ofta också som man har uppe! Testa't!
2010-09-20, 15:17
Medlem
Jag har kört LoL ett tag men har nu gått över till HoN, tycker det är mycket bättre.
2010-09-20, 15:22
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axma
Jag har kört LoL ett tag men har nu gått över till HoN, tycker det är mycket bättre.

Okej.

Kör några PUGS senaste dagarna där jag kör jungleshaco och det förvånar mig att det är såpass lite intresse för Dragon. Med tanke på den globala exp + gold den ger laget.

Dock ligger jag kanske i låg ELO så därför ingen fattar betydelsen av denne.
2010-09-20, 15:24
Medlem
fan vad tråkigt det börjar bli i LoL nu tanks/off-tanks regerar ju allt, möter sällan ett lag utan 3+tanks som bara tar alla dmg och att man kör med randoms som inte kan dpsa när man själv spelar en tank och/eller vägrar köra en tank när man inte har lust med det själv.
Ge oss ett madreds liknande item som gör 10% TRUE dmg på folk med för mycket MR/Armor
2010-09-20, 15:51
Medlem
Gamble33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamble33

Jag lirade ett game, fyfan - grafiken gör ju att man inte kan ta spelet seriöst, sen har dom gjort allt så jävla anti-dota/hon, minimappen på fel sida, ska du handla måste du gå in i en invecklad meny, interfacen är skitliten man ser inte hur mycket man skadar t.ex. agi-str-int systemet har dom dumpat, istället har dom något jävla avancerat system precis som wow, armor penetration typ, för att få fram dom riktiga siffrorna +skada man gör får man göra en fet jävla kalkyl. Utanför spelet har man "talent points", vill du ha lite extra får du spela som fan eller köpa för riktiga pengar. Har Blizzard gjort ett nytt MMO eller vad är det frågan om?

Man kan inte lira alla heroes, dom har weekends där olika heroes väljs hela tiden? Asså vaffan är det här?! Möjligtvis har dom gjort ett spel i samma genre som Dota, men inte fan har dom förbättrat det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in